När man försöker...

image221

Hej ni glada!
För det första ska jag skälla lite!! Jag har ju statistik på hur många varje dag som är inne och snokar här, why oh why!!, lämnar ni inte en liten komentar??? Ett ord om vad ni tycker om bloggen eller annat?? ASS ;)
Anywho, i går satte jag igång Nero för första gången på denna dator... ska ju som sagt bränna ut lite Heroes tills i kväll... Hur coolt program som hellst, jag fick göra en egen start meny på skivan, så när man slår på den i DVD´n så har jag valt en bild som visas och hur menyn för avsnitten ska se ut, hur kul som hellst! Dock så vet jag nu inte om d funkar? La in 12 st avsnitt (var nog för många) och det skulle ta 7 timmar, eftersom jag inte kom igång förens vid 12 i natt somnade jag innan d var klart. I morse vaknade jag och det var nå fel? Hur som hellst så fick jag starta om och tog bort ett par avsnitt... nu försöker jag bränna igen... Funkar inte detta blir vi tvugna att glo på min Lap skärm... fuck...

Grått och trist i dag.... det känns verkligen i luften att det är höst... jag tycker det är ganska skönt faktiskt... blir lite mindre jobbigt att åka till jobbet då dessutom... Fredag innebär 4 timmars arbete... och det enda vi gör är att städa och shina upp lite inför nästa vecka... riktigt skönt!
MEn nu blir det frulle och lite slappt innan jag drar.

Later.



När man är tillfreds...

image220

För stunden är humöret ganska så harmoniskt... men i vanlig ordning hoppar det väll fram och tillbaka inte bara en gång under dagen.... Sitter nu med en kopp nybryggt kaffe och scones i ugnen, min lillebror lär tycka jag är världens bästa syster så fort de e klara ;) Annars är det väll som vanligt inte mycket att berätta... jag längtar dock som en tok tills på fredag...
Grejjen e den att min Ulla har inte sett Heroes! Eller ja, vi såg 2 avsnitt för nån vecka sedan och hon höll på att smälla av... jag har tjatat på henne att om hon efter bara två avsnitt tyckte det var bra så har hon sååååå mycket att vänta :) Så på fredag är det vi som bunkrar upp med Kina mat, dryck och en herrans massa Heroes! Måste dock ta mig i kragen och åka iväg innan jobbet och köpa skivor så vi kan bränna ut avsnitten, bättre att se dem på hennes stooora LCD skärm än på min Lap... :)
Nu ska jag kolla ugnen sen blir det lite slapp innan jag måste ut.

Later.



När man vill dra tillbaka tiden....


Hej alla glada denna hemska måndag!!
Måndagar är väll enligt de flesta inte alls någon härlig dag.. eller?
Nej för det är första dagen på en ny arbetsvecka och helgen är aldrig så långt bort som den är denna dag.
För er som verkligen är så jätte intresserade av vad jag haft för mig kan jag summera de två senaste helgerna i korta drag. Förra helgen var jag som bekant (för er som läste senaste inlägget) i Oslo. Jag är så totalt in love i Oslo...Var där fredag till söndag, umgicks med våra kära världsresande Tomas... och "en annan"... Fruktansvärt trevligt.Var bland annat i en stor park (kommer dock inte ihåg vad namnet var) där det förekom mycket mycket naket...
image218


Denna helg var det lite livat... Räkbåten, vilket var helt fruktansvärt trevligt, med jobbet i Fredags. För er icke Örebroare kan jag berätta att räkbåten är en riktigt mysig och fin restaurang båt där de hela sommaren har räkfrossa. En tre timmars tur med räkor, räkor och åter räkor, alkoholhaltiga drycker och trevligt sällskap.
Lördagen var det återigen alkoholhaltiga drycker som intogs, en inflyttningsfest hos Ida och Patrik och en tur ut på premiäröppnande Klaras. Riktigt riktigt skojj! Dessutom spenderade jag halva natten med massa snack och pizza med David Beckham.... eller nja kanske inte riktigt men ajajaj vilken kopia!!!

Men nu är det som sagt måndag igen... usch... jag jobbar kväll denna vecka vilket inebär att jag är helt socialt isolerad... Förutom ett besök hos Ida på salongen, då mitt hår ska få sig en riktig styling så är jag inlåst. Mitt svarta nagelack från helgen måste också bort... jag hatar faktiskt mitt jobb!!
Hoppas ni haft en underbar helg hur som hellst! Bara 5 dagar kvar tills nästa....

Later.






När man drar härifrån

image216

OSLO.

Nu drar jag till Oslo över helgen. Spännande :)
Bor hos Tomas i natt och sedan får vi se.... ;)
Jag är framme halv 4 i dag.... Tomas jobbar till kl 10 i kväll och en annan
jobbar till halv 6... Blir ett par spännande timmar ensam... Men jag klarar mig, jag är ju i Norge!!

Ha en fin helg nu... för det ska jag ha!!

Later.



När man ska till månadens...

image215

DETTA
Är min Lotta, min aldeles egna Lotta, de ni! ;)
Ska ta och dricka min "drink" o hoppa på cykeln hem till denna vackra skapelse :)



När man ger sig på drinkar

image214

Precis druckit en hamma gjort White Russian... eller nja... att kalla den white russian är en stoooor överdrift då jag faktiskt bara druckit Baileys och mjölk men hjälp va gott det är!!!!!! Ska ta och hälla ur det sista ur den återstående Baileyn och dra i mig en till innan jag dtrax beger mig till Lotta... Hon ska få leka med saxen och mitt hår... inget drastiskt dock, bara finputsa det lite... så blir det någon ny spännande dricka från systemet som hon lurat i mig och en MASSA, MASSA töntigt tjej fnitter.. fyyyy va kul!!!



När man är på

image213
Det finns inte ord för denna underbara kvinna!!!

Ligger fortfarande i sängen. Dock har jag hunnit duschat och börjar bli redo för shopping men inte riktigt än. Väntar bla på Ulla som ska komma sig in från landet :) Jobb jobb och jobb.... i går var det sista dagen för de lyckliga sommarjobbarna.... dock inte för mig... har en vecka kvar på mitt kontrakt, kommer säkerligen bli mer än så, endock, jag var så avungsjuk på min medarbetande sommarjobbare i går. Hur underbart måste det inte ha varit att ha jobbat hela sommaren på det där jäkla hygget och nu vara B-O-R-T-A därifrån, ha hösten bestämd (han börjar en utbildning på undeversitet på annan ort) och inte behöva gå tillbaka till jobbet..... jaja jag hänger väll kvar där under hösten iafl..... Lite kul har de vart.... jag har ju också varit "sommarjobbare" men eftersom jag varit där så pass länge har jag fått ha ansvar för en sommarjobbare på vårt skift... Hans... och vi blev efter första veckan, Hans och Greta. OJ vilken humor!!!!

I kväll blir det riktigt rajj!! Ska upp på stan strax, försöka hitta något plagg och in en sväng på systemet... vad ska ni göra i kväll???

Later.



När man vill ha hjälp...

image212

Jag är så sugen på scones....
Någon som kommer hit och bakat åt mig??
Trodde väll inte det nej... Får sätta i gång själv då!

Later.