Work Work Work


Hade det inte vart för lönen så hade jag nu gnällt som tusan över dessa helger. Förra helgen körde jag 11.30 - 20.00 både lördag och söndag. Denna helg fredag 11.30 - 20.00 och i morgon 7.50 - 15.10 nästa helg kör jag 11.30 - 20.00 igen både lördag och söndag.... jobb jobb jobb. Men som sagt, jag gnäller inte! ;)

Vaknade upp i morse med så fruktansvärt ont i halsen. har lagt sig lite men inte helt... ska cykla iväg strax så jag hinner köpa lite kurer så som halstabletter (godis) och cola ;) I morgon hörde jag rykten om att tjejerna på jobbet tänkte festa till det lite, kan bli skojj ;) Ha en fin dag nu i solen medans jag på lönedagen (fyyyyy va folk) sitter inne till kl 20 i kväll ;)


Pay Time!


Det var med lite smått ångest som jag loggade in på banken (orkade inte vänta på löne specen). Jag hade räknat med så lite som möjligt så jag inte skulle bli besviken. Då detta är mina första inkomna pengar på väldigt lång tid hade igentligen det mesta dugit, men, lite nervös var jag. Loggar in och YES. Hade absolut inte förväntat mig den lönen och det är underbart!!!! Nu kan jag i stället för att köra avbetalning på datorn betala hela skiten rakt av och endå ha kvar så det räcker och blir över. Ofattbart skönt!!! (Jag ska göra mitt bästa för att aldrig mer klaga på att jobba helg)


Thursday 23


Jag och tid alltså.
Jag stressar alltid till jobbet, oavsett om jag går eller cyklar men lyckas endå vara på tok för tidigt framme (jag lär mig aldrig att det inte tar mer än ca 10 min med cykeln). I morse vaknade jag ganska pigg och utvilad vid halv 9 men låg och drog mig till 9 då klockan skulle ringa. Upp, klär mig och cyklar hemåt. Tänker att om jag är snabb så hinner jag tvätta håret, städa, laga matlåda och kanske tom sitta i solen en sväng och läsa. Kanske, om jag hinner. Nu är klockan knappt 11 och jag är klar med allt förutom matlådan. jag börjar alltså jobba kl 15. Hellre i tid än sen men detta börjar bli lite överdrivet alltså!!!!!

I förrgår kväll var jag iväg och kollade på film. Min mobil dog och jag tod ut kortet för att låna en annan tlf. När jag efter en liten stund fick låna en laddare och slog igång tlf så hade så klart klockan och datum nollställts. jag ställde in datumet men inte klockan då jag inte var säker på vad den var. Tänker inte mer på det och vi går och lägger oss efter filmen (jag somnade som vanligt redan 20 min in i filmen) och vaknar ganska pigg dagen efter. Jag går upp och kollar mobilen, klockan är 12.15 och jag blir stressad (man får inte sova så länge) Börjar klä mig och säger att han måste också gå upp för klockan är snart halv 1. Efter en liten stund kollar han sin tlf, och förklarar för mig att; Linn, klockan är 08.20!!!! Happ... jag hade ju som sagt inte ställt klockan på tlf så min var ju nästan halv 1 och nu var jag så pigg och uppstressad att det var ju ingen ide att lägga sig igen. Lyckat!

Men nu ska jag ta tag i det där med matlåda så jag kan spendera resten av tiden innan jobbet med boken. Jag läser Mötley Crue, The Dirt. Mötley crue´s biografi och herre va bra den är!!! Det är enna jävla liv de levt alltså. Den rekomenderas starkt!!

Tommy Lee

Rubrik


Lika fantasilös som jag var med rubriken kommer jag antagligen vara även med detta inlägg men let´s give it a try, ni e ju endå säkert 3-4 st som läser med intresse ;) Anledningen till detta inlägg, trots bristande fantasi och entusiasm skylls på filmen som just nu visas på projectorn. Inte het dålig men jag är inte på sånt humör, så här sitter jag alltså.

Jobbat i dag. Barnbidrag, MASSA folk. Har  dessutom sovit galet dåligt i natt. Kör från 8 i morgon också så det blir en lugn och tidig kväll. Just nu ser vi fram emot, eller i alla fall jag, löne helg. Min första lön på 8 månader. Förstår ni va skönt???????
Nu blir det en cigg och sen ska jag väll försöka ge filmen en chans åtminstånde!


Sunday Morning Breakup


Söndag och slut på en vecka. Jäklar va det går fort va?!
Jobbet i går var inte så tungt som jag trodde, var så galet mycket folk att timmarna bara flög förbi. Jobbbar samma timmar i dag men det är ju söndag och kanske lite lugnare. Hoppas dock inte på det. Gårs kvällen blev lugn. Skulle förbi Maria som ordnat utflyttnings fest ;) men jag var så trött och sliten att jag orkade inte, mes. Så det blev att cykla i väg för en kebab, och massa mys ist. Nästa helg blir det dock andra bullar ;) Ska ta och plasera rumpan på cykeln om en stund men först ska jag kika lite på tattoos. Ha en härlig söndag era lyckliga lediga själar ;)



Sunny Saturday!!


Josse gnällde lite i går över min dåliga uppdatering så det är väll på tiden.
Dock blev klockan ganska mycket nu och jag har inte riktigt tid.
Ska möta Ulla om en liten stund så ska vi bege oss till jobbet. Vi har en härlig helg framför oss.
11.30 - 20.00 både i dag och i morgon. Härliga pass i detta strålande väder. hmmm!!
Så Josse, du får nöja dig med detta lilla obetydliga babbel tills jag har mer tid ;)
Ha en underbar dag i det strålande vädret och tänk inte på mig som sitter fast på jobbet ;)


Dagen efter


Självförvållat dålig ja.
Fantastiskt trevlig kväll blev det i går. Full fest hemma hos
Josse (kolla hennes blogg vettja) och en sedvanlig sväng på krogen. Vi hade tänkt hålla oss borta från Björnis men när det var mila långa köer både till Frimis och Strömpis gav vi upp och stapplade (utan kö) in på Björnis. Efter de blev det en promenad med världens bästa Memmelie till norr och jag däckade helt utmattad. Jag stupa så fort i säng att jag inte har nå minne av att jag ens lagt huvet på kudden. Då e man bra slut huh?! Nu ska det hur som bakfylle kureras. Har suttit en stund i solen och läst och tänkte nu gå ner och handla dricka och nån tidning. Tror det är så soligt att kanske tom bikinin åker på en sväng på balkongen? Men första steget i tillfrisknande är ännu en kopp kaffe!


Saturday Night. Summer Feelings


Blev en runda på stan med lillasyster och som väntat blev det inte annat än en stund ute i solen. Systemet var det enda som bjöd på något som passade och jag gick buttert hem. Fick en snille blixt och drog med mig syster igen på bussen till marieBerg. Mer lyckat. En kavaj och ett halsband rikare!!! Lillasyster var smyg papparatzi och fotade som en tok utan min vetskap. Nu ska jag få i ordning det sista sedan bär det av hem till Josse på fest!


Glad Påsk?


Strålande strålande väder!!!!
Vi promenerade en sväng med den lille ni ser här under i strålande sol tidigt i morse. En liten som för övrigt sovit på mig hela natten och gosat upp sig mot mig i morse. Finns ju värre sätt att starta morgonen på ;)
Påsk som sagt och allt som hör till. Påskmiddag i eftermiddag och fest till kvällen. Först ska jag dra med mig Mandis en sväng på stan i det härliga vädret. Sitt nu inte inne när det för en gångs skull är strålande sol!!

Thailand vibbar som aldrig förr.


Friday Night


Fredag kväll.

Soffan, så ska det låta, ett glas vin, en flaska vin, och en liten liten som sover i knät.


Summer feelings


I love the concrete, I´ts my city grass
beneath my feat.



Sunny Monday!


En solig start på veckan är ju aldrig fel!
Dock slår det ju heller aldrig fel att det är fint så fort jag jobbar. Lördagen var ju knall fin och jag satt på jobbet från tidig förmiddag till kväll. Söndagen var ledig och vad var det för väder? Grått och trist så klart. Men i dag börjar jag inte fören kl 4 och hinner njuta lite endå :)

Helgen var topp. Jobbade sent i fredags så det blev en lugn kväll med film och mys. Lördagen spenderades som sagt på jobbet och kvällen bjöd på födelsedagsfirande vilket var lyckat. Vanlig utgång på Björnis i vanlig ordning. Trevligt men dock precis som alla andra helger. Men det blir ju vad man gör det till. Jag tänkte jag skullle spendera en timme eller två på balkongen i solen men en bok. Sedan får det bli en promenad till jobbet. tror jag stänger med Josefine i dag så då får jag sällskap hem och behöver inte cykeln. En promenad sitter ju aldrig helt fel. Nu blir det ännu en kopp kaffe ute i solen med en bok!
Från balkongen just nu!


Happy B-Day!


i kväll är det fördelsedagsfirande på tapeten. Vår lilla (det e du och jag ;) Hille fyller 24 i dag och det skall självklart firas!!!
Jag har en väldans snäll kolega. skulle jobba till kl 19.00 i dag, så ringer jag till Malin, 2 kassor bort, som skulle sluta kl 18 och frågar om hon vill byta men icke (inte så oväntat) men kl tio i 6 så ringer det i min kassa och Malin kör till 19. Det blev perfekt och jag slapp stressa. Nu är jag redo efter 2 glas rött och skall strax hoppa på cykeln hem till min Memmelie där en flaska vitt och gott sällskap väntar. Kommer bli hur bra som hellst!!


Milow


Sweet, sweet music!



Sunny Thursday


Det är ju så ofantligt typiskt att det aldrig kan vara fint väder de få dagar man är helt ledig! Dock fick jag nån timme ute i solen i går. Vi hade inventering mellan kl 06 och 11 i går morse och sedan hade jag några timmar ledigt innan jag var tillbaka för att jobba mellan 15 och 20. Där i mellan hanns det med en glass på en bänk ute i solen, fina grejjer ;) I dag äre inte riktigt lika fint men soligt och jag skulle haft några timmar på mig ute men måste in till jobbet redan kl 12 så ingen sol för mig i dag!!!


Thank´s for making me


A Fighter.


 

Man borde tycka att jag efter lite för mycket borde vara ensam och svag.
Jag förstår i bland själv inte hur jag lyckats ta mig igenom en del.
Men att säga "What doesn´t kill you, makes you stronger" klingar ganska fint i mina öron.
Ta bara oslo som exempel. Jag överlevde mina två första riktiga hjärtesorger.
Kärlek och vänskap.
Jag blev så bränd man bara kan bli på båda fronter.
Av honnom jag var så kär i att jag hade ont i hjärtat,
och av henne, som var min alldra bästa vän, min andra hälft.
Men jag står starkt och stadigt med båda fötterna och det finns några få att tacka för det.

"Straighten up little soldier, stiffen up that upper lip"