Sjukt snygg jacka!!



Kenza lottar ut en av de snyggaste skinn jackor jag sett!!!

www.kenzas.se

Sunday



Söndagar är riktigt trista!!
Men jag kom precis på att jag har ett rykande färskt One Tree Hill avsnitt att se.
40 min av denna söndag räddade!
Först ska jag ner till Taalers och handla lite glass och gott.
Det är ju trots allt bakis söndag.
Ligga i sängen med världens bästa serie och massa gott är väll kanske hur bra som hellst??

image349





Booored....


Det var inte så skojj att gå upp så tidigt...
Nu är jag lagom utråkad...
Mamma och moster ska till IKEA snart... kanske jag ska med en sväng?
Hur som hellst så är jag helt klar så jag varit uppe i 3 timmar redan...
jaja får se när sara är klar.

Later.



Can´t get any better


Hey, 3:an kör Simpssons tidigt på lördagsmornar.
Great!
Nu blev mitt soffdegande lite lite bättre.

image348



Morning...huh?!


Ser ni vad klockan är????
Det är lördag for god sake!
Och inte nog med att jag sitter med bloggen kl kvart i 8 en lördagsmorgon..
Jag har redan duschat, tvättat håret, klätt mig och nu sitter jag här med en kopp kaffe.
Jesus.
Men det är klar blå himmel, ingen  snö och jag var utvilad.så why not?
Nu ska jag försöka underhålla mig tills klockan blir tillräckligt för att även Sara har stigit upp.
Sedan blir det en runda på stan innan påskmiddag och fest.
God morgon.

image347




And so it should sound


image346

Så ska det låta ser jag faktiskt i Oslo också ;)
I like it. Så länge det är roligt folk med.
I kväll kunde jag gärna vart utan Carola men det får gå endå.

Äntligen klar med målandet.
Kändes som ett evighetsproject men i did it!!
I morgon blir det en sväng på stan med min bästa Sara.
Sedan blir det fest. Dock har jag just 3 bjudningar till olika lokationer.
Men det löser sig :)

LAter.



Paint all over


Herregud alltså.
Jag har målat en halv liten vägg knappt och har redan färg all over.
Vad gör jag???
Nu har jag dock en välförtjänt (yeah right) paus då mamma är iväg för att köpa mer färg,
(den tog visst slut) och mer maskeringstejp.
Vart är då min lilla syster vars rum det är jag målar?
Jo hon är hos en vänn och kommer inte hem??
Så nu är jag ensam med färgen.

Senare blir et solning och förhoppningsvis en del mys med tjejerna.
Har inte hunnit träffa dem än så jag hoppas det blir av i kväll.


Het, hetare HETAST.
image345




Segis


God morgon mina kära.
Jag är tröttare än tröttast. Tror jag sovit för mycket.
Mamma kom hem vid 12 i går kväll, kom in till mig som sov och börja prata om färgen och målningen.
Huh? Jag sov.
Sedan hoppade Freddy och Evelina in i duschen, mitt inatten.
Är det bara jag som förstår att man då ska sova????
Nu ska jag hur som hellst sätta igång igen med den där målningen.
Ganska skojj endå. Freddy och Evve får hjälpa.

I brist på vettigare så satte jag för första gången ihop en outfit.
Väska och skor, sheck. Bara byxor och Tee som saknas.
Snyggt va???

image344




Signing out.


Nej nu blir det snart kvällen för mig...
Herregud att det kan vara så tungt att måla.
Men skojj vare! Vi är inte helt klara men nästan. Det tar vi i morgon.
Nu ligger jag i soffan. Trött och mätt.
Var nere med bror hos Jackob och köpte pizza för en stund sedan.
Jag ångrar mig varje gång efter att jag ätit upp pizzan. Så sjukt mätt ju.

Lugnt hus i kväll.
Bara jag och Freddy hemma och nu kom han Evelina.
Jag tror faktiskt jag ska ta och hoppa i säng med en film eller så.
Om jag någonsin kommer ur denna just nu underbart bekväma soffa...
who knows....

Peace.

image343




Painting!


Nu är det dags att sätta igång med målandet!
Lill sis spacklade klart i går och nu ska vi bara köra med maskerings tejp
där det behövs sen e det bara att sätta igång.
Bruna väggar med en beige fond vägg.
Blir nog hur bra som hellst :)

image340





Movie tip!


Hade besök i ett par dagar innan jag åkte hem av min kusin från Alta.
Fruktansvärt skojj då vi inte setts på över 2 år.
Anywho. Vi var i söndags på bio och såg. 10 000 BC.
Jag måste rekomendera den alltså!
Vänta inte på att den kommer ut åp nätet i bra kvalite!
För precis som filmen 300 så tror jag mycket effekt och kvalite försvinner på TV eller Dator.
En riktig bio film alltså. Sen att det är en del ganska så sjukt heta männ med i filmen gör det ju bara lite bättre ;)

Go see!!!!

image339





Home sweet home!!!!



image337

Home at last!
Bussen gick bra. Sov faktiskt inte en enda min!
Kan ju bero på att jag hade Emmeli brevid mig och
vi var väll tysta ca 5 min på hela 5 timmar.
Honest. Helt galet ju. Tjej tjatter i 5 timmar.
Vem orkar?
Väldigt trevlans var det i alla fall!!

Kom hem as hungrig till lite tidig påskmiddag från mormor. Mumma!
Så nu sitter jag här.
Ska nog ta och krypa till sängs strax. Big day tomorrow.
Måla lill sis rum, sola  systema och lite sådant smått.

Night.



Sitting, Waiting, wishing



Sitter och bara väntar på att få bära ner all underbar packning.
Nja. Nu ljög jag.
Jag sitter och väntar men inte fan är det underbart.
Tungt är vad det är! Tur att vi bor 3 min från busstation i Oslo men endock.
Tror jag fått med mig allt...
det sista att packa ner är datorn men den får hålla mig sällskap
en stund till innan även den packas ner.......
Ska möta Emmeli här utanför om en halvtimma ca sedan blir det
5 timmar på buss. Yey.

Hittade en bild härom dagen.
Me and my Sara.
Big trip down memorylane big time.
Sommarens allra första Oslo besök.
Även samma kväll som jag för allra första gången träffade en.
Första gången. Osminkad och jävlig. Men Hey, ett år efter och han umgås fortfarande med mig ;)
Anywho. Here it goes.
Sara visst var det bra?

image341


Puss



Från vår till vinter??

 

image283


Hej mina kæra!!!
Måste fatta mig kort. Bateriet på lapen dør strax.
Jag ær nu på jobbet. Har hær varit sedan kl 7 och har haft max 4 kunder..
DAMN det e tristess!!!
Hur som hellst så åker jag med bussen hem kl 17.00 i dag!
Finaly.
Jag saknar er...

Nu dør væll datorn så jag ska væll fortsætta stå hær bakom disken och se glad ut tills någon behagar komma in och handla!

puss


Give up.

Nej nu ger jag upp.
Jäkla dåliga hemsider de flesta klädsbutiker har alltså.
Då jag inte pallar ställa mig och själv fota allt jag köpt för att sedan lägga ut det här på bloggen för att visa er alla som är SÅ intresserade av vad jag köpt, för visst är ni det... klart ni är!!
Jag har ni i snart en timme försökt hitta bilder på det jag köpt på respektive butiks hemsidor men ICKE. Herregud. Jäkla Carlings bla.

Hur som helllst. Eftersom ni är SÅ intresserade och det INTE är jag som bara är sugen på att berätta, så ska jag lista upp vad dagens shopping bestod av.

- En sjukt snygg Hoodie. Svart med guld tryck.
Saints&Mortals. Billigt och bra på Carlings.

- En rosa palestina liknande sjal på Cubus.

- Ett rosa Depend dagellack, rouge, rouge borste, hårnålar, lite diverse sminktillbehör och halsband på H&M

Jag är så jäklans duktig på Light shopping. Som ni ser så gick detta kalas inte på så mycket alls, min plånbok mår med andra ord fortfarande bra och jag kanske vågar mig ut på Karl Johan en gång till innan nästa lön ;)
Efter en stunds strosande på Oslos gator så gick jag in på jobbet för att få lite mat. Trevligt sällskap as always och sedan strosade jag hem.
Brudarna är nu på After Work och Maria har lagt sig en sväng så jag tänkte gå ner till Coop för lite glass och sedan mysa ner mig med senaste avsnittet av One Tree Hill. Yepp, så får det bli!

Later.

Chillin...

Ledig ledig ledig!!
Och vad gör man då?
Jo man gå upp kl 9...
Men förstå vad skönt det är?
Man är lite halvt klar vaken (inte svin trött, då skulle jag INTE klivit upp)
Slänger sängkläderna i tvätt(Förstå hur underbart i kväll, nyduschad och nybäddat)
Slänger sig i soffan och degar. Läser bloggar, skriver blogg. Läser svenska nyheter osv. Kaffet är på G. Och innan klockan är 11 har jag hunnit göra mig helt klar och slängt in en ny tvätt.
Låter kanske inte lockande på en ledig dag?
Men förstå att efter kl 11 kan jag med gott samvete dega en stund i soffan.

Kollade kontot nyss och yepp, jag vågar mig upp på Karl Johan ;)
Tänkte svänga förbi jobbet och käka lite frukost.
En vitamin c schock juice och en salami/Brie bagel. Bageln är min aldeles egna ihopkomponerade och den är sååååå god. Ska ta ett serious snack med Maja, min chef om att införa personalens egna igen. Då ska min salami/Brie lätt upp på menyn!

Nu blir det duschen, lite kaffe och en ny tvätt i maskin. Then I´m off.
Ska även boka biljett i dag... I´m coming home!!!!

Later.

Vår.


Det är strålande vår i Oslo.

Bara så ni vet.

Men jag saknar er så det gör ont!


HJÄLP!!!!



Snälla snälla söta rara någon

Hur skriver man "Pappas Flicka" på latin???

SNÄLLA???