Rugg väder



USCH va grått och trist det är ute!
Ändrade min psykologi redovisning från i dag till nästa vecka.
Var inte riktigt förberedd.
Så i dag blir det att sitta med neurotisk ångest igen.. heeeela dagen!

Ska till my lovely Sara i kväll och mysa som aldrig förr!
Ska möta henne en snabbis när hon sluutat tror jag så drar vi och handlar lite mat o så för i kväll :)
Nee nu ska jag hälla i mig kaffet och sen till psykologin..
...gosh...


Komma till insikt


Har jag nu gjort..
Det borde ni alla prova..
Är ganska givande,,
Sluta drömma , se vekligheten för vad det e och just deal with it!

Så nu du..
Nu har jag kommit till insikt...
...och det bådar inte gott...

Plugg!!


Har motivation och lust som tusan att säta i gång nu..
MEN.. jag vet inte vart jag ska börja?!?!?!
Svenska prov som "skulle va klart" föra veckan, men det e inte såå noga.
Ska iofs ha en psykologi redovisning på fre. så jag tippar det blir att plugga lite differentiell psykologi!

Mamma är hemma i dag.. fanns nybryggt kaffe när jag steg upp,
i bland är hon bra att ha :)

Kanske Fika med Maria i dag, få en massa Thailands tipps o låna ryggan..

jaja nu ska jag ner o kolla fall d finns ledig tid i tvättstugan!!

later!

Myyyys


Sitter hos My lovely Ulla och myser!!
Dricker te och kollar prison break.. ajajaj va spännande det e nu!!!!
Jag dricker det godaste teét, choklad/chili såååå gott!!!

Ulla e bra att ha.. alla bode ha en Ulla :)

Nu har det börjat igen!!!!!!

Ny vecka


Och nya tag, försöker jag intala mig själv varenda måndag.. men men
Veckorna går fortfarande otroligt fort!! men det gör ingenting, varje ny vecka är en vecka närmare jul och thailand.. på söndag är det redan första advent och då är det exakt en månad kvar till julafton :)

I dag ska jag och Sara till läkargruppen och få en spruta.. usch..

Tänkte sätta i gång med pluggandet strax, är så illa tvungen :/ men i dag känns det ganska bra endå..
Min stackars mor ringde precis, hon har så fruktansärt ont i ryggen så jag förklarade för henne att "NU går du hem från jobbet!!!" Så hon dyker nog upp snart :)

Kan inte förstå att det på fredag är 1 december och vi har inte haft minsta lilla antydan till snö!!! I dag är det 8 grader VARMT!! Helt sjukt!!

Jaja lite frukost nu så ska jag ta tag i böckerna!!

LOVE

Sunday


Söndagar kan vara bra härliga :)
Sov till halv 1 i dag, har inte sovit så länge på många många månader, härligt!
Var ganska sliten efter nattens bravader!
Festen var riktigt skojj :)
Jag och Sara var nog de bästa och sötaste bartenderna på länge ;)
Hur kul som hellst var det :)

Vi ska antagligen samla ihop Thailand gänget hos Sara i kväll och börja planera lite...
32 dagar kvar i dag.. nu börjar det verkligen kännas att vi ska åka..
Jag och Sara har pratat om att dra till thailand och hällsa på hennes farbror som bor där i säkret 2 år men det har inte blivit mer än prat...
Så i januari när jag fortfarande var uppe i norge så ringde Sara en dag och sa att  NU beställer vi biljetter.. så gjorde vi det! Det e snart ett år sedan och nu först börjar det kännas att vi faktiskt åker :)

Har en engelska uppgift som ska in i dag... har inte ens börjar me en..
Ska skriva en text om vad jag associerar med 1960 talet.. hmmm ska nog kanske sätta igång med det nu!!

Love

Fullspäckat i dag!!


I dag är det mycket!
Ska hjälpa mamma och moster bli fina för festen som jag i kväll ska vara bartender på,
Ska till min kära Ulla och slinga håret, hinna en snabbis på stan för att kolla tröjjan, på teater
halv 6 och rätt därifrån till festen.
Kanske klämma in en kaffe date där i mellan också... puh!!!

Hade i dag mycket heldre bara legat i sängen heeeela långa dagen, är så tråkigt väder ute så det e en riktig slööö dag! Var jätte mys i vanlig ordning hos Sara i går... Jag och ullis lekte frisör och gjorde Maria sååå fin på håret :)

Men nu ska jag ta i hälla i mig det sista av mitt kaffe o sedan in i duschen, dagen borde för min del ha börjat för läääänge sen!!!

Love

Me and My Ulla!
133871-13

It´s me!!



Årsmodell: 1985.
Fordonsstatus: Kör hårt som f'n.
Fabrikat: Linn.
Fordonet tillverkat: I Nord Norge.
Inregistrerad: 85-10-17.
Nuvarande ägare: Till salu.
Bränsle: Love.
Längd utan stötfångare: 1,54.
Strålkastare: Blåå.

Uppe med tupppen!


jag är så himmla dduktig på att gå upp tidigt nu för tiden :)
Sitter i mjukis med en kopp kaffe.
Ska tilll skolan vid 11 och ha engelska prov sedan tillbaka vid 17 för att ha psykologi.

I går var jag världens duktigaste, jag laga punkan på min cykel!!!
Fick lite lite hjälp av bror men de mesta klara jag själv :)
Tur d.. för jjag hade tjurat riktigt ordentligt om jag hade vart tvungen att GÅ fram och tillbaka til skolan två ggr.
Speciellt hem efter psykologin för då e det kol svart och jag måste gå över holmen.. det e ganska scaaaary där på kvällen om man e ensam!!

Redan torsdag.. veckorna går obeskrivligt fort...
Jag är så less på dessa humörsvängningar nu att USCH!!!
Men det blir bra.. hoppas jag?!

Nu ska jag läsa lite inför engelskan!!

Later!

Rastlös....


kommit hem från skolan...
läraren jag har i samhällskunskap sätter inte mvg på uppgifter och prov. det högsta betyg han ger på dessa är VG+. vi har hitils gjort 2 uppgifter och ett prov.. provet fick jag betyg på idag..
VG, VG+ och ett till VG i dag på provet...
Är ganska konstigt.. jag gick från gymnasiet med STOOORA IG´n i både sam A och B.. till detta ;)

Ulla och liza skulle ses o ta en fika och jag har sådan fruktansväd beslutsångest..
ska jag orka ta mig upp? sängen känns ju väääldigt lockande just nu...
jag tror det blir sängen o TV ;)

Konstigt nog och inte alls välkommande så är det lite saknad just nu..
Känns konstigt och oförståligt..
Men kommer man in i en vana är den svår att bryta..
Men det löser sig snart :)

love

Thailand countdown....


36 dagar kvar!!!!

Morning Glory!


Gick upp lite tidigare än planerat, lika bra d :)
Bröderna e hemma och förde liv så jag kunde inte sova så nu sitter jag med en nybryggd kopp kaffe och myser :)
Det är fruktansvärt ljust här inne.. har haft mina trä persienner nerdragna i flera veckor.. drog upp dem i går och lät dem va uppe och ojoj va ljus jag gick in :p

Skolan i dag kl 17.. ska ha sammhällskunskap, uscha mig...
Men vi får tillbaka det senaste provet så d ska bli spännande..
Finns en stor schans att jag faktiskt fick VG...
Är så skönt att gå från gymnasiet fö två år sedan då jag nöjde mig med G och strävade inte efter högre, försökte inte ens.. till att läsa på komvux och verkligen kämpa och faktiskt få bra betyg :)
Men det behövs... är riktigt riktigt sugen på att dra till oslo och plugga...så vi får se till hösten :) söka in ska jag iafl!

Nej om man skulle ta och plugga lite... är nog bra att ha läst lite inför lektionen i dag skulle jag tro...
Ska skicka i väg bror till tandläkaren också..
Later!

Min dator..


Är fixad!!!!!
Var på jobbet och förberedde innan ungarna skulle komma då jag fick det magiska samtalet från mamma; Jag har fixat datorn sa hon.. I bland älskar jag er, sa jag ;) haha
Nej men seriöst.. det är sjukt va beroende man blir av manicken..
Men det viktigaste är att jag nu kan börja på lite skol arbeten.. måste bara få hem min Word cd från min kusin i morgon så ska det sättas igång :)
Jätte mysigt på gården i kväll.. Vi hade hyrt Kalle och Chokladfabriken och de flesta ungarna var faktiskt nöjda med valet! De satt som små ljus och såg filmen, när de inte var och köpte på sig massa godis eller toast :)

Pratade med Sara i går om lördagen..
Jag blev riktigt skrämd, på riktigt!
Jag och Sara tog sällskap hem från krogen, så mycket vet jag..
Kommer ihåg allt från hela kvällen och inne på krogen..
Men så fort vi kommit ut är det svart.. det är verkligen KOL svart...
Och sååå mycket som jag hann göra på vägen hem och så mycket folk jag stannat och pratat med..
men nej, det är svart... och jag tror det är ett tecken på att nu får det vara nog.. så ja det får det!

Nu ska jag hoppa i säng tror jag...
Ska försöka komma upp tidigt i morgon och plugga lite.. måste ta kraft och släpa mig till statsbiblioteket och låna en bok jag måste läsa.. men det e så långt dit :(

aja off to bed!

Puss på min vän, hoppas spaniorerna inte e alldeles för galna och att ni har fruktansvärt kul :)

Jobb i kväll


Ska jobba på gården i kväll.. filkmkväll för ungarna så det blir lugnt, tur det för jag är så trött som bara den..usch. Har precis vaknat till.. slumrade till en timme eller så.
Vart riktigt sent (tack för den!!) haha i går och upp kl 7 till skolan i morse.. så lite sliten e jag!

Jag och Fia var på engeslka i morse, redovisade varsin text... Och jag kan erkänna att det gick så sjukt bra.. jag får VG och blir inte förvånad om jag får MVG, beror på de sista uppgifterna. Jag är G i Engelska A från gymnasiet så det e Engelska B jag läser.. MEn om jag får VG eller MVG så får jag det som betyg även i engelska A, wonder!!

Well.. kocken lagar mat nu,, jag hungrar ihjäl så jag hoppas d blir nå gott!!
Ska röra mig utm ed sopern kanske, så jag piggnar till och kan ta ett bloss..

Puss on you!

Jobb i kväll


Sitter o myser med en kopp kaffe..
Bra dag i dag.. känner mig tillfreds..
for now at least...

Har stosat rung i lägenheten med mjukis på heeela dagen, ätit lite frukost..
Druckit MASSA kaffe och rökt såååå lite :)
Men nu är det dags att rycka upp sig, hoppa in i duschen och vakna till lite..

Ska ner till E-brekt och jobba på gården i kväll..
Ska ha spökvanding och de stackars små 4:orna kommer dö..
Jädrans va läskigt det e!!!
Jag vet precis vad som kommer hända, vart det händer och vilka som klätt ut sig och ska skrämmas..
Men när man kommer ner i källaren... som e trång och som en gammal kulvert DÅ
är det läskigt överhuvud taget..
Stackars små barn!!!!

Ska över till Maria innan och låna henne Word cd och snacka lite skit ;)
I´m off  to the shower!!


Spökvandringen var som vanligt sååå bra!
Stackars små ungar var ju livrädda.. aldeles FÖR många som avbröt och inte våga fortsätta haha
Sötast var grabb gängen som innan satt med mig och var sååå töffa och inte trodde på spöken o så...
Efter att dom gått kom en av dem till mig och sa "man är sååå kaxig innan, men OJ va man ångrar sig efteråt" HAHA stackars små liven!
Efteråt blev det öl och pizza för heela spök ligan som gjode kvällen oförglömlig för barnen, välförtjänt!!

Så nu e jag trött och sjukt sliten i huvet efter att ha delat upp 65 barn i grupper och suttit med dem innan det var dax att gå rundan.. det ekar i huve!!

Så nu blirdet natten!!

GOSh va jag vill bli sådär mörkhårig igen!! (Jag och petter POSAR för kameran INGE annat!!!)
133871-9

Kvällen är ung...


Jag börjar verkligen komma in i detta bloggandet..
Super skojj att kladda ner lite om allt och mycket om ingenting ;)

Precis hemkommen från skolan, svenska..
Ska ta o häva i mig lite mat hade jag tänkt...

Min ULLA e nog klar på jobbet om en timme eller så,
ska möta upp henne så ska vi handla lite innan vi går
hem till henne o bakar scones, kokar te och myser ner oss i soffan till Prison Break!

Later!

Ny vecka, ny start


Nu har jag suttit som en nörd framför datorn i nån timme..
Håret hann torka i handuken o ser förjävligt ut, God bless min plattång ;)
Suttit och kikat runt och läst bloggar.. ganska intressant faktiskt!!

I dag är en fullspäckad dag...
Ska till E-breks skolan vid 14 och bekanta mig lite med fritidsbarnen inför mitt vick nästa vecka, sen rätt därifrån till skolan på lektion vid 17.00,
Träffa Ulla vid 20.00, hem till henne och baka scones, koka te o se på prison break!!
Äntligen en dag då jag faktiskt rör mig utanför dörren, häärligt ;)
Ska väll försöka plugga litekanske...
Psykologi prov om 3 veckor.. men det e lika bra att sätta i gång nu, är fruktansvrt mycket att läsa inför.

Det blir en del krogfria helger samanlagt :)
Var inte ute denna helg, nästa helg är helgen innan lön och jag kommer verkligen inte ha råd och helgen efter det ska jag vara bartender på en 50 års-fest, INGEN krog med andra ord :)
Tänk om jag bara kunde få med mina kära vänner på den linjen.. men det e visst svårare än man tror :)

Har en sådan obeskrivlig längtan upp till kalla nord.. Alta i nordnorge närmare bestämt.
Där uppe är jag född och där uppe har jag mina rötter.
Efter att ha varit där och jobbat i 7 mnd är det ännu svårare att vara därifrån.
Har en stoooor underbar släkt där uppe, 23 kusiner, en store bror, farmor/farfar och 6 st fastrar/farbröder.
Och många många vänner. Störst av allt är min älskade gudotter... att vara i från henne är inte lätt!!
Men med nästan 200 mils avstånd är det inte bara att ta sig dit över helgen precis... usch!

Nu har jag druckit på tok för mycket kaffe utan att äta så nu vankas det frukost tror jag bestämt!!

Over and out!


Denna syn hade jag nästan VARJE kväll
heeela vintern där uppe.. de ni!
133871-8

Sunday morning breakup...


Yeah, I wish!! ;)

Precis vaknat til ordentligt.. vart riktigt sent i går!
Fia var här o mös som aldrig förr, Nip/Tuck maraton var bra det!!!
Förutom heta hunks i Y-front som var bland d värsta!!!!

Sitter o väntar på moster.. vi ska ut till M-berg o handla lite..
Hittar jag inte ett par skor nu så går jag under..
Är inge kul att knata runt i converse som är tunna och trasiga!!!
Jag är i GROVT behov av nya skor!

Nepp, nu har jag inte tid med detta, fyller på lite senare :)

Hitta ett par skor.. som var het ok.. d mesta är nog bättre än mina sleeeetna converse!
Ätit fruktansvärt gott i dag.. har ju världens bästa kock här hemma :)!
Den där jäkla hemskrivningen i litteraturkunskap kommer jag ingen vart med...
Har två uppgifter kvar, inte så svårt men mycket att läsa och jag kommer verkligen inte igång..

Ny vecka och ny tag på uppgång...
Ska ta tag i en del stuff nu...

Thanks for keeping me upp all night!!! ;)

Puss och kram!

Sommar & Sol i Örebro!

På TOK för tidigt!


Uppe med tuppen i vanlig ordning!!
Har hällt i mig en stor kopp kaffe så d ska nog gå...
Ska ner till E-brekt skolan o snacka med Steven.. få lite info om fritids o så...
Sen bär det av ner till komvux och lämna in ansökan inför våren..
some one give me a jobb!!!!!

Hemskrivningen i litteraturhistoria går sisådär....
Är en del som e något oförståligt som jag inte kan hitta nånstans i böckerna...
Men det löser sig... väntar med spänning på mitt religionsarbete... MVG på förra och i mitt tycke är de nya arbetet så mycket bättre så jag hoppas hoppas på ett likadant betyg ;)

Mys hos Sara tonight!
Stackarn börja halv 7 i morse..
Hon har en vana att skicka sms till mig när hon e på väg till jobbet...
Jag vaknar så klart då och har svårt att somna om ;)
Skrev iafl att det verkar som det blir bara jag och hon i kväll..
Jaja om de andra har så mycket bättre för sig än att umgås med oss så let it be!

Nej.. nu ska ja borsta tänderna och bege mig ner till E-brekt..
Grabbarna här hemma går där och börjar strax så jag tar väll sällskap med dem :)

LONDON baby, LONDON.. now how about that?!?! ;)


Amanda & Freddy, två av de fyra små :)
Amanda133871-4

Jag e världens bästa fotograf...

Jag e världens bästa fotograf...

Samhällskunskaps provet var en lycka!
Det lilla jag lyckats få in var det lilla han ville veta på provet.
Nu kan jag pusta ut för ett tag iafl!!

Fick hem studiekatalogen från högskolan i oslo i dag, hade glömt att jag beställt den.
Det verkar ganska lovande faktiskt.. vilken lycka om jag bara kunde ta tag i det o dra?
Det visar sig i sinom tid ;)

I morgon ska jag sova länge för engångs skull...
Fia ska till sjukhuset vid 11 och när hon e klar promenerar vi hem till henne och fixar lunch.
Ska koppla bort skolan totalt bara för i morgon, det är välbehövt och välförtjänt!

Ganska så jävligt med 40 mils avstånd.. eller vad säger du?? hehe :)

Nu vankas det pankakor och lite tvserier.!


Ulla och Jag!

Ulla och Jag!

Bland världens bästa :)

Trött...


Är väll kanske dags även för mig att hoppa på denna trend?
So here it goes...


Det blev lite väl sent i går..
En timmes promenad med Ulla sedan prison break med morötter och dipp hos henne, välbehövt!
Kom dock hem och kunde inte sova.. satt uppe o tjattra me Alec på tok för länge.. var inte i säng fören halv 3 och upp 9 i morse.. riktigt sliten.

Samhälskunskaps prov i morgon.. är i stort behov av att läsa men jag är för trött.. orden bara flyter samman så det är nog bäst att slumra en liten stund o sitta hela eftermiddagen ist.

Helgen ska aldrig upprepas.. ALDRIG.
Fredagen var jätte bra.. ett glas vin hos Maria sedan bums i säng.. sedan kom lördagen..
krogen i vanlig ordning.. men på tok för mycket dricka, söndagen var ett rent helvete... mår dåligt bara jag tänker på det.. därför blir det tok lugnt denna helg..

Thailand countdown.. i dag är det så lite som 51 dagar kvar tills vi åker

Jobba på engelbrektskolan nästa vecka.. gården på tisdag och skolan tors-fre, härligt att se alla ungar igen :)

Nej.. nu måste jag i säng en snabbis så ja kan ta tag i pluggandet!