Converse


Så ser det ut och jag är nöjd!


Back In Business


Efter något sånär en veckas uppehåll så förtjänar iafl Sara ett inlägg.
Motivationen har vart i botten och ni är så tråkiga med komentarer att ni faktiskt inte e värda mer.
Sedan är det ju även så att det inte hänt något spännande i min arbetslösa tillvaro. Jag lever på Ullas bravader ;)
arbetslös och arbetslös.... efter 6 månaders "semester" så är det på tiden att göra något. Starting  Monday kl 10! Extra, så får vi se hur de går :) Passar perfekt då det efter 6 månaders semester börjar bli lite tomt i plånboken ;)

I kväll ska jag ut på landet. Det blir lite folk hemma hos Sara och P.A kommer bli trevlans!!
Har i dag, äntligen då mina converse var så trasiga att det var pinsamt, köpt nya.
Det blev ett par vita i skinn. Nice!


Finally Friday!


Nu beger jag mig ut.
OLeary´s för att fira mamma och se Steven med co spela.
Topp!!


Februari19


Torsdag och i morgon är det helg!
Då det bara är jag och Maria hemma denna helg, då alla andra av olika anledningar råkar vara i huvudstaden (Memmelie ska du dit?) Så blir det melodifestival och en flaska vin hos Maria på lördag. I morgon fyller mamma och det skall som sagt firas på Olearys med världens bästa live band :) Men än så länge är det torsdag och en lugn sådan. Har spenderat förmiddagen på stan med mamma och lill sis vilket resulterade i skagen baguette till lunch och ett par nya pjucks. Så nice!
Bilden gör dem inte rättvisa (som vanligt) de är galet snygga på. Både nu, med strumpbyxor i och till våren med bara fötter.
Nu skall det kokas kaffe som skall drickas i sängen med en bok. Ska ta tag i och läsa Låt den rätte komma in.
Have a nice one!




Så var det nr 18


Veckorna går så fort att jag hinner inte med! Men skönt är det, varje dag är en dag närmare varmare tider ;) Har vart igång som tusan i dag, städat och tvättat. Så nu blir det en dusch och en till kopp kaffe. Ska sätta mig ner och försöka ändra lite på deignen. Enda problemet är att jag är så totalt fantasilös och saknar kreaktivitet så det heter duga. Men nåt ska väll kunna fixas?


Morning Glory!


Tuesday. Och ännu en grå sådan. Jag är så sugen på gladiatorsandalerna och jeansjackan. Men det känns ganska hopplöst och långt till våren där ute. Annars inte mycket mer än så. Tänkte mest tipsa er om något riktigt riktigt bra! (Får hoppas att de flesta som läser utav er har en egen blogg). För såhär ligger det till;



ViralTrafik är en gratis sida där du lätt får fler läsare. Hur enkelt som hellst.
Du får 6 st länkar till olika bloggar att gå in på. På sidorna får du en kod som du kopierar och när du varit inne på dessa sidor är det klart. Länka till din egen användare på ViralTrafik och alla som går igenom din länk har din blogg som första sida att besöka. Gratis, enkelt och snabbt. Så kom igen, hjälp mig så hjälper jag dig! Gå in här;
Tack :)


16


Måndag. Och en grå sådan. Dock hindrade det mig inte för en powerwalk. Duktigt Linn! Annars rätt lugnt och trist. Men det är väll mest som måndagar brukar. Helgen är redan planerad. Mamma fyller 45 hela år på fredag och det skall firas på OLeary´s där Steven och gänget spelar, Bon Jovi Kväll, super! Lördagen har det planerats lite vin drickande med Mara, aldrig fel med framförhållning ;) Maria skall jag dessutom i morgon hjälpa att  visa hennes lägenhet ur bästa möjliga vinkel, vi håller tummarna! Och på tal om tummar skall jag ta tag i mina fingrar. Naglarna. För jag har hela dagen gått runt såhär, och det är inte vackert.


FemtondeFebruari


Nyduschad. Nytvättat hår.
Rena lakan i nybäddad säng.
Hallonpaj. Kaffe.

Härlig söndagskväll?

The Sun Is Shining


Det är klarblå himmel och skinande sol ute. Ett (läs; säkert 2) avsnitt till av Entourage och en kopp kaffe sen måste jag lyfta rumpan ur sängen och bege mig ut på power walk. Kanske köra lite med abslidern efter. Nu jädrar ska det hända grejjer!
Utanför fönstret

For Valentines


Om någon känner sig manad att ge mig något fint till Alla Hjärtans Dag (lite i förväg) så tar jag gärna emot en biljett till Backyard Babies som spelar på club 700 i kväll. Ja tack. Gärna. Snälla??



Varför visste jag inte förens i dag att de spelar i kväll?!!!


Februari12


I brist på annat och total blank fantasi (inge nytt där) så gör jag denna utmaning;

Gå in i din bild mapp, ta den sjätte mappen och den sjätte bilden i den.

Min sjätte mapp var "Krogen/Fest" och detta var den sjätte bilden. Jag och Johan på Klaras. Tror det var avskedsfesten helgen innan jag flyttade till Oslo. Snart två år gammal bild alltså.


Sweet Music


I bland kliar det i fingrarna riktigt ordentligt. Det kliar i fingrarna av längtan efter att spela. Musik. Har en gitarr här hemma men den duger inte (Läs; jag är inte riktigt så bra på gitarr). En bas är vad jag behöver. En bas och ett helt band. Som jag redan så många gånger skrivit så spelade vi i många år. 5 tjejer och vi rocka. Ca 13 år gamla spelade vi Skunk Anansie, Rolling Stones, Alanis Morisette, No Doubt, Beatles och så mycket mer. I dag kliar det lite extra i fingrarna då jag hittade en bok.
RockBok - 50 år av rock och pop i Örebro. En bok på över 300 sidor om musik kulturen i Örebro under de senaste 50 åren. Och vi står skrivna i historien.

"En annan grupp som hållit på en tid är The Girls som bildades -96 och senare bytte namn till Choice"
"Det är många rena tjejband som Zilch, The Girls och La Maffia inom rockskolan..."
"The Girls spelade bland annat som förband till Bush Docktors vid bostadsområdet oxhagens 30-års jubileum"

Vi står, som så många andra, alltså skrivna i Örebros rock och pop historia. Det ni! ;) Men aj som det kliar och gosh vad jag ångrar bittert att vi slutade. Att få sitta minst 2 gånger i veckan med bandet och spela i timmar. Hur kunde vi någonsin läma det?!


Sleepless....


Var så galet trött tidigt  i kväll och tänkte att under eller åtminstonde efter 25 min i solariet så borde jag sova gott. Nej då. Kom hem från solandet runt åtta. Det bjöds på kaffe och morotskaka när jag klev innanför dörren. I skrivande stund (kaffe) så inser jag vad min sömnlöshet kanske beror på... kroppen orkar inte men huvudet går i 100... Aldrig bra. Spec inte på kvällen. Det blir alldeles för mycket tankar och inte de fina heller. Alla idioter man fått in på livet och fått ont i hjärtat av. Alla misstag man själv gjort. Allt man borde ha gjort och allt man vill få gjort. Inte konstigt att ögonen inte stängs. Detta bidrar även (tyvär) till detta meningslösa skrivande. Som jag en gång tidigare konstanterat är även Facebook en bidragande faktor till ett sådant humör som just nu. Jävla skitbok. Jag ska igen göra ett försök till att slockna. Tänka på annat, som att världens finaste Sara i dag fick sitt körtkort! Grattis hjärtat!



Dåligt


Obsessed som jag är av Twilight böckerna har jag ju nu börjat läst dem igen. Är i början av första boken när jag stöter på detta; "Jag lästa noga igenom beskrivningarna..." LÄSTA?! Jag tog fram samma bok fast i pocket verisionen (ja jag har den i pocket och inbunden, så galen är jag) och visst fan var det samma fel där, "jag lästa". Det är nästan så jag ska skicka ett mail till  B|WAHLSTRÖMS och be dem sparka översättaren. Hur kan dem missa det lixom?!


Oväntat


Jag skriver sällan, eller nästintill aldrig om kändis nyheter och skandaler men detta kan inte låtas bli.
Rihanna & Chris Brown (
David det här lär du gilla).
Chris
ska i förrgår morse ha misshandlat Rihanna ordentligt.
Nu vet vi alla att man inte skall tro allt som skrivs men detta verkar hålla.
Chris
har själv överlämnat sig till polisen.
Perez Hilton kan man bla läsa;

"As a result of whatever exactly went down on Sunday in the wee morning hours, the Umbrealla singer suffered: two "huge contusions" on both sides of her forehead, a bloody lip and bloody nose."

"Police took pictures at the scene of the crime Sunday morning, and they are said to be "horrific."

"There is serious swelling and bruising. Rihanna's lip is split and her nose bloody. And, there are indeed bite marks on one of her arms and on several fingers"

"Rihanna claims Chris struck her with his fists and that's what did the damage."


Sunshine!


God morgon sunshines!
Av någon lustig (eller snarare oförklarlig) anledning var ni riktigt många som kika in i går. Kanske för det var söndag? Men det var dålig uppdatering från min sida OCH inte lämnar ni komentarer heller, trots att ni var så många? Men ni är välkomna endå! I dag skiner solen och man ser att himlen är blå för första gången på alldeles för länge! Tror att just vädret bidrog till att jag vaknade på precis rätt sida denna morgon! Att jag sedan satte på mig ett par jeansshorts (över strumpbyxor) som inte blitt rörda sedan i sommras, och hittade två 20:or gjorde inte dagen värre. Nu är 40 kr ingenting men bara grejjen :)
Nu är kaffet nykokt och jag ska slänga mig ner och fortsätta mitt Entourage maraton. Kanske försöka hinna ut en sväng i solen innan de blir mörkt också. Have a nice one!


ÅttondeFebruari


Härlig söndag här! Massa (lite för mycket) kaffe, middag och slapp TV. Till och med solen har kikat fram i dag. När vi i går kväll kom ut från bion var det näst intill snöstorm (enligt mig iafl). Gosh va de snöa. När jag efter den korta promenaden hem stod utanför porten var min svarta jacka vit. Men jag gillart. Satte mig ner (inte i snön) utanför porten inne på gården och njöt en liten stund. Mörkt, tända gatulyktor och fint fallande snö. Där satt jag, i min ensamhet och önskade jag var uppe i Alta, för då hade jag dessutom haft norrskenet att njuta av. Hur som så var det decemeter med snö i morse när jag lufsade ut till tvättstugan. Senare blir det en powerwalk med Maria.  Ha en fin söndag mina kära :)

Entourage


Har spenderat dagen, och tänker så fortsätta, med Entourage maraton.

Inte helt fel va??


SATC



Jag gillar egentligen inte tävlingar av den simpla anledningen
att jag aldrig vinner. Men skam den som ger sig!
Här kan man vinna SATC boxen. Inte helt fel.


Hell If I




Hell if I gonna cry because you´ve found someone new.

17 Oktober 1985


Jag är lite hyper på kaffe just nu och hittade lite fun fact.

# 17/10-1985 er en torsdag
# Dette er den 290. dagen i året 1985



Hvor lang tid har gått siden 17/10-1985?
# Ca. 735350400 sekunder
# Ca. 12255840 minutter
# Ca. 204264 timer
# 8511 dager
# 1216 uker
# 24 år

Hva skjedde i 1985?
# 1 kg poteter kostet kr 1,60 i engros
# Norge vant Melodi Grand Prix
# Ronald Reagan var president i USA
# 4 145 854 mennesker bodde i Norge 1/1-1985
# Det fantes 2 133 696 registrerte motorkjøretøy i Norge

Hvem har bursdag 17/10?
Var en hel lång lista med kändisar men de viktigaste var ;
Linn Tehrese (1985)
Eminem (1974)

Wyclef Jean (1972)



Made In Norway


"Kos å klæm til dæ Linn"

Jag älskar att få sms på norska.
Jag älskar att höra norska på TV.
Endå gör det lika ont i magen varje gång för jag längtar upp så otroligt!!!!! Vill så gärna ta mitt pick och pack dit upp men det är inte så bara. När jag flyttade dit när jag var 20 så var det ju inte planerat. Jag skulle på semester 2 veckor. Hade tur/retur biljett. Men när jag bara hade någon dag kvar där uppe så kände jag att jag inte kunde eller ville åka hem så jag tänkte att nån vecka till kan jag stanna. Det blev 9 månader och 3 jobb. Kanske de bästa månaderna i mitt liv då jag verkligen fick lära känna min familj som jag annars träffade max 2 veckor om året. Veckan jag var där uppe i sommras gjorde ju inte saken bättre. Den var toppen. Dessutom är den så kallade mörkertiden (då solen aldrig går upp) snart, om den inte redan är, över och det är ett stort pluss.....
Ja vi elsker dette landet...





När man är bortskämd


Mamma har bakat semlor!! Årets första och förhoppningsvis riktigt goda. Bullarna är precis tagna ut ugnen så vi springer ner och solar en sväng innan de testas ;)


Alanis Morisette


Sköna melodier när dem e som bäst





Not So Good


Finns inget kaffe hemma.
Jag står med blött hår efter duschen så jag kan inte gå ner och handla riktigt än heller...
Hade det funnits kaffe så hade de vart lugnt att vänta tills håret e tort.. Men nu finns det inget och jag är mer kaffe sugen än någonsing. Bara för att. Fan.


Wannabe Rockstar!


Fick den briljanta idén när jag för en liten stund sedan vaknade, Guitarhero! Vem sätter sig med gitarren en söndags morgon dagen efter fest? Jo jag. Och jag spelade därefter också. Nu ska det sägas att det är tidigt på morgonen och jag är bakfull, dessutom e Legends of rock proppad med svåra låtar... Men när jag blir avbruten på scen, mitt i andra låten... då vet jag inte om det finns några ursäkter. Herregud va jag va kass?!?! Jävla skit gitarr.....