Det går bra...


De senaste tre åren har jag haft så sjuuuk tur med skatteåterbäringen, så mycket pengar!
Här om dagen loggade jag in på skatteverket och kollade, enda belopp jag hittade var 77 kr och förstod inte om det var skuld eller om jag skulle få, jäkla besviken över det lilla beloppet då jag haft sån tur åren innan.
Men i dag loggade jag in och deklarerade. Vet inte vart jag var inne här om dagen för i dag stod det klart och tydligt att jag skulle få tillbaka bra mycket mer än 77 kr.. YEY!!!!

Jag är säker på att jag haft sån tur de senaste 3 åren eftersom jag något år innan fick en skattesmäll från Alta när jag flyttat hem på 5000, inge kul, därför förtjänar jag ett par år med att få en massa ist ;p



Never Stop



Yepp.
Det går i ett här. Herre.
Precis kommit hem från skolan och ska i väg till jobbet.
I morgon är jag på praktiken till 4 och börjar jobbet kl 4.
Men sedan är det helg. Gissa att jag ska sova??

Nu blir det hinka kaffe och sedan rumpan på cykeln igen.
Skål!

And The Show Must Go On


WeHJärtarIt

 

Jag är slut som artist.

Herre va trött jag är. Var farligt nära på att hälla svartpeppar i min vaniljyoughurt ist för kanel alldeles nyss. Jag måste hinka kaffe nu så jag någon gång vaknar... I dag blir det nog en bra dag i alla fall, vi ska till skolan och jag tror jag behöver få träffa mina fina. Så jag bestämmer mig för att ha en fin dag och det hoppas jag ni med får.


Fina




WeHJärtarIt

Fina fina ni. Här sitter man och känner sig lite ensam och nere.
Så loggar man in på bloggen och ser statistiken, ett tråkigt inlägg i morse
och ni var fler än vanligt som varit inne i dag. Små saker kan göra gott ;)

Är lite seg och verkligen inte på topp så nu ska det tändas ljus, fixas kvällsmat och
bäddas ner under filten framför Tv´n. I de mörkaste tunnlar finns det ljus....


Morning


God morgon! Ska strax fixa det sista och sedan till praktiken.
I dag skall det stickas i armen också. Spruta inför Thailand.

Men först detta. Lily har världens bästa tävling!!

Lily´s bild. Klicka på den vettja!


My Boys


Denna söndag efter jobbet kommer avslutas perfekt.
Efter flera veckors uppehåll har jag nu två rykande nya avsnitt av
The Vampire Diaries och mina favoritbröder som jag tjatat om, Supernatural.

Perfect night


Ljudet av ditt hjärta



When You Can´t Wake Up


Två koppar kaffe men har fortfarande inte vaknat.
Tippar på att jag vaknar till när jag sätter fötterna utanför dörren iafl, grått!
Jag är så slutkörd nu så det blir en lugn fredags kväll. Så ska det låta och Skavlan, fina grejjer ;)
Om jag orkar så ska jag ta mig en tipp in på MONKI som hade premiär öppning i går, var så mycket folk att jag inte orkade gå igenom butiken ordentligt, men jag kommer nog vara ganska körd när jag slutar kl 16 så det blir väll en annan dag.  Nu ska det sista i kaffe koppen drickas upp, tänderna ska borstas och TV´n stängas av, sedan är det ready, set, go!

Så här fint blev det;

Bilden från
Mandy

Just Barely...


Alive.

Nu e jag körd. Riktigt slutkörd.
var hemma runt 10 efter jobbet tisdag kväll, upp kl 05.30 onsdag morgon,
i väg till praktiken, började "jobba" på praktiken (fick vara vikarie) sov då natt och hemma vid ett i dag. Kl 17 ska jag infinna mig på jobbet, hemma runt 10 i  kväll igen och upp 06.00 i morgon för praktiken.
Jag känner att jag lever.

Var i väg och red i går morse med tjejerna.
Första gången på 15 år och hjälp va kul det var.
Men AJ så ont jag har i dag... S*tan så ont!

Nu har jag iafl landat hos mamma, var visst ingen hemma.
En kopp kaffe, spel på datorn och Maria Mena ur högtalarna blir en perfekt
uppladdning innan jobbet. Jag lever nog i morgon med!


So Sick



WeHeartIt

Nu tror jag att månader av konstant småförkylning tar ut sin rätt.
Jag har ont i bröstet när jag andas och hostan är inte kul...
Det regnar ute, jag ska strax ut i regnet till praktiken och i em direkt därifråntill jobbet.
Ja men perfekt för min sjuka lilla kropp.... perfekt!

And That´s Why I Love It


Nu slänger jag mig i soffan med det sista avsnittet
på senaste säsongen av Heroes.

Här är bara två av anledningarna till att följa serien.
Behöver man mer?
My kind of men ;)



New In. Old Out


I går blev det ett par nya Converse.
Mamma skämdes när hon gick med mig i mina gamla..
Helt galet va coola färger det fanns nu!
Men då jag ska till thailand om en månad så väntar jag med
färgade tills dess, då ska jag ha ett par i varje färg!
så det blev ett par vita.

(bilden på de gammla gör dem inte rättvisa, de ser så mycket
värre ut på riktigt)


When You Can´t Find It




Jag har i flera dagar vart frustrerad över att inte ha min kamera laddare.
Visste att den var hos Ulla och i går ringde jag om den.
Hon säger då att det har jag minsan fått med mig hem för länge sen och när hon
säger det så ringer det en klocka, ja, visst fan fick jag hem den.
Någonstans i bakhuvudet tänkte jag också att jag lagt undan den någonstans.
Men vart? Har letat, letat och letat utan resultat. Hur kan man gömma något så bra i denna
lilla lägenhet?? I morse körde jag en riktig genomgång av alla vinklar och vrår utan resultat.
Tillslut tittar jag bakom TV bänken och ja, vad ligger där?
När jag hittar den där så kommer jag på att jag har använt den ganska mycket sedan jag fick
hem den och undrar varför i hela världen jag fått för mig att den var hos Ulla och varför jag trodde jag gömt undan den??

Nu är kameran iafl på laddning och snart redo att brukas!
Ska springa ner till tvättstugan nu och hoppas på en tid!


Är det här platsen?


Är det här platsen
Jag kan finna ro
Lägga ner mitt huvud
Och våga känna tro

 

Är det här tiden
Jag väntat på
Säg att jag har fel
Så ska jag gå

 

Älskling låt dig inte luras
Av mitt självsäkra sätt
Jag är bara en rädd själ
Som försöker göra rätt

 

Är det här platsen
Där man får en ny chans
Det har varit en lång väg
För att komma fram


Är det här året
Då allting vänder

Steg för steg
En dag i sänder

 

Är det här platsen
Där tårar kommer
Från alla förlorade år
Som gick bort

 

Är det här platsen
Där själen läker
Säg att det är så

Säg att det är så

 


Good morning!!


God morgon fina ni!!!
För första gången på flera månader så kör jag ett förmiddags pass på jobbet.
Eftersom jag går i skolan kan jag inte jobba de passen och mina helger har jag bara fått kvällar. Men i kväll ska vi fira Ullas 25 års dag och hon visste att jag inte skulle palla om jag satt på jobbet till halv 10 i kväll så hon trixa och fixa så det blev ett förmiddags pass ist. Hon är bra hon!

Solen skiner, kaffet är drucket och jag är redo.
Dock har jag en halvtimme kvar innan jag behöver hoppa på cykeln och jag skulle
nästan kunna sitta hela den tiden och se detta klipp om och om igen....
Här om dagen släpptes ju ett 10 sekunders klipp av Eclipse trailern. Nu har en lite längre
teaser trailer (är alltså inte den färdiga trailern) på 90 sekunder släpps och ja...
Jag dör lite.


I´m Gonna Fight For You Untill Your Heart Stops Beating


åååååååååååååååååå.
Nu kommer ett sånt där 13 åriga Linn inlägg.
Twilight.
I går släpptes en tio sekunder lång teaser trailer och i eftermiddag
släpps en 90 sekunder lång. Jag dog lite. Jag dör lite. Jag vill inte vänta!!!!!


The Twilight saga -
ECLIPSE


Back On Track


Ja det känns lite så nu och jag kan sitta här och njuta
av söndagen utan ångest inför kommande vecka.

Helgen har vart så bra de kan bli.
Fredagen spenderades hemma hos mamma innan vi
drog vidare till Ohlearys för att lyssna på Steven som hade Bon Jovi kväll.
I går firades Emma och det var lika trevligt som alltid med sällskapet.

Då fredagen bjöd på annat än TV så ska jag nu sätta mig och slå på SVT Play.
Man kan ju inte annat än att vara stolt norsk när det kommer till världens bästa Skavlan.
I fredags gästades han av bla Kat Von D och det lär ha vart bra!!
Så nu bänkar jag mig i soffan som en liten tant med kaffet och vant stickning :)


Hysteriskt


Jag vet att jag antagligen är väldigt sen
men först här om dagen fick jag upp öronen för
den bästa humorn på länge och jag kan inte sluta lyssna.
(tackar för P3´s Mp3 download)

Lilla Al  Fadji är genialisk och så galet
obeskrivligt hystersikt kul!!!!