Slut


Nyss hemkommen, trött, grinig och hungrig. Hua mig!
Vi flängde runt överallt, jag och Sara.
Men en cola, lite Jasom Mraz och mat så ska jag nog bli på bättre humör.
Ska ju endå ha en underbar middag med 10 underbara människor i kväll, det blir toppen! :)

Detta var totalt onödigt och ointressant märker jag nu så, Later!




Bedtime


Sådär, då var det bara en dag kvar på detta år.
För er som är så ofantligt intresserade av mitt liv, för precis som den anonyma en gång sa; du pratar bara om dig själv, så har dagen spenderats mestadels i sängen i ett försök till tillfrisknande, det fungerade bra, mår bra mycket bättre! Det blev en trevlig fika med kaffe och prat och sedan åkte körde vi och handlade inför middagen i morgon, kommer bli perfekt! Slutet av kvällen har spenderats med poker spelande, i rock! I morgon blir det dock lite stress. Måste upp på stan. systemet, strumpbyxor och så måste jag leta efter skjorta och byxor till min bror. Men nu mina vänner, nu blir det sängen.
Så, God Natt!


Music



Every song ends, but that´s no reason not to enjoy the music.



Chris Cornell


My Girl


Har suttit klistrad vid Tv´n hela morgonen. My Girl visas. Har inte sett den på många år och den är nog lika bra nu som jag tyckte den var då. Dock blir jag förbannad när folk dör. Och speciellt när det handlar om barn. Jag blir förbannad för att jag grinar som ett barn. Men det är en underbart fin film. Fick mig att tänka på den gamla filmen, Stand By Me som också var en av mina favoritfilmer när jag var yngre. Nu vill jag se den. Nu.Jag menar, när jag endå redan sitter här och grinar kan jag väll lika gärna fortsätta..


Sleeping Beauty


Nej nu ger jag upp. Var uppenbarligen ingen som tyckte tillräckligt synd eller tillräckligt mycket om mig för att riskrera bli smittad i agerandet som filmsällskap. Inte ens lite godis och dricka vare nån som bjöd på.  (kom nu i håg min ofantliga självömkan, det kan i bland bidra till en liten överdrift ;) Så nu bäddar jag ner mig, ensam och sjuk i sälskap av Dr Jekyll and Mr Hyde. Have a good one!


Nej men titta!


Titta vad man kan göra när man ligger sjuk och utråkad.. dock lite dålig kreaktivitet men nytt äre ;) Jag pratar så klart om designen.. Nu var ni lika tråkiga som jag!

Bored


Nu kryper det i benen! Jag hittade en hel säsong av Scrubs, den senaste, som jag inte sett så jag lade Heroes och Dexter åt sidan och har legat utslagen i sängen med Scrubs mest hela dagen. Detta resulterar så klart i galen tristess och jag är utråkad till max. Det vore bra dumt av mig att bege mig ut i kylan i mitt tillstånd men ja... En PowerWalk skulle inte sitta fel... Dock har jag inga vantar, för de har jag så klart glömt nån annanstans än hemma. Så en PowerWalk är nog ingen bra idé? Får väll nöja mig med att gå och och slänga sopor. Då får jag en promenad på ca 10 meter iafl. Ja. Ni mäsrker ju själva att det inte står så bra till här när tristessen lyser igenom ;)

När man är sjuk


Jag är ju, ta i trä (slår mig som alltid i huvet) aldrig sjuk. Men förkyld, det är jag. Och precis som karlarna i reklamen så är jag S J U K! Självömkan är som sagt värre än förkylningen. I morse när jag vaknade var det som värst, och jag är så ynklig! Här tänker jag ligga, under täcket med lapen i knät, fram till på onsdag för då skall jag vara på topp! Blev lite smått piggare när jag insåg att jag har nästan en hel säsong av både Heroes och Dexter att se så nu kan jag kura ner mig ordentligt. Om du inte är rädd för förkylnings baciller så vill jag gärna ha sällskap ;)


Nej men nu ni...


Nu ni, nu blir jag sjuk! Detta skylls på min lillasyster som gått här och vart bacillbärare, en pytte liten gnutta på Ulla som i går satt en liten stund med sina baciller och oss :P Men mest av allt skylls det kanske på mitt icke existerande sinne för kyla. Jag springer ute i strumpbyxor hela tiden, oftast skinnjackan på... dock alltid både mössa och halsduk... jaja hur som så har jag nu riktigt ont i halsen och är så täpt att jag knappt kan andas, nyårsafton på onsdag, yepp! Det värsta är inte heller att vara sjuk, nej det värsta är min självömkan. Minsta minsta lilla fel och jag är sjuk och det är synd om mig... jaja.

Jag tänkte springa ner snabbt till mataffärn strax och handla lite gott. Typ dricka, morötter, dipp, cigg och så för att bädda ner mig i sängen och drunkna i självömkan resten av kvällen. Nice huh?!


Note


Jag är, töntigt nog, ett obotligt Harry Potter fan. Har alla filmerna och har sett dem alla säkert ett tiotal gånger. I dag går samma Harry Potter film på TV som  i går fast med svenskt tal.

Summan av kardemumman, Harry Potter på svenska suger!


Hangover, Still Not Over


Hej va många ni e som tittat in i dag :) Synd bara att ni glömmer att komentera!

Jag är alltså inte helt återställd från i torsdags... det är sällan det känns två dagar efter fest men så är läget. Jag har legat hela dagen och började bli lite smått rastlös av tanken på att fortsätta så (även om jag är sugen på att se sagan om ringen) Men hur som så ringde Maria precis från sjukhuset (jobb, inte inlagd ;) och ville bjuda på ett glas vin... det känns galet lockande med härligt sällskap och ett glas så jag tror det blir så..

Nu får det alltså bli en snabbdusch och lite make sedan är jag fit for fight!

Maria och jag för nåt år sedan


Get over Hangover


Jag börjar tro att jag skall lyssna på min bror. Han dricker väldigt sällan för han menar att det är inte värt det dagen efter. Han är uppenbarligen klok min bror. Egentligen är baksmällan för min del inte så värst farlig men det lilla räcker! Hade en fruktansvärt härlig kväll i går med världens finaste vänner! Massa dans och lite till ;) Så fort jag kom hem i dag satte jag igång get over hangover kur. Kolsyra!, Kaffe, kex med brie och nån cheddar ost och Pippi på Tv ;). Dock är jag galet seg och fortfarande lite illa mående men det går bra. Kommer inte orka palla mig upp på stan i mellandagsrea kaoset i dag inte. Får försöka komma mig ur säng tidigt i morgon ist. Enda som saknas nu är en vänlig själ som kommer med en fet pizza. sen är min dag gjord!!!!

Nu blir det ännu en kopp kaffe och lite läsning. Jag har nu bara ett fåtal sidor kvar på sista delen av Twilight Saga men eftersom jag fick första boken igen, Specialutgåva, så tänkte jag börja om från början när jag läst ut det sista. Så detta är hur jag kommer spendera de kommande timmarna, nerbäddad i sängen med kaffe och bok.


We Change, We Wait


Så var julafton förbi och vi är ännu närmare ett nytt år. Helt galet va fort det går!!!
Julafton var i vanlig ordning härlig och klapparna så sjukt bra!! Jag fick till min förtjusning;
 - Soda Streamer (Black, limited edition)
- Twilight, Om jag kunde drömma - Specialutgåva
(överlycklig för denna)
- Svarta Martiniglas (som matchar mina fina svarta vinglas)
- Heroes DVD-Box (
Tack till världens bästa bror)
Detta och en massa annat smått utgjorde årets klappar,  härligt!. Ännu härligare vare att se mamma öppna sina klappar, vi prickade total rätt i år hon hon var så glad :) Den bästa klappen hon fick av oss var en sjuuukt snygg liten svart väska som blir perfekt för mig i kväll ;) Man får ju inte vara dum lixom.. ;)

I kväll blir det en hejdundrandes utgång, är taggad till tusen och med världens finaste vänner kommer det bli en härlig kväll! Så nu tänkte jag ta och läsa lite och kanske få sova en sväng innan festligheterna sätts i gång! Hopppas ni haft en härlig jul!

Det enda som saknades under granen
var min blivande man...


And So This Is Christmas


God Jul!
Jag har precis tagit en paus från kaffe drickandet. Sitter ner mysen i soffan, kollar Hitta Nemo (surar lite för den e på svenska) och stickar på ett par vantar. Tror ni det var underbart att vakna i morse, efter veckor av regn och rusk, till SNÖ. I natt har det snöat, och gör så fortfarande, och det kunder väll inte vart bättre? Snön kom just i dag, julafton av alla dagar, perfekt!!! Nu ska jag hoppa ner i soffan igen och njuta. Ha en fantastiskt underbar jul mina vänner!!


Hjälp??


Allvarligt alltså.
Jag är så trött att jag seriöst funderar på hur jag ska lyckas få ork att resa mig ur sängen för att ställa undan datorn och få av mig kläderna. Seriöst!

Crash



Färgade Linser


Jag har länge tänkt testa bruna linser men jag är ju som jag är och kommer aldrig till skott! Detta kan man dock bara inte missa så kör på och få ett par månadsliner helt gratis ni också! ( ni som bloggat minst 2 månader) Gå in på fargadelinser.com och läs mer!
Klicka på bilden.


Per Arne


Hej P.A :)
(han heter INTE Per Arne ;)
Ville bara säga HEJ och att du är världens bästa, INGEN annan hade dugit åt våran Sara :)


Sankta Lucia


Nu är det fest!
Maria med chaufför kommer när som här ute oh plockar upp mig.
Ha en underbart härlig lördags kväll/Natt, det ska jag ha!

Hepp.


Det Strålar En Stjärna...


Jag gillar Lucia, det är härligt med Lucia tåg, men de senaste åren har jag inte fått se nåt. Så i går kväll stalde jag klockan på 06.50, tänkte jag kunde kolla Lucia på TV kl 07.... vaknade, slog på TV´n men var såååå trött att jag lika snabbt stängde av igen.. nåväl, Maria ska ju glittra lite i kväll, det får duga ;)

I kväll blir det alltså fest. Ska hem till Maria runt 8 nångång. Hon har bakat lussekatter till mig den lilla filuren ;) Desutom har hon inhandlat glitter som hon skall pryda huvudet och kanske midjan med när vi kvällen till ära ska ut. Hon är för härlig den underbara tjejen :) Men nu först blir det lite städning, tänkte försöka orka mig upp på stan en sväng också.
Later så länge...


Maybe It´s A Whtie Christmas


Det snöar för fullt och ser ut som det så gjort hela natten, kunde detta bara hålla i sig till JulAfton så är jag glad tjej!
Nyduschad, nykokat kaffe och Breaking Dawn jag är glad tjej! Senare blir det ut på sko jakt med Maria, har inte gått så bra för oss på den fronten ;) Men i dag tar vi åter igen bilen och kör runt på jakt. Kanske, bara kanske, jag tom lyckas hitta jacka. Den som lever får se ;) Hur som så ska jag nu bädda ner mig under en filt i soffan med färskt kaffe och världens bästa läsning! Enjoy.


Power Walk


Först och främst; Grattis till Sara som i dag gjorde en galant halka och är nu ett steg närmare ett riktigt körkort!!
Vi firade detta med att Sara bjöd mig på lunch (så snäll är hon, när det igentligen borde vara jag som bjöd i dag). God mat och gott sällkap gjorde en härlig start på dagen! Maria kom även hon en sväng förbi och vi diskuterade lite lördags planer, SodaStreamad sprit bland annat, får se hur det går ;)

Nu ska jag ut och få luft i lungorna med Ulla.

Later.

Jag ser det snöar


Eller nehe... För 10 min sedan snöade det hur fint som hellst, stora härliga flingor men precis när jag srev rubriken så sneglade jag ut och nej, inte längre, hann inte ens bli vitt på marken.... men detta är ganska sjukt, för medans jag skrev att det inte snöa längre så sneglade jag ut igen och ja, nu är flingorna gigantiska och fina. Beslutsångest, huh?!?!
Nu ska jag ta mig en kopp kaffe, kura ner mig i soffan och läsa. Yepp yeah!

Ska även fixa naglarna, de senaste 2 månaderna har min naglar
prytts av detta;


Gone for the moment.... (or longer)


Lycka.
inte för jacka. Nu är det som det är. Jag kommer få frysa rumpan av mig. Fan.
How ever. Vad viktigare är, Breaking Dawn!
Det är ett monster till bok och då den dessutom är på Engelska, vilket inte är ett problem, kommer bara ta lite längre tid, så har jag väll läst ut den lagom tills den kommer på svenska. Men mina vänner, jag har den. Så nu ska jag som ni förstår, ägna mig åt läsandet och inte er.

Några sidor är den på iafl... ett par stycken sådär...


We Three (My Echo, My Shadow and Me)


Fortfarande lika grått och träligt där ute. Men efter en dusch och två koppar kaffe så går det ganska bra endå ;) Om en timma ca ska vi köra och hämta upp Sara på jobbet för att först ta en road trip ut på landet (?) för att hitta nån slags inredningsbutik som sara ska till, sen blir det MarieBerg och som sagt, vill ni inte att jag ska frysa rumpan av mig denna vinter (?) så håller vi tummarna för att jag äntligen hittar en jacka. Förstår inte att det ska vara så svårt!!!! Fast ärligt talat så hoppas jag mer på att Breaking Dawn kommit in på MarieBerg, mer än vad jag hoppas på jackan (men det säger vi inte till nån, ok??)
Nu måste jag få på mig lite kläder innan det är dags att bege sig.


Later!




A good cup of coffee


Så var en härlig kväll aslutad med Maria och Sara på Njuta.
Louise tyckte inte jag var riktigt rätt när hon serverade en IsLatte till mig i denna kyla men ack så gott det var!
I morgon tar vi 3 en tripp till MarieBerg. HIttar jag inte en vinterjacka då så får jag helt enkelt frysa rumpan av mig i skinnjackan resten av den så kallade vintern.

Nu, CSI, Snacks & Pepsi Max.

En del av Njuta.


And Then She Has Some Coffee


Nu ska jag ut i det inte så riktigt härliga vädret för att sätta mig på ett mysigt café och hänga med mysiga människor ;)
Have a nice one!


Take a deep breath


Ringde Bokia. Ingen Breaking Dawn i dag heller. Nu börjar det bli jobbigt det här!

Jag är så Galet sugen på en ny tattoo... Nästa ska bli ett helt project hade jag tänkt... Är sugen på att bygga på min blomma jag har längst ner på ryggen, uppöver sidan helt upp till axeln... med blommor och blad... Får nog ta en diskution med
Emanuel och se vad han kan hitta på.
Här är den helt färsk;)



Rihanna har mer tattueringar än jag anade och den ena är finare än den andra, galet snyggt!


I´m Not Here For Your Entertainment


Så var det söndag.
Och en skön sådan!
Mer än så blir det inte för tilfället, annat än att jag ska dra på en Chik Flick nu och i morgon ska jag för 4355 gången tracka Bokia för att se om de fått in Breaking Dawn. De var lite fundersamma på mig när de tidigare i veckan sagt att den kommer i början på nästa vecka, och jag redan i går kom in och fråga..hmm.. Men i morgon är det början på nästa vecka så då kan jag med samvete, utan att verka dum i huvet (ehhh) fråga igen! Just d...


I väntan på Supernatural, CSI och Criminal Minds,så ska jag nu slå på nå lätt och ytligt.
Sisters Of The Traveling Pants 2... jupp.


Never


Never again will I hear you
Never again will I miss you
Never again will I fall to you
Never...

And then She Has A Cup Of Tea


Ulla har världens godaste kanel Te.
Ulla om jag råkat dricka upp allt tills du kommer hem så köper jag nytt ;)


Rubrik va


Efter god middag hos mamma och en dusch sprang jag upp på stan en snabbis. I galen jakt  på den sista delen i The Twilight Saga men precis som för några dagar sedan hade den inte kommi in, inte fören i början av nästa vecka. Så då gick jag ner till Ica ist och bunkra upp inför kvällen. Kl 2 i natt låg jag vaken och var så sjukt sugen på Brie. Brie är gott men har aldrig tyckt d e nå spec men i natt då jädrans! Så nu sitter jag hos min Ulla. Silas vill inte leka, han ligger så gott och sover. Inför en hel film och mys kväll handlade jag;

-Brie
-Krämost, gräslök
-Rån
-Morötter
-Taco dipp
-Pepsi Max

Var, och är fortfarande, lte vin sugen men kände att det var lite väl att sitta hemma och dricka en hel vinare ensam så det fick va. Nu ska jag sappa lite på TV innan jag börjar med kvällens snacks ;)

Choosing My Own Way of Life


Jäkla väder ute alltså. Grått och dugg regn.
Jag har fått i uppdrag att vara kattvakt denna helg. Inte åt vilken katt som hellst nej, Silas, Ullas underbara Ragdoll filur :) Så tills i morgon kväll huserar jag hemma hos Ulla och myser. Just nu är jag dock hemma en snabbis för lite mat och ska strax tilbaka. Blir lugnt denna helg. I kväll tänkte jag mysa ner mig med Narnia som går på tv.

När jag kom hem till Ullis i morse hittade jag en helt underbar lapp;


"kickstart my heart and rock my soul"
Min Ulla känner mig så väl :)


All I Want For Christmas....



Is a Vamipre



Go All The Way (Into Twilight)




Nja, kan inte bli så mycket bättre!

Get Cape. Wear Cape. Fly.


T.G.I.F.
Thank god it´s Friday!
Och en ganska så god sådan, trots lite sömn, bion var slut efter halv 12 och jag somna inte fören runt 4.
Kallt och grått ute men jag måste bege mig upp på stan i vilken fall. Byta till en mindre storlek på min nyårsklänning och byta ett plagg till mamma. Lite smink skall inhandlas och kolla lite på pumps, bra fredag! Nu blir det dock ännu en kaffe och lite fix innan jag drar mig.

Muse - Supermassive Black Hole




Still Thursday


And going on.
Nu vankas det middag och efter det ska jag strosa på stan med Sara.
Hon ska hjälpa mig i jakten på den sista delen i the Twilight Saga.
Huff, jag är så töntig. Men det kan som sagt inte hjälpas.
Fjärilar i magen inför filmen i kväll har jag och mina vänner kommer nog snart tejpa igen käften på mig så jag slutar tjata om det ;)

Får se om jag hinner hem innan bion eller inte. Annars hörs vi en annan gång. När jag är på humör.


Torsdag hela dagen


Det är ju vitt utanför fönstret för tusan!
Mer än så har jag väll inte att säga just nu.
Hej va kul det var!

Twilight på bio i kväll, jag tror att efter jag läst boken kommer filmen vara, om möjligt, bättre än första gången.
Ejoy.








And then it was over....


Jaha. Då var mitt läs maraton över, i alla fall tills i morgon om de inte har den sista boken i bokhandlarna på stan. Det är ganska sjukt faktiskt hur påverkad man kan bli av ren fiktion och övernaturligt (igentligen trams) men det kan inte hjälpas. Jag är så totalt uppslukad av Stephanie Meyers, Twilight saga att det nästan är pinsamt! Den sista delen, Breaking Dawn kom ut i Augusti i år men kommer inte översatt på svenska fören i mars nästa år, men duktig på engelska som jag är kommer det inte hindra mig, jag gråter av lycka om den finns att köpa i morgon. Patetsikt, javisst, men det kan inte hjälpas!

Nu har Ulla tvingat ut mig på power walk så detta blir hej så länge!



Long way to happy.


Det kommer blir mycket av detta nu.
Jag behöver utrycka mig i låt texter just nu.
Om jag börjar skriva på fri hand kommer det bli illa.
Även om jag vill att vissa skall få höra vad de förtjänar så är jag större än så.
Så för att undvika katastrof får det duga så länge.
En efter en visar sitt rätta jag.


It's gonna take a long time to love
It's gonna take a lot to hold on
It's gonna be a long way to happy,
 Left in the pieces that you broke me into
Torn apart but now I've got to
Keep on rolling like a stone
'Cause it's gonna be a long, long way to happy

Twilight




Still Upptaken...


Ja visst gör det ont när knoppar brister.
Varför skulle annars våren tveka?
 Varför skulle all vår heta längtan bindas i det frusna bitterbleka?
Höljet var ju knoppen hela vintern.
 Vad är det för nytt, som tär och spränger?
Ja visst gör det ont när knoppar brister,
 ont för det som växer och det som stänger.