När man ryser

image210

Har aldrig vart nå sådär jätte fan av miss Clarkson men jag har nu legat i sängen i 3 min och haft fruktansvärd gårshud... det var live på MTV o herrejesus va bra hon va!!!
Kelly Clarkson - Breakaway
Live.



När det är tomt...

image209

Nu är det så tomt i huset att det nästan ekar... I går kom min faster med mann från norge och i morse tog dem med ungarna upp till Alta... och den återstående brodern är ute o campar några dagar... det är jag och mamma... tomt?? Men i Em kommer ett gäng norskar igen... farbror med fru dyker upp någon gång under dagen... Perfekt att de kom nu under min enda semestervecka :) Ska bli så kul... shopping i Sthlm på torsdag är inbokad...
Men nu måste jag dra på mig kläder och ner till affären.. finns INGET kaffe hemma...

Later.



När glassbilen kommer...

image207

Då blire livat på tanterna i huset ska jag lova... oh lord!
Kom precis ut på balkongen när bilen kom plingandes.... I porten brevid mig bor världens sötaste tant, hennes syster bodde i samma port som mig tills hon för några månader sedan gick bort, how ever så återstår det i dagsläget en tant i min port.. och hon är den värsta tänkbara kärring (och det är MILT sagt) man kan tänka sig, en riktig prakt ragata! Hur som hellst så står jag i solskenet på balkongen och spanar lite på vilka som vill ha glass o sådär... och från ingenstans så börjar ragatan gapa från sin balkong. Den snälla underbara tanten är på g till glassbilen och ragatan gapar åt henne om det ena en det andra (hon pratar inte hon gapar) sedan ropar hon på killen som kör bilen, hon gapar om vad hon ska ha för glass och berättar för honnom (!?!?!) vad det kostar. Killen får snällt plocka ihop den glass hon ska ha och gå över gården till porten för att leverera. Denna ragata är fullt kapabel till att röra på sig och kunde lika gott som den snälla tanten rört på arslet ut på gården FRAM till bilen precis som alla andra.... det hela var i stunden ganska underhållande... jag inser ju nu att det kanske inte var det såhär i efterhand men endock ;)

Har precis haft kvälls besök av mormor. Det är verkligen världens underbaraste lilla tant. Jag tror hon har krympt ganska ordentligt bara i de senaste för jag kan inte minnas att jag var längre än henne?! Hon smög sig iafl in som alltid, man märker aldrig när hon kommer, och pratade lite. Hon snodde dessutom med sig ett par av mammas nybakta bullar vilket jag blev lite sur för. Stackarn har nyligen fått åldesdiabetes och ska hålla sig långt ifrån socker.. men det bryr hon sig inte om. Galning!

Nu är det iafl sängen och serier som gäller! Sov sött vänner!


When you are falling


image206

An I will be doing it hard....

Want to date me? Kontaktanons


Hej du!
Mitt namn är Tehrese Lundin - Thornberg.
Jag bor i Göteborg och blir till hösten 47 år gammal.
Dagarna spenderar jag som Samordnare på ett företag.
Förutom jobbet spenderar jag dagarna med min favoritsyselsättning
som är att plugga matte och självklart, städa.
Jag har 4 underbara små barn.
Jag har fint grått hår och paralyserande svarta ögon. (det grå håret skylls på barnen)
Jag fullkomligt älskar att lyssna på death metall och min favoritartist/grupp är Hinder.
Är jag den DU söker? Skicka svar till "NniL". Foto är ett pluss.


Gör såhär:
S
om ditt förnamn sätter du ditt andra namn och som efternamn tar du din närmaste grannes.
Som hemstad/plats/ort tar du den du senast besökte (ej den du befinner dig i nu) och ålder tar du din pappas.
Ditt yrke är det som din mamma jobbar med och dina intressen är det du helt enkelt avskyr mest och det du inte tycker om.
Du har lika många barn som du har piercingar (örhäge räknas)
Din hårfärg är densamma som du har på tröjan/skjortan och din ögonfärg densamma som dina byxor/shorts etc.
Musiksmaken/genren är sådant du inte tål medans favoritartistern är den som sjöng låten du hörde senast.
Avsluta annonsen som ovan, använd ditt tilltals namn och skriv det bakifrån

Make it stop!!!!!!!!!!!!!!!

image204

Herreguuud jag går bananas här inne!!!!!!!!!! Nu har idioterna sågat träd och trimmat buskar i ett par timmar... det är inte med en liten häcksax de donar heller. Nej det e bauta mega maskiner som låter värre än värsta tänkbara....give me some peace and quiet please!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men NOOOOOO... de fotsätter där ute som om jag inte existerade.. snrt går jag ut och häller en hink vatten på dem.. ISKALLT vatten...




När man dricker för mycket kaffe

Det är då inte klokt vad kaffe kan vara gott!image203
Men jag är lite rädd att det börjar bli lite för mycket
av det goda för mid del! Har precis vandaliserat köket.. ojoj vad jag borde hålla mig långt därifrån.. men herregud, lunch måste jag ha. Och det blev bland de få ting jag kan laga ordentligt... hamburger!! Jag är faktiskt ganska pinsam när det gäller mina matlagningskunskaper!
Jag har endå i dag hunnit duscha, tvätta, laga mat, suttit vid datorn en hel del och fixat med lite allt möjligt... good girl ;)
Men nu blir det att röjja undan the mess jag lämnat i köket o sedan off to work!

Later.
















När man inte vill jobba

image201

Här sitter jag just nu bänkad... dock är solen i skymundan och det e grått grått grått... ganska skönt endå med tanke på att jag ska till jobbet om en stund och spendera precis hela eftermiddagen och kvällen inlåst där.
Lill syster åker på kollo i dag, 2 veckor utan någon som konstant snor kläder av mig är ganska så skönt, vet ju att jag kommer sakna henne dock ;) Nu måste jag få i mig lite mat innan jag drar mig till jobbet.

Later

Att vara sugen....


På kyssar....

image200

MMMMMMMM