Less.


Ja nu e jag fan less på det mesta alltså.
Lurarna på högsta volym och en riktig powerwalk.
Bara ja, jag och jag.
Blir bra det.




Under för psyket


Efter en mentalt hård dag,
ja ni läste ju inlägget nedan,
så följde jag med Sara
(som bthw klarade körkortsteorien i dag GRATTIS älskling)
Yoga.
Herregud. Det var underbart!
Min stackar ynkliga otränade kropp tog kanske mycket stryk
men aj så härligt det var!! Både för kropp och psyke.
Det gör fortfarande ont, men jag känner mig lättare.
Yoga blir det utan tvekan mer av!!

Så nu ska jag, nyduchad och utmattad, lägga mig i sängen med antingen
en bra serie eller bok.
Ha en fortsatt fin kväll, ni som förtjänar det ;)






Heartbroken.




Vad gör man när det gör så ont att man brister?
Vad gör man när man inte tror man klarar det längre?
Herregud.
Jag trodde det var över. Jag trodde jag hade det bra.
Det var bara härom dagen som någon frågade mig om jag kommit över det, honnom.
Jo sa jag. Och jag menade det. Jag trodde det.
Efter så många månader borde jag väll vara det??
Men så, dum som jag är. Så går jag in på facebook. Nya bilder, hon och han.
Vad i helvete!!!!
Han krossade mig så totalt, något fruktansvärt men skulle jag få chansen skulle
jag inte tveka en sekund. Och vad säger det om mig?
Idiot.
Men det gör så ont så ont så jävla ont.
Och han vet inte ens om det.

Vad värre är att efter hans svek, hans totalt krossande av mig
så träffar jag en kille. Kalla det rebound, för något annat var det inte.
Jag är krossad till max och behöver tröst och närhet.
Då kommer nästa smäll.
Min bästa vän och dåvarande sambo går bakom min rygg med denna "rebound" kille.
Men ärligt talat. Åt helvete med henne.

Att bli så hjärtkrossad som jag blev av denna idiot som jag spenderat ett år på
 var värre än min bästa väns svek.
Och i dag gör det ont.
Så jävla ont.





Confession


Jag erkänner.
Jag stickar.
An´d I´m damn good at it!
Efter att jag var på gränsen till att somna medans jag
och mamma slöade i soffan kom jag på den ultimata sysselsättningen.
Jag stickar!
Efter att jag bodde i Alta. (den lilla hålan 300  mil upp i nordnorge ni vet)
så lärde jag mig "konsten" att sticka ;)

Så nu ska jag fortsätta en sväng, lovade mina vänner varsina par vantar
redan förra vintern men flyttade till Oslo och det blidde inge.
Så nu ska jag sätta igång så även de får egna;)
Såhär ser det ut;
Den grå/vita är de jag stickar nu




Kära nån




Kära nån va trött jag är!!
helt galet.
Jag kan inte ta en så kallad power nap heller.
Jag är som ett litet barn, sover jag om så 10 min på dagen
så ligger jag vaken halva natten, det har jag ju ingen lust med!
Jag vet inte vad jag ska göra.
Slöandet framför både dator och tv får mig att somna.
Får kanske ta en powerwalk ist för powernap.
Hur som så får jag sätta fart. nu.

Later





En Snabbis


Ska strax till jobbet.
Lite lagom sliten.
Emelie har haft sin sista semester vecka och
vi har gjort allt för att maximera den ;)
Blev drakbåtsfestivalen i går igen.
(kanske nån bild kommer sen)
Nån öl men dock mycket lugnare än i onsdags :)

I kväll är vi på´t igen.
Jag har dragit med mig Emelie till Steven.
Om det blir lugn eller inte det visar sig.
I morgon är det lördag och den sista lördaen på Emelies
semester. Det ska firas
(
Jag börjar bli lite glad att hennes semester är slut, nu kanske man kan lugna ner sig lite)
Nej då, Emelie jag önskar du hade semester mest hela tiden ;)
Nu ska jag i vanlig ordning sätta rumpan på cykeln.
Later.








Morning glory


Inge kul att stå upp i morse heller.
Dock med loads mer sömn än föregående natt.
Är galet pms deppig och jävlig så i dag ska jag
försöka hålla mig undan alla stackare som kan råka ut för min
aggresion ;)

Från det ena till det andra, innan jag sätter rumpan på cykeln,
i helgen kommer min Oslo sambo, Daniel hem.
Som jag längtar efter den fika vi ska ta!!!
Daniel är världens bästa.
Han är en Sara i manns kropp!
Hur som så ska det bli så härligt att se honnom igen :)

Nu; borsta tänder och hopp på cykeln!



Emelie...


Var någon som så sött på sin msn status
beklagade sig över dålig uppdatering av hennes vänners bloggar.
Och  då kan man väll inte låta bli?
Varsågod Memmelie;

I dag är jag, och har så varit hela dagen, en
galet sliten tjej.

Kom i säng i bra tid i går. Klockan var ju inte mer än c.a 23.00
Sista gången jag i natt kollade klockan var hon runt halv 4.
Så med alldeles för lite sömn fungerar man inte riktigt rätt.
hur som så har jag varit aktiv och produktiv i dag.
Jag har städat och donat och vart ute på powerwalk.
Herregud vad min ynkliga kropp är klen.
En timmes promenad i går och nästan lika länge i dag? (Emelie, hur länge var vi ute??)
Och den lider? Det känns precis över allt. Klent!!!

 Nu är det dock dags för mordkommisionen och sedan i säng.
som sagt:
sliten tjej.

Night!



One Last...


Innan läggdags.
Vi var ute i en timma och promenerade.
Jädrans så skönt!

Nu har jag dock krupit under täcket och kommer nog
ganska snart somna. Men först ett avsnitt Gossip Girl.
Mamma borde dessutom strax komma hem från Tyskland.
Jag har fått lite godis, passar fint till helgen ;)
Night.







Powerwalk




Yes!
Power walk skall det bli!
Jag & Ulla.

Jag sitter iofs i soffan just nu.
jätte trött.
jätte mätt.
Simpsons på tv (som jag INTE sett)
Family Guy efter det
Rugg väder ute.

Som ni ser är jag väll kanske inte så väligt sugen.
But hey.
Ska jag någongång komma i gång kan det lika gärna va nu!
Har spenderat senare eftermiddagen med en Latte och en massa
uppdatering från Steven. Trevligt värre.
Nu ska jag passa på att dega lite till innan Ulla ringer och säger det är dags!

Later.




Va F-N!!!!


Tycka vad man vill men jag kommer inte
växa ifrån Harry Potter.
Herregud, filmerna är ju underbara!
Så som många andra har jag spänt gått och väntat på den kommande filmen.
Det räckte inte med att jag i går fick reda på att den inte skulle komma fören i
november i år. Jag hade ju räknat med att den skulle komma redan under sommaren.
I dag får jag även läsa att premiären är  uppskjuten ca ett halvår!
Harry Potter och halv blodsprinsen
kommer alltså inte ha premiär fören i Juli nästa år.
Dum som jag är kollade jag även trailern aldeles nyss.
Dumt Linn, jävla dumt!
Fan.




Monday morning



(bild - stureplan.se)

Startar denna morgon med något hett, hett , hett!
Pharell.... mmm

Lika grått ute i dag som de senaste dagarna.
Börjar bli less på detta nu.
Antingen får sommaren komma tillbaka eller
så kan det lika gärna bli riktigt höst på en gång.
Detta mellanting är bara tröttsamt!!!

Ska strax sätta min bak på cykeln till jobbet.
Mamma är i detta nu på väg till tyskland för att inhandla alkohol.
Ringde precis och frågade vad jag skulle ha.
Det blir bra!

Tänker på min Sara i dag.
Det är en hemlighet.
Får se senare hur det blev :)

Nu; baken på cykeln och trampa iväg.
Later.




Obsession



Jag har som bekant en
singer/songwriter obsession.
Jason Mraz, Jack Johnson, Ben Harper, Paulo Nutini
Ja, you name it.
Mr. Mraz har vart en favorit långt innan "I´m yours"
blev en världsplåga och jag har länge velat sett honnom live.
Nu har jag kollat upp och den 27 september spelar han i sthlm.
Emelie, vi ska dit!!
Nån mer som vill hänga på? Biljetter ska bokas!





Nu så.


Nu ska jag försöka få rumpan ur sängen och in i duschen.
Lite frukost skulle nog sitta fint också.
Så länge kan ni lyssna på Örebros stolthet.
Detta är musik.

Enjoy.

User of a common name
-
Miss Wanted.









What a lovely... nej. Day!




Ja. Inte så lovely väder här ute inte. Trist!
Blev ingen sthlm tripp i dag.
Vi tar en snabbis till Karlstad en dag i veckan ist så jag
får kolla in Monki. Emelie är bra hon :)

Ligger fortfarande i sängen.
Inte sådär jätte sugen på att stiga upp men
jag bir väll tvungen till slut.
Om jag skall komma mig ut i kväll så måste jag hitta kläder.
Emelie har lovat att spendera en timme i varje butik så att jag hittar nå ;)

Nu ska jag iafl försöka kommma mig in i duschen så har jag det avklarat.
Later.




T.G.I.F



Thank god it´s Friday.

Känns bra med Fredag i dag va??
Helgen blir nog bra.
I kväll blir det lugnt. Förhoppningsvis spenderandes med
Memmelie med fler framför en film och kanske nå gott att äta?
I morgon blir det road trip till sthlm en snabbis och vad som sker
i morgon kväll, ja det ser vi då!
Nu ska jag dock strax sätta rumpan på cykeln till jobbet.
jobba 10.30 - 14.30, inte illa va? ;)


Sara <3







Baby


Baby.
What if you´re everything
I  never knew
I always wanted...




Natt.


När man inte kan sova...


Då sitter man uppe halva natten med mamma & Lasse och kollar Mordkommisionen.
Spännande spännande.... eller ne.
Det ÖSER ner här ute... Lasse var precis ute med Kasper, mitt hjärta Emelies hund som vi är hundvakt åt, stackarn kom utanför dörren, kissade och tvär vände och skulle in igen ;)
På tal om mitt hjäta Emelie så kommer hon i natt hem efter en vecka i Italien, hon är efterlängtad och fruktansvärt välkommer hem igen, i morgon blir det fest!

Jag har glömt min plånbok i Kalmar
Bra Linn, bra!!
Tur som jag endå har så hade jag både mitt norska och svenska visa kort löst i väskan
så plånboken kan ligga kvar tills jag kommer på hur jag ska få den hit.
A om du mot förmodan läser detta när du e hemma från England kanske du kan ta och maila över den till mig?

Nu är det nog med meningslöst dravvel, lika bra att lägga ner.
De har precis slagit på ett nytt avsnitt av mordkommisionen.





Nehe...


Jag kommer visst ingen vart med min profilbild...
fan då.
Spaghetti och köttfärsås lockar mer just nu än ännu fler
misslyckade försök.

Jepp.






HJÄLP????


Nu har jag i förtvivlan försökt få fram min profilbild....
Man ska ju gå in (efter mycket sökande om hjälp) på "startsidan" när man är inloggad.
Men efter allt med flytt och det där "publishme" grejjen så finns det inte längre någon "startsidan".
Så hur f*n gör jag då??????

Snälla?????????

Nu - jobb!




God Eftermiddag!


Grabbade tag i första bästa rosa bubbel jag hittade.
Mamma sa att det funkar att blanda med fruktsoda om jag inte gillart
så jag får köpa med mig en sådan utifall.

Annars har det bjudits på mammas hembakade skink/mozarella pizza
som var helt otrolig och nu vilar vi middag framför en film.
Nelle
Har ni inte sett den så se den nu!
Så nu blir det att glo klart filmen sen förberedelse för kvällens vin träff.
Later





Up and go


Nu har jag legat på tok för länge.
Systemet stänger om en knapp timme och jag måste dit.
Dags att göra ett ryck.
Tänkte skippa ölen i kväll (första gången på länge)
Och tänkte köra på nå rosa lite bubbligt.
Synd bara att man inte har nån koll så jag kommer
väll hem med nå som smakar ulk.
jaja








Härlig höst




Även om jag som alla andra, inte, är färdig med sommaren
så känns det inte så hoppfullt i detta väder.
Dessutom, om man är lika nörd som mig, har man en
fantastisk serie höst att se fram emot.
Och detta är ju bara en del av allt som komma skall :)







Men strunta i det då??


Jag hade ju ett sånt jädrans bra youtube klipp att visa er!
Det var för mig ännu en anledning till att vara Stolt Norsk ;)
Men klippet fick visst inte föras vidare så skit i det då!!!

Nu är jag full av mat och avrundar med kaffe och cigg.
Jag tror bestämt att jag skall ta en powernap.
Slut.
Ska inte träffa tjejerna för mat och bio förens runt 7 så en
snabb nap hinner jag med!

Later.








Segt.


Nu börjar jag bli fruktansvärt rastlös.
Thank god for YouTube!
Det ha vart min räddning den senaste timmen.
Man kan hitta mycket skojj där.
Och mycket magsikt.
Ska strax lägga upp ett klipp.





Morning Glory





God morgon hörrni!!
Förutom det muliga och gråa vädret är det en ganska så god morgon :)
Sitter med en kopp kaffe och lapen framför TV´n.
Blir lugnt  i dag.
Ska ta en sväng ner till solariet med mamma senare.
I kväll blir det middag och bio med tjejerna.
Ganska perfekt :)

Så god morgon och ha en fin dag nu :O)




Fika




Mamma fick ett ryck såhär på kvällskvisten
och bakade Smuldegspaj.
Så nu blev det kvällfika lagom tills jag blev klar med att packa upp mitt liv.
Nu ska jag bara bädda rent sängen och ta en dusch så är kvällen i box.
Heroes maraton var det!!



När man är kaffe sugen




Jag var galet kaffe sugen och slog på bryggarn.
Det var ca två timmar sedan.
Nu gick jag in i köket och såg den, jag hade glömt allt var koffein sug heter.
Nu var jag inte lika kaffe sugen längre och kaffet, som ni förstår,
inte lika gott.




Men kom och hjälp mig då??






I en sådan bor jag just nu.
Usch.
Jag flyttade hem förra lördagen från  Oslo.
Den helgen spenderades med att träffa vänner och allt som hör till.
På tisdagen drog jag en vecka till Kalmar och kom hem i går.
Av förståliga skäl har jag alltså inte packat upp mitt liv ännu.
Jag bor fortfarande i en flyttlåda.
Mina kläder är packade i en resväska.
Men nu är jag hemma för att stanna och om jag ska kunna sova lugnt i kväll
är det bäst att jag tar tag i skiten.
Så nu (innan heroes maraton);
Packa upp mitt liv.

Hjälp??




Heroes


Jag hatar att se trailers långt innan film/serien kommer.
Nu råkade jag glo på trailern inför den kommande säsongen
av Heroes och jag vill inte vänta!!!!

Därför ska jag nu (inte lika skojj dock) ner och handla massa gott
sedan ska jag kura ner mig i sängen med Heroes maraton!
Enjoy.








Sådär ja!!


Och vipps så var headern tillbaka!
Fråga mig inte hur för jag försökte med allt möjligt
men inget hände.
Helt plötsligt från ingenstans bara efter ett tag så var den där.
Jaja.

Nu är jag fullproppad av mat så jag tror jag tar en kopp kaffe på det
och lite vila.


Later





Vem har snott min header?


Va f*n.
Jag gick in och ändrade färg på texten till mina inlägg och nu
upptäckte jag att headern är borta?
Vad hände?
Mysko det där och jag får väll undersöka saken.
Hoppas jag hittar den! ;)





But I´m to proud....


Jag kan aldrig understryka nog hur mycket sångtexter kan betyda.
För mig kan en text göra en obeskrivlig skillnad på mitt välbefinnande.
Denna text är inget undantag.
Det är läskigt hur den beskriver mig och mitt just nu.

Brandi Carlile
-
My Song.

Everything I do surrounds these pieces of my life
that often change Or maybe I've changed
Sometimes seeming happy can be self destructive
 even when you're sane
 Or only insane
But don't bother waking me today

Here I am I'm so young
I know I've been bitter, I've been jaded, I'm alone
Every day I'll bite my tongue
If you only knew my mind was full of razors
That cuts you like a word if only sung... But this is my song
It is my song

Now I live every day like there will never be a last one
 till they're gone And they're gone
But  I'm too proud to beg for your attention and your friendship
and your time So you can come and get it from now on

Here I am I'm so young
I know I've been bitter, I've been jaded, I'm alone
Every day I'll bite my tongue
 If you only knew my mind was full of razors
I'm not sure I can take it
I'm nothing strong to hold to
I'll wait to only hate you My mind is full of razors
That cuts you like a word if only sung
But this is my song