And So It Was Over



2009 - vad hände?

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Inget riktigt konkret som jag tänker på just nu, men säkert mycket nytt.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Tror inte jag hade något och om jag hade så har jag nog inte hållt det nej.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, men en gravid <3

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov

5. Vilka länder besökte du?
I år har jag inte ens varit i Norge :(

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?
Kärleken kanske?

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
Nu kommer jag inte ihåg datumet men den dagen mitt antagningsbesked kom.
Och så klart juldagen, då jag fick ett otroligt samtal av en nästa vän ;)

8. Vad var din största framgång 2009?
Att jag kom in på min utbildning och jag känner att det är så rätt och jag kommer klara det galant :)
Jag har nog också lärt mig att "pick my battles" många saker är helt enkelt inte värda att ta i, bättre att svälga och gå vidare ;)

9. Största misstaget?
Vet inte om det blev nå nämnvärt detta år

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, bara denna bitande förkylning som aldrig tycks släppa

11. Bästa köpet?
Min rosa cykel så klart!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Förutom saker och möbler till min lht så bara på en massa skit faktiskt

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, samtalet på juldagen gjorde mig så glad att jag stört bölade.
Och att jag kom in på utbildningen så klart

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Dängor som tex Milow - ayo technology och en hel drös annat

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Nja, beror på vilka perioder man ser till

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Försökt resa, åtminstånde till Norge

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Nej jag vet faktiskt inte

18. Hur tillbringar du julen?
I år spenderades hela julen varje kväll på jobbet :(
Men julafton tillbringades hemma hos mamma och alla syskon :)

19. Blev du kär i år?
Åh nej!

20. Favoritprogram på TV?
Alldeles för mcyket!

21. Bästa boken du läste i år?
The Twilight saga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

22. Största musikaliska upptäckten?
James Morrison och en hel massa annat.
Rise against har jag inte lyssnat på så mycket innan heller

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Då jag jobbade kväll så blev det precis som jag önskat, mys i goda vänners lag


25. Något du önskade dig men inte fick?
Nej jag önskade mig nog inge spec heller

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Jag jobbade som sagt till halv 10 den kvällen men Emelie och Sara kom och hämtade upp mig på jobbet, de handlade med tacos så åkte vi hem till mig och åt och bara mös. Med twilight så klart :p

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att hitta kärleken hade ju inte gjort nå

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Non existent?

29. Vad fick dig att må bra?
Mina Fina vänner!

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Haha ojoj, ska jag nämna alla så blir listan för lång!

31. Vem saknade du?
Hela Alta. Och mina fina i Scottland

32. De bästa nya människorna du träffade?
Mina tjejer på jobbet. Vilken drös med otroligt fina människor :)

Pssst....



Tittar lite på tv och
Smalville blev genast lite mer intressant...
Den där lilla Bow wow har växt upp..
Och ja, det har han gjort med bravur ;)




F*CKING FREEZING COLD


Ja nu äre vinter hörrni!!!
Har jobbat kväll flera dagar innan julafton och varje
kväll nu efter. I kväll kör jag sista passet innan ledighet, yey!!
Men innan jobbet, eller ja, typ nu, blire en svängom på stan.
Ska handlas lite smått inför i morgon och kollas lite på rean.
Var på filmhuset i går för att hämta min digitalbox. Hade två avier från comhem
alltså skulle jag ha två paket. Han i kassan var lite fundersam och letade som en tok
efter paketet som inte inehöll boxern. Tillslut hittar han det och jag går glatt hem,
(digitaltv XXL = typ alla kanaler, MASSA tv ;)
Öppnar det lilla paketet och där i ligger ett tele jack och en tillhörande sladd.
Hmmm tänker jag, va fan, jag fick med en sådan när jag fick hem mitt internet modem
och varken då eller nu har jag påstått jag vill ha telefon.....
Strax innan jobbet så ringer det och ja, det var han från filmhuset och ja, han hade gett mig fel paket!
Bra jobbat... stackars han som kom för att hämta sitt paket som jag redan hade här hemma...
Så det ska bli spännande och se vad det är jag egentligen ska få....
Hur som så ska jag nu dricka mitt kaffe innan jag beger mig ut i kylan!


Denna bild ska jag ha på canvas. En STOR canvas.
Men det är ju piss dyrt. Någon av er som har en aning om vart man
kan beställa sånt någorlunda billigt??


Broken Santa


God kväll i stugan.
Nu är jag äntligen i soffläge efter en jobb kväll.
Som faktiskt inte blev så stressad som jag räknat med.
Värre blire i morgon! Som ni redan vet,
(ni lusläser ju bloggen och det finns inget som är mer intressant än vad jag gör om dagarna)
så tog jag en tripp till solariet och efter det hem till mamma för mat. Smart drag!
Hos mamma fick jag med mig en liten tomte. Men efter att ha skumpat i cykelkorgen
till och från jobbet så har stackarn tappat sin lykta.... I morgon ska det lagas!
Nu blire dock mat och soffhäng med ännu ett avsnitt med mina favvo bröder (tjatig?)

Tomte utan lykta :/




My Own Christmas Gift



Lycka!
Jag har vart på jakt efter dessa skor länge!
De är slut på nätet och i varenda butik.
Men så har vi ju Norge. Mitt fina fina Norge.....
Jimmy i min klass har vart i Oslo över helgen och......
Skorna fanns i butik! Jag fick dem till och med inslagna!

När man bara är 1.54 lång (kort?) så ska jag lova att det kändes
att stå 1.66 över marken. Nästan så jag blev yr!
Jaja fullkomlig lycka är det!!!!!
Har spenderat förmiddagen på stan och handlat julklappar.
Tänkte ta en tripp till solariet nu och sedan hem till mamma och få lite
mat i magen innan jobbet.


Freezing Cold


Herreminje va jag fryser!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Är precis hemkommen från jobbet.
Cyklade dit i jobb-byxorna med leggins under.
Av någon anledning tog jag av mig byxorna när vi skulle hem.
Bra Linn, bra!
Den promenaden jag och Josse tog hem gjorde att jag antagligen
nu kommer att få amputera båda benen. Jag lovar.
Slängde precis in pommes i ugnen och seriöst, jag var på god väg in ja me!

Så nu ska jag bädda ner mig i soffan, kurera och kolla på mina Supernatural
bröder tills jag somnar. Det blir bra det.

Vad jag skulle ge för att vara uppe i Alta hos bestemor och far och sitta framför en sådan;




And Then She Goes Away



R.I.P
Brittany Anne Murphy




Jul Kul(or)


Underbara vinterland!
Jo tack, jag fryser arslet av mig men ack så härligt
men en kritvit vinter!

Haft långledig helg och den behövdes!
30 års kalas i fredags. Trevligt men för lilla fröken blev det visst för mycket,
Detta resulterade så klart i att lördagen spenderades i soffläge och ett fruktansvärt mående.
Dagen har spenderats på Marieberg och IKEA i mammas sällskap.
Resultatet blev en jacka och lite jul kul(or).
Insåg i dag att jag hade ganska lite jul hemma så det blev diverse dukar och så.
Fick mat hos mamma och det bästa, mitt duntäcke! Herre vad jag ska gosa ner mig nu!
DOCK till min absoluta besvikelse såg jag att mina underbara bröder inte visas i kväll?
WHY oh WHY? Supernatural är obligatoriskt en söndags kväll! Men det löser jag så klart.
Har två rykande färska avsnitt på datorn som skall ses. Så nu blire popcorn och duntäcke gos
med Sam & Dean!


Dessa julkulor fick bli en del av min sparsamma julpyntning.



Never To Much Music!


Startar, i vanlig ordning, dagen med musik.
Jag är totalt slut som artist denna morgon.
Jobbade till halv 10 i går kväll och åkte hem för att få besök
av min Ulla. Helt fantastiskt. Ulla drog sig hem runt halv 1 i natt
ioch kl halv 7 var jag uppe. Slut som artist som sagt.
Nu ska jag strax i väg på julavslutning med min fina klass och så
blir det jobb i kväll igen.


God Morgon!

 

 


Angie


Hej mitt vinteland...
ordentlig snö, blå himmel och sol.
Precis som det ska va!

I dag kör jag Tre Kronor maraton innan jobbet ;)
och efter jobbet får jag sent fika/mys besök av Ulla :)


Världens vackraste OCH fruktansvärt bra musik.
Vilken fantastisk kombo!!

 

 


Twilight Quotes




 

 


Back On Track



Jag skrev ju ett inlägg om nostalgi musik här
Fick sedan en komentar från en Tofo (som gärna får ge sig till känna)
Han (!?) tipsade om något bra. Det var ju Rihannas Take A Bow jag hade
som nostalgi låt just då. Lyssna nu på detta;



Ne-Yo - Take a Bow Cover

 

 


Sul mare luccica


Jag har inte gått lucia tåg på kanske 7 år men det sitter visst i.
När de under lucia sången på Tv skulle gå ut och sjöng "Sankta Lucia"
Så tar de helt plötsligt en vers på italienska och jag sjunger med, utan att tänka på det.
De flesta har nog sjungit den italienska versen i ett lucia tåg men att den skulle sitta kvar
efter 7 år, det var inte dåligt ;)


Sankta Lucia


Jul mys.

 

Mörkt. Kallt. Lussekatt. Tända ljus.

Jag tar lucia seriöst ja! Klockan ringde alldeles för tidigt men jag var uppe!

Så nu sitter jag sedan länge nyduchad med kaffe, tända ljus lucia på Tv

och lussekatter direkt ur ugnen. Direkt ur ugnen? Har jag bakat nu på morgonen undrar ni då?

Nej, klart jag inte har! Mamma fick tag i nå från något bageri eller liknande som var färdig bakta,

det enda som behövdes var att slänga dem i ugnen. Perfekt.

Dock är jag lite besviken över lucia på Tv. Att de alltid ska snurra till alla sånger, inte ens melodin är ju kvar. Den stackars Lucian sen då. Ser inte så lite dumt ut när hon står där längst fram och inte rör på munnen.

Men men, jag har det mys endå ;) Kl 10 ska jag var på jobbet!

 

 


Here I Go Again On My Own



Morning!!!
Det var fruktansvärt skönt att inte vakna till larmet i morse.
Men som en klocka vaknade jag kl 9 som vanligt endå.
Sitter med en kopp kaffe, (varför var det så fruktansvärt gott just i dag?)
och världens bästa 6:an på Tv som visar massa Simpsons!!!!!

Ska ta tag i mat om ett tag. Måste ätas innan jobbet i em och matlåda tills i morgon.
Så nu blire ännu en kopp underbart kaffe. Mer kommer kanske senare.!


Ichy And Scratchy


J*VLAR VAD DET KLIAR!!!!
Det har kliat ordentligt och ganska ofta sedan jag
tog det för ca 4 veckor sedan. Men det sägs att det då läker?
Jag får väll hoppas, för jag börjar bli mäkta trött på´t!
Och det går ju inte riktigt att klia heller. Inte alls faktiskt.





Oh How I Love The Rain


Jomenvisst. Jag tycker det är jätte kul med regn.
Fruktansvärt härligt att vara dyngsur, frissig så det är fruktansvärt i håret
och sminket rinner. Härlig.
Herregud. vad ska man göra åt denna väder depression?
Hade bara förmiddag i skolan. Vi skrev klart arbetet som ska redovisas i morgon,
åt lunch och sen hem.
Har druckit kaffe, fått bort det rinnande sminket (regnet är härligt) och latjat lite med datorn.
Nu ska jag dock ut i regnet i gen. Off to work.
Får helt enkelt leda cyken dit. Jag vägrar komma dit dyngsur och frissig
och sedan sitta och le åt kunderna. Nej.

Någon som vill ha frågestund måhända?
Säg bara till!



Twilight Quotes




 

 

 


Wake Up


Starta morgonen med underbar stämma


James Morrison - Please don't stop the rain

 

 

 

 

 

 


I Am Watching You


Total tveklös tv-nörd som jag är så älskar jag tisdagar på kanal5.
Ugly Betty, Desperata, (Christine) och Brothers and Sisters.
Christine, den hysteriskt roliga kvinnan står inom parates då hon
uppenbarligen inte dyker upp i rutan i kväll. Why oh why?!?!
Så nu vet ni hur jag nördar en tisdagskväll som denna.
vad gör ni???




Twilight Quotes


 

 


Nostalgi


Det är galet vad musik kan bringa tillbaka minnen.
Sådär intnsivt att man till och med känner kännslan.
Även om minnet kanske inte bringar lycka i min kropp så gör låten det.
Pianot.
Detta är en sådan för mig.



 

 

 


First And Foremost



 

 


And Then You Give Up


Nej, nu ger jag upp hörrni!
Det där jäkla coop här nere har ingenting!
inte ens en liten plast låda att ha som matlåda.
Hur kan så mycket gå så fel på en och samma morgon?

Nu tar jag mitt pick och pack och hoppas att det går bättre i skolan iafl!




And It Just Keeps Getting Better


Nej, det var inte nog med spindeln i duschen.
Nu insgåg jag att den enda matlåda jag äger är kvar i skolan.
Får springa ner till Coop nu och hoppas dom har nån.
Bra Linn, bra!
Hade det inte vart för kaffet hade jag inte överlevt denna morgon!


Min cam suger uppenbarligen mörka tidiga mornar!



Not So Good Morning



Jag är inte dugg precis livrädd för småkryp.
Jag tyckte det var jätte kul att starta morgonen med
att försöka dränka en spindel i duschen.
Jätte kul, verkligen.


As Time Pass Me By


herrejävlar vad det gick undan!
Käka, målade naglar på fötter och fingrar så var klockan kanske halv 8 typ?
Nu slängde jag ner rumpan i soffan, filten på och lapen i knät, tänkte försöka se om jag hade nån inspiration till att designa om bloggen lite, men så såg jag klockan. kvart i 9??
Det stämmer fan inte!

jaja gammal som jag är så måste jag börja kvällen nu.
Jag är svin trött och kl 9 börjar CSI.
CSI måste man följa från första minut annars äre ingen idé.
Så thats it för min blogg design.

Poppa poppcorn och CSI!


Twilight Quotes






Listening



Muse - Supermassive Black Hole

 

 

 

 

 

 


Yey!


Men ni är väll fantastiska?
Besökrekord i dag igen!

Eftermidagen spenderades som sagt hos Sandra för lite plugg.
Vi köpte med oss kebab och massa gott.
Men mat, fika och fina vänner, en söndags eftermiddag.
Hur lätt att plugga?
Men jag upptäckte att det var en ypperlig bra possition att ligga på golvet med Martins arm som huvudstöd.
Perfekt söndags possition :p

Nu är den norksa skräckisen strax slut (inte spec intressant)
och sedan är det dags för mina favorit bröder på kanal 5!
Andra juset ska strax släckas så blir det att hoppa i säng med bröderna Winchester!


Jag är nu medveten om att ljuset är snett ;)




Twilight Quotes



 

 


Sunday bloody sunday!


ÅH!
Hade en fantastiskt trevlig kväll i går!
Sara kom förbi med god mat till oss och Maria.
Här satt vi en bra stund, åt mat, snacka skit och jag drack vin.
Sedan bar det u väg till Johanna.
Sara hade kört hit och skulle då köra till Johanna och jag kommer på att jag INTE ska hem mitt i natten så jag måste ha cykeln. Cykeln fick ju inte riktigt plats i bagageluckan så Maria satt tappert i baksätet och håll fast för hela livet i pakethållaren så cykeln inte skulle trilla ut ;)
Mina fina arbetskamrater gjorde kvällen lyckad med en tripp till Strömpis och natten avslutade jag ensam på max.

I dag mår jag som jag förtjänar. Nu mår jag iofs bra men är galet trött och vill inte resa mig ur soffan. Vi ska ju dock till Sandra kl 4,  min fina basgrupp och jag för lite mys och plugg!
Läste lite i arkivet från 2007. Jag var lite roligare då.....


Friday Night


Blev ingen lyckad shoping, varken för mig eller bror. Tröjjan han skulle ha var slut i storlek och allt jag hittade var slut i min storlek. Hur typiskt? Det enda jag hittade var ett par gardiner vilket i och för sig var behövligt :) Tror det får bli en tripp ut till marieberg i morgon.

I kväll vankas Idol mys hos Ulla. Sara kommer och hämtar mig om en stund så möter vi Ulla för att köpa massa gott.
vad ska ni göra i kväll???


Tog bild på gardinerna men det var svårt.
Bilden gör dem inte rättvisa men de är riktigt fina!
Indiska.

Shop Until You drop


Efter lite ab-slider träning, härlig dusch, frukost och två avsnitt Tre kronor så ska jag bege mig upp på stan.
Ska vara världens bästa syster och sponsra lille bror med en tröjja. Är sugen på att handla såå mycket men inte fanken hittar jag nå! bror ska få gå nogrant igenom varenda butik med mig. Något ska han väll få göra för tröjjan? :p


Dessa ska jag kika på.
Tycks?

Morning


Vad kan vara bättre att mjukstarta morgonen med än lite musik?

Foofighters - Wheels

 

Föresten; Ni slog besöks rekord i går!!! Keep it going! <3


Music That Makes My Heart Ache


Tänkte avsluta kvällen med något så magiskt som musik.
med fina norska karlar!
Mitt hjärta värker dels av tanken på norge, att man kan känna en sådan saknad?
Men mest värker mitt lilla musik hjärta av dessa sköna stämmor och den underbara norska rösten i den ena sången.

Kurt Nilsen, Espen Lind, Askil Holm och Alejandro Fuentes, dessa norska män med fantastiska stämmor har tillsammans gjort helt fantastiska tolkningar av gamla favoriter.
Första låten; Hallelujah ganska urtjatad nu kanske, men sällan har jag hört något så bra!
andra låten; Alejandro sjunger sin Stars. Vänta in tills ca 3.10 då kommer det bästa!

Music makes my heart melt.
Hallelujah

 

Stars

 

 

Alejandro


Nostalgia


Vilken fruktansvärt bra dag det var i skolan!
Vi hade som sagt intro i Missbruks kursen.
Vi gick igenom missbrukar personlighet och medberoende och fick vår basgrupps uppgift.
Det var ganska tungt i slutet dock, under vår slutrunda. Då hann mycket i kapp och det kommer nog bli ganska tungt i denna uppgift. Men det är sånt vi jobbar med. Jobbar massa med oss själva vilket är så fruktansvärt bra. Alla har vi vårt bagage och för att kunna behandla någon måste du vara klar med ditt eget. Och jag som aldrig någonsin lagt tid på det. Nu får jag bearbete allt och förhoppnignsvis gå vidare!

Dock är jag fortfarande sjuk :( Men nu är det lång ledigt hela helgen så nog ska jag bli frisk allt!
Mitt nostalgi klipp som youtube vägrade hjäla mig med i morse är nu fixat. I går fick jag hem första säsongen av riktig nostalgi. Jag var väll sådär kanske 9-10 år när det började? Hur som så när jag slog på första avsnittet i går och hörde vinjetten så blev det rysningar från topp till nå. Nostalgi till tusen! Så nu blire ett avsnitt och en pizza!

Enjoy! ;)

 




Edit:

haha mitt i avsnittet av tre kronor så sitter dem och tittar på Rederiet! Nästan så jag måste få hem det med ;p


Morning Glory!


Snabbis nu då.
Hade tänkt lägga upp ett nostalgi klipp men min movie maker strular visst och
påstår att youtube skickar felkod när ajg försöker ladda upp. Jaja. försöker i em.
Sjuk som tusan :( Sjukanmäld från jobbet i kväll och borde verkligen ligga hela dagen.
Men vi har intro i missbrukarkursen i skolan och jag känner att jag verkligen måste vara där.
Missbrukarkursen är något jag verkligen sett fram emot. Kommer bli spännande!

jaja min fina, nu ska jag fylla termosmuggen med massa kaffe, dra på mig världens varmaste kläder och hoppa på cykeln till skolan. Jag kommer aldrig bli frisk :(


Wednesday


God morgon!
Eller god och god.
Här är den inte helt god.
Fortfarande dyng förkyld och borde nog ligga hemma men vi har redovisning i  dag och jag känner att jag behöver vara med. Nu är det ta mig tusan vinder ute dessutom. Flera minus! på med vinterjackan!

Sitter och kyssnar på Rihannas nya album, Rated så här på morgonkvisten och det är riktigt bra faktiskt! Ganska soft och lugnt album. Passar perfekt nu p¨å morgonen ;)
Nu ska jag dock fylla min fina termosmugg med kaffe och packa ihop mig inför skolan!
Later.


Drinking Fancy Coffee


En annan tråkig sak med att jag är sjuk och inte i skolan i dag är att jag inte fick inviga min nya termosmugg.
Kanske jag ska gå runt med den här hemma och dricka ur?? haha nej. Den får invigas i morgon (då jag förhoppningsvis är lite bättre)

Åhlens 75kr


Then You Get Sick


åhh hur j*vla typiskt är det inte?
Första gången på L-Ä-N-G-E som solen visar sig och det är klar blå himmel och jag ligger sjuk!
DYNG förkyld! det värsta är att jag inte är i skolan. Vi har redovisning i morgon och har en massa att skriva klart i dag... men ska jag mot förmodan klara att vara med i morgon så måste jag nog ligga hela dagen. Det är precis vad jag gjort! Morgonen har spenderats under filten i soffan med frukost, kaffe och How I Met Your Mother maraton. Nu är det under filten i soffan med Family Guy maraton som gäller! Ska försöka orka mig på cykeln hem till mamma i eftermiddag och kanske få lite mat i magen. Jag är sjuk så det förtjänar jag ;)

Men nu äre back till mitt serie maraton och förhoppningsvis tillfrisknande!