Julefrid


Ganska skönt att julen är "över" nu :)
Hur mysigt som hellst i går..
För första gången på 2 år var vi hemma, bara familjen
Riktigt skönt att slippa all stress fram och tillbaka mellan massa folk :)

Super nöjd med klapparna :)
Diverse flytta hemifrån grejjer som kastruller, gratängformar och så..
Är väll kanske dags att ta sig hemifrån snart?? :p
Fick en så sjuuuukt fin Marilyn Monroe tavla som sitter som gjutet på väggen nu, lovely!

I kväll blir det riktigt hålligång hos Sara :)
Krog biljetterna gäller bara till halv elva så det blir dock ingen längre förfest men men :)

Har sagt det förr men nu ÄR det dags att börja packa... börjar få lite pirr i magen när jag tänker på resan...
Vi beställde ju som sagt biljetterna för snart ett år sedan.. och nu är det bara tisdag, onsag kvar så drar vi!!! Fick undervattenskamera, en liten platt magväska (att ha pengar o så i under tröjjan) och en sovsäck i tunnt lakan i julklapp, perfekt!!

Nej nu ska jag ta och röjja lite för snart är det dags att göra sig ordning inför kvällen!

Hoppas ni alla har haft en riktigt riktigt fin jul och får ett fortsatt gott nytt år :)

Sliten!!!


GOSH, provet gick ju bra :)
Blir nog bara G men det spelar ingen roll för jag klara det!!
Nu kan man äntligen pusta ut lite för ett tag...

I morgon är det riktig julstädning och shopping för heeeela slanten som gäller!!
Ska upp och hämta ut biljetterna till juldagen o så :)

Ulla min Ulla....
Inte får man tidigt sömn i kväll heller...
I kväll är et hennes tur att visa nyklippta håret så d blir ut en snabbis snacka skit o så :)

Nu ska jag hitta någor RIKTIGT varmt att ha på mig för jag blir
riktigt frusen bara av tanken på at bege mig ut!!!

Thailand countdown; 7 dagar kvar!! Lovely!!


My Lovely Ulla & Me
133871-19

Känns bra...


Känns ganska ok inför psyk. provet faktiskt..
Kommer inte bli något högt betyg men det känns som jag klarar ett G iafl..
Jag håller tummarna..

Precis tagit ett bad, såå skönt i detta rusk väder!!
Mamma tar jul-ledigt i dag efter lunch så vi tar nog en runda på stan innan jag ska till skolan..
Hittar ett par stumpebyxer som jag vil ha på juldagen så jag ska nog ta och få dem i tidig julklapp i dag hade jag tänkt ;)
 
                                                     133871-18









Så mycket...


jaa så mycket för den sömnen...
Låg varm och nerbäddad under täcket och var på vippen att somna..
Så ringde Ulla... hon ville ses en snabbis..
Och hur ska jag kunna motstå ett stycke Lovely Ulla och en cigg??
Så nu e jag frusen och pigg igen...


Ska hoppa i säng och drömma mig bort till nästa vecka.. för då befinner jag mig nämligen Här;
133871-17133871-16

Någon????


Som känner sig riktigt go o jul snäll som skulle kunna tänka sig skriva
mitt psykologi prov i morgon??

Inte??

...Didn't think so....


Differentiell psykologi OCH psykisk hälsa/ohälsa..
Det är fruktansvärt intressant men OJ så sjuuukt omfattande kapittell..
Det är fruktansvärt mycket att läsa och jag förstår inte hur allt ska sitta kvar tills i morgon...
Som tur e så e provet kl 17 så jag har ju ganska mycket tid i morgon med.. får gå upp med tuppen!

Nee.. jag får väll gå tillbaka till böckerna nu...
God help me....

Trött & Sliten


Ahh halkat runt på stan med Sara...
Käkade lunch.. mitt onyttiga as åt självklart en pizza..
Tänk att det ska vara så förbenat svårt att låta bli sånt skräp iafl under veckorna??
Hur svårt kan d va lixom??
Väääldigt uppenbarligen.. :(

Engelskan gick finemang.. VG och kursen avslutad.. 3 to go!!
Vet inte hur jag ska palla klart resten.. saknar som sagt totalt motivation....

Nej.. nu blir det annat!!!

ooo my gosh!!!!!!


shit!!! Prison Break blir ju bara bättre och bättre.. jag förstår inte hur de lyckats???
Denna sÄsong :p började segt men ACK vilken vändning d snabt tog..
Man blir ju nästan nervsjuk av detta!!!!

jaja ska försöka komma i säng nu.. tror d e sienfelt eller så på tv, skönt att somna till!!

Love!

I dit it!!!!


GOSH vilken lycka...
Satt utanför min lärares arbetsum och väntade på att få gå in och redovisa den där
jäkla Schizofenin....... Börjar såååå dåligt.. jag glömde bort hälften av allt jag lärt mig och virra bort mig totalt flera gången... DOCK till min stora förvåning och jag kan fortfarande inte förstå det.. så fick jag VG...
Så nu gäller det att jag sätter VG på provet på torsdag så blir det bestående betyg..
                            ...yeah like that would ever happend....


Börjar bli riktigt trött nu... ska nog ta mig en nap en timme eller två...
I dag ska jag plocka fram sommarkläder...
Ska nog skriva ner en pack lista också.. kan va bra att börja nu för jag har ju en vecka på mig att fylla på den ;)
I morgon blire klippning, fredag riktig julstädning, lördag mys, söndag julafton och måndag jul fest hos sara... Torsdagen efter det befinner jag mig i Thailand.. kan inte bli så mycket bättre just nu va :)

Snö??????


KALLT :) Det är minus grader i dag... bara 2 ynka iofs men det är MINUS!!
Kanske man kan vågar hoppas på en vit jul???
Ska i väg till skolan och redovisa schizofreni..känns ganska ok faktiskt.
Sedan blir det upp på stan och för 3:e gången kolla om min julklapp till mitt hjärtegull har kommit...

NÄSTA VECKA, underbart att kunna säga så..
Åker jag till Thailand.. obeskrivligt skönt ska det bli!!!!
I morgon är det klippning som gäller.. ska klippa av en redig bit...
Blir nog en kort page....

Nej nu ska jag dricka mer kaffe och läsa lite till om Schiofreni..
Later.


Thailand countdown; 10 dagar kvar!!! Lovely.

Skojj


Har precis suttit och lusläst komentarer som de som ligger på mest aktiva fått...
Hade ingen aning om vilka "intriger" det faktiskt existerar i denna blogg värld..
Så mycket rätt och fel som sägs...
Hoppas bara folk inte gör varandra för illa genom detta...

Och på tal om komentarer...
KOMENTERA då...
Jag vet mycket väl att det är många som läser men inte en jävel orkar komentera..
Jag kanske e ganska booooring, kan det vara de??? hehe..

Tycker i alla fall att ni är många på listan som är sjukt roliga att "hänga med på"
och flitigt läsa... mycket nöje i de stunder man lider av total brist av annat..

Så skärpning nu och kommentera!! ;)

Thailand countdown; 11 dagar kvar!!! Lovely!!

Kväller


Och jag är sliten som tusan...
Mamma fick för sig kvart i 5 att vi måste springa upp till ClasOhlsson för kablar man har för att se data skärmen på TV'n,,, ClasOhlsson stängde 5 så vi små sprang hela vägen dit och han precis!!
Drog vidare till moster där jag fick sitta o glo på tv medans mamma satt i köket och slog in alla mina julklappar som hon gömt hemma hos moster :p

Ska ta tag i detta rum nu... sopa undan lite skräp så ja kan lägga mig med gott samvete i kväll..
Bara scones och koka Te till Tv'n.. såg att High Fidelity går på 6:an kl 22...
Försökte flera gånger under gymnasiet att läsa den men kom mig aldrig igenom hela.. så jag såg filmen när den kom ut men det var länge sen och jag kommr inte ihåg om den var bra eller inte så jag tänkte ge den ett försök i kväll :)


Love

Morning glory


Usch va hemsk det var att gå upp halv 6....
Men jag somnade fruktansvärt tidigt i går...
Slog på Harry Potter vid 8 och somna nog innan klockan var 10 :)
Har druckit en stor kopp kaffe så nu e dagen räddad ;)

Åker till sthlm om en stund med mamma moster och lillasyster..
Hoppas som sagt på att jag ska hitta mig en vinterjacka...
Här hemma har jag letat och letat och det finns verkligen inte en enda nånstans!!!!
Nu är det nästan bara en vecka kvar till jul... känns inge bra med detta väder..
Och det ser ju inte ut som om det blir vitt till julafton heller.. usch!!!

Nu är det faktiskt dax att börja packa snart :)
Kan ju lika gärna rota fram d kläder jag ska ha med mig till thailand..
Är ju verkligen inge kläder jag använder nu så d kan ju lika gärna packas ner ;)
Gosh.. snart åker vi!!!!

Ha en fin dag :)

Thailand countdown; 12 dagar kvar!!!! Lovely!

Kaffe


Aaa hur sjukt gott är det inte med nybryggt kaffe på morgon??
Lifesaver skulle jag vilja påstå... har slutat dricka kaffe på dagar, om jag inte e ute o fikar, annars blir det ett par koppar på morgonen och inge mer...

Ska ta och skriva ett lite lättare svenska arbete nu.. sen in i duschen och upp på stan..
Har INGEN lust alls att röra mig utanför dörren men jag är väll så illa tvungen...
Upp och hämta mitt hjärtegulls julklapp och till bibblan och låna en bok..

Blir en lugn fredag... ska upp kl 6 i morgon :( gå runt i sthlm hela dagen och förhoppningsvis hitta vinterjacka... Blir på sin höjd en film och lite mys hos my lovely Ulla.. annars ligger jag nog hemma i min egen säng o glor.. d visar sig :)

Vad ett litet sms kan göra en såå gott innan man somnar;
"Sover inte ännu på ett par timmar...
tänk på stackarn som sliter...
Älskar dig tjejen!"


Nee nu ska jag försöka ta tag i svenskan... coffe refill först ;)

Thailand countdown; 13 dagar kvar!!! Lovely!

Stress


Jag får sån ångest...
Bara stress o mer stres...
De mesta har jag mig själv att skylla BIG TIME..
Att jag inte förens i dag börjat läsa om Schizofreni som jag ska redovisa i morgon är
ingen annans fel än mitt... men jag har noll motivation.
Får väll göra som med allt annat och skjuta upp redovisningen till nästa vecka.. gosh!!

Well..
Piss väder... det blåser nå sjukt och regnet öser...
Det är under dessa dagar jag saknar dig.. och vem är du???
Det är hemskt att det i detta väder snart är jul...


I kväll ska jag ut och äta med tjejerna, fira Fia..
ett litet ljus i detta mörker iafl :)

Thailand countdown; 14 dagar kvar!!! Lovely!



Lucia


Glömmde så klart att gå upp tidigt o se lucia tåget på tv :(
Sitter och glor på nyheterna i hopp om att de efter detta kanske visar morgonens lucia tåg.. men jag tvivlar :(

Och inget kaffe finns det hemma, jag får panik.. men är för trött för att bege mig ut i rusket o handla...

Fia fyller år i dag GRATTIS!!!
Ska skicka i väg ett sms snart och ringa lite senare...
Ska ut o käka med henne i morgon, det blir bra :)

Nu ska jag ta tag i samhällskunskapsprovet som ska vara klart och redovisas i dag... usch!

Thailand countdown, 15 dagar kvar! Lovely!!

Äntligen

 
Tog jag mod till mig och gick ner till min frisör för att få en tid...
Har skjutit upp denna dag i det längsta men nu inför Thailand är det väll lika bra att passa på..
Mitt hår är ju för första gången på många år riktigt långt..
Men att steg för steg de senaste månaderna ha gått från nästan svartfärgat till blont har som ni säkert förstår slitit ganska (!?!?) mycket på håret... det är en obeskrivlig ris buske och min frisör tappa hakan när jag kom in och visa henne min skapelse...
Så på tisdag gäller det.. och det blir inte bara lite toppning.. hon får ta en heeel rejäl bit..
Jag tror jag ska våga min på en någorlunda kort page.... skönt när jag e i thailand desutom :)

Har rivit upp mitt skavsår på hälen igen :( så jäkla klantig!
Min vänstra fot är uppenbarligen en bit mindre än den högra då det enbart är den som glappar och skaver i mina gympa pjuks.. ajajaj!!!!

Har ni hört Sunrise Avenue - Fairytale Gone Bad?? om inte LYSSNA

Nu ska jag låtsas att jag ska ta tag i samhällskunskapen!!

Love

Prision


Aj aj aj va spännande det var!!!!!!
Vi satt 3 i soffan och OJ va den höll på att brista under Prision Break i kväll...
Det är så illa att jag nästan tänker tanka hem nästa avsnitt...
Beror på Ulla.. om hon jobbar på måndag tankar jag hem det i morgon.. men
e hon ledig e det nog inte värt att förstöra vårt måndags mys genom att take a sneak peak på nästa avsnitt....

Tandläkaren i morgon :(
Steg 2 av 3 av min rotfyllning... evol ärom!!!!
Sen e jag tvungen att tvinga mig själv upp på stan för ett julklappsbyte....

Nu blir det sängen o lite tv... natt natt

Love

Vilket väder...


USCH vad trist det är!!
Grått, blåsigt och spö regn.. i DECEMBER...
Jag vill ha snö nu.. jag vill ha en vit jul!!!
Men om 17 dgar e jag i Thailand och då blir det annat än regn!!

Precis skickat in min teaterrecension.. den blev nog inge bra men den e i ala fall gjord och inskickad!
Nu har jag bara massa andra arbeten att ta tag i...
Ska nog ta tag i hemtentan i smhällskunskapen nu.. måste bara hitta motivationen först..

Lucia på onsdag och Fia fyller..
Vi ska ut och käka med henne på torsdagen eftersom hon e upptagen hela helgen och inte vill ha fest, det blir nog mysigt.

Sthlm på lördag.. hopaps jag hittar vinterjacka.. annars får jag frysa som s*n när jag kommer hem från Thailand...

Nee.. nu ska jag försöka ta tag i samhällskunskapen!

Thailand countdown; 17 dagar kvar! Lovely

Dagen efter...


Mår  förvånadsvärt bra i dag :)
Är bara väldigt trött annars bara bra :)
Går kvällen var som jag uppenbarligen (??) haha redan skrev i natt,
så himla kul!
Det var perfekt, var inget speciellt igentligen, samma krog, samma folk, lika FULLT där inne..
men det var avslappnat, lagom med alkohol och ren lycka.. TACK tjejer, det behövdes :)

Börjar få lite ångest över skolan nu... har väldigt mycket som måste göras klart men jag
får mig inte till att ta tag i det.. har noll motivation... men det löser sig.. hoppas jag?

Tänkte ta tag i städningen nu..
fick ett tips av Ulla nyss..
Hon berättade nämligen att hon gjort något otroligt befriande (?!) haha i dag..
Hon har naken (!!!!) städat hela dan... iförd endast ett par trumpor???
Hon är bra hon... kanske man ska testa? kanske blir lite mer underhållande att städa??
...you never know...

Blir bara massa mys i dag.. ska INTE byta om från mina mjukisar.. städa, ta ett varmt bad, dricka glögg och kura ner mig under täcket!!

Thailand countdown; 18 dagar kvar!! Lovely!






Trött & Sliten


Sov till 1 i dag, gosh va skönt det var!!!
Sitter med en STOR kopp kaffe nu och försöker bli människa.
Tänkte börja lite med ett svenska arbete, skriva recension om teatern vi såg, ganska så simpelt men jag kommer inte igång...

Later!

All these


...Endless Sleepless nights....
Blev för mycket, få inte sova...

Äntligen fredag!


aa så skönt..
frågan är ju bara hur jag ska ta mig igenom helgen, what to do??
Har suttit framför datorn ett tag nu, lillebror visa en sida där du gratis kan ladda ner 30 teman, bilder, logos och ring signaler til din mob gratis varje dag...
Nörd som jag e så ladda ja ner massa teman på One Tree Hill.. och en del Angelina Jolie så klart ;)

Nästa lördag blir det shopping i sthlm..
Mamma tyckte så synd om min lilla syster vars alla kompisar åkt till sthlm och jul shoppat
så hon tyckte att det kunde hon också få göra..
Jag hänger på, fattig som en kyrkråtta nu inför thailand men jag får väll finansiera mig på mamma :)

Det går segt i dag, fruktansvärt segt.. men det ordnar sig nog ;)

Thailand countdown, 20 dagar kvar!!!! LOVELY!

So it is


....I just realized....
you're everything I never knew I always wanted...

J*VLA CYKEL!!!


Yea yea, "skyll dig själv som inte tagit körkort"...
And that´s right!
Det är vid dessa tillfällen då jag grooooovt ångrar att jag inte tagit körkortet!!
Mamma kom hem med ny slang till min trasiga cykel..
Men det var ett rent helvete att fixa.. men nu e det gjort!!
Och jag gjorde det aldeles själv :)

Nu har mamma invarderat min säng, ligger och glor på söndagens avsnitt av One Tree Hill...
Har redan sett det + de 6 kommande avsnitten.. addicted!
Ska bege mig upp på stan strax.. ska fika med Fia och så in på fotoquick o lämna in en bild på min gudotter, har hittat världens bästa julklapp till mitt lilla hjärtegull :)

Vart har du tagit vägen???

Thailand countdown, 21 dagar kvar. lovely

What if?



 ...But honey....
What if you're everything I never knew I always wanted?

Smatter smatter


Nu smattrar det som tusan på fönstret..
Hade det inte varit för att jag måste ta mig till skolan så hade jag tyckt det var ur mysigt..
Men jag får väll hoppas det har lagt sig till 4 ;)

Var hos Memelie och Gurra i går, bestämmde en ungefärlig rutt i Thailland..
Kan inte fatta att vi drar snart.. nu börjar det verkligen kännas :)


Ska i väg och redovisa neurotisk ångest i dag.. känns ganska så bra faktiskt...
Fick tillbaka min egngelska uppgift, VG.. så nu är det 3 VG och 2 MVG... 2 uppgifter kvar så det lär ju bli annat än G i betyg :)

I miss you love... Maria Mena som sagt....

Thailand countdown 22 dagar kvar, lovely!


Ny tlf!


Var en runda på stan med mamma i dag...
Sluta med en ny telefon...
Min gammla är inte ett år gammal men efter att den badade i havet
på västkusten på midsommar så vill den inte funka som den ska, den spelar
ganska många spratt ganska så ofta ;)
Så när vi va inne på Air Call kunde jag inte låta bli...
Fick världens bästa deal, allt för att jag skulle köpa den ;)
Så nu har jag äntligen en fullt fungerande telefon och kan till och med prata innomhus utan att sändningen försvinner :p

Har börjar med både svenska och sam proven i dag.. går ganska så bra men ja tröttnade ganska fort så jag får bli klar med dem i morgon.. måste börja plugga in lite neurotisk ångest också.. ska redovisa på ons.
I morgon kväll ska thailand gänget ses hos Sara och börja planera lite... ajajaj va jag längtar!!!
Ska börja redan nu att hitta fram massa sommar kläder :)
Nu ska jag ta och öveföra allt från den gammla tlf till den nya..



Min nya nalle :) Den jag hade innan var nästan den samma fast vit :p
133871-14



Lovely

This was for the very last time



Vague sound of rain pierces through my song again.

But I get distracted by the way his toes moves any place

So I let it burn

I just pored my heart out, there’s bits of it on the floor

And I take what’s left of it and rinse it under cold water

And call him up for more.


And I say baby, yes I feel stupid to call you but I’m lonely

And I don’t think you meant it when you said you couldn’t love me

And I thought maybe if I kissed the way you do, you’d feel it to


He said I’m sorry, so sorry

I’m sorry, so sorry

 

 

He grabs my wrists as my fingers turns in to angry fists

And I whisper, why can’t you love me, I’ll change for you.

I’ll play the part

And I say baby, so I feel stupid to call you but I’m lonely

And I don’t think you meant it when you said you couldn’t love me

And I thought maybe if I kissed the way you do, you’d feel it to

 

 

 

He said I’m sorry, so sorry

I’m sorry, so sorry

I am sorry

He said I’m sorry, so sorry

I’m sorry, I am sorry


Never saw it coming


Och inte denna gång heller.
Förstår inte vad det är som händer.
Inbillar mig att det är på ett visst sätt, det gör jag varje gång.
Och lik förbannat slår det tillbaka på mig rätt upp i ansiktet
precis som  "HA, trodde du verkligen det?"
Är less på dessa falska missledningar och på mitt naiva troende om
att denna gången är det annorlunda.
För gång på gång på gång så går det så bra, tills det helt utan förvarning smäller
mig rätt i ansiktet och jag hinner inte ens blinka, inte en förvarning, inte ett uns av
förvarning.
Ska jag behöva gå tillbaka till det gammla i ren desperation?
Men jag är ganska så säker på att det gammla inte välkomnar mig...
Inte ens en gnutta.

Nu ska jag sova.
Vakna upp i morgon och då är detta
historia, nu får det vara slut på detta trams.
I morgon är det historia, men dagen efter kommer jag göra samma
misstag igen..
...Jag är så naiv...