Det går bra nu...


Efter 7 månaders "semester" då jag flyttade hem från Oslo så börjar det går nu..
Efter 7 månaders soffliggande och en något ångestladdad tillvaro (vem får inte det på 7 månader) så fick jag jobb.
Inte sådär jätte skojj jobb men helt fantastiska arbetskamrater, ettt helt gäng nya vänner och en härlig lön varje månad :)
Jag har nu även lyckats (mot all förmodan) få mig en lägenhet, 1 september säger jag hej då till mamma för 3:e gången (två svängar i Norge) men denna gång på riktigt.
I går kom dessutom ett helt fantastiskt brev. Jag har blivit antagen till utbildningen jag sökt. 24 augusti är det jag som sätter mig i skolbänken och läser Ungdomsvård/Missbrukarvård. I dag skiner solen och jag är ledig.
det är fantastiskt!!





An so the lion fell in love with the lamb


Hey guys.
Jag vet, jag vet.
Men när inspirationen och lusten lyser med sin frånvaro så är det väll inte riktigt någon ide att sätta sig och skriva bara för att? Men nu kanske det är på g igen. Kanske. Som vanligt så har det inte hänt så väldans mycket. Eller kanske. Jag har varit på intervjuv för min utbildning. Ungdomsvård/Missbrukarvård och i morgon tas beslutet om vilka som kommer in. I morgon ska jag derssutom kolla lägenhet. Den är min om jag vill ha den. Så nu håller vi tummarna för både och, ellerhur?! annars är det bara jobb som står på dagsordningen. Börjar kl 16 i dag och det blir att ta bussen nu ser jag då det precis återigen, börjat regna. ganska tröttsamt detta väder. solen lyser fullkomligt med sin frånvaro nu lagom till midsommar. Men där har vi ännu en sak att hålla tummarna för. En midsommar med strålande sol och värme. Håller, håller........

Nördig Twilight Fan som jag är så har jag precis klickat hem en nyckelring. (om jag nu ska ta lägenheten så har jag ju endå nycklar att hålla reda på ;) Men seriöst så hade jag köpt den även utan twilight loggan (hade hellst vart utan just den faktiskt) för nyckelringen är så jäkla snygg!



Så det var väll allt för nu iafl. Den som väntar på nå gott.... ;)



.



Till Sara.
<3