Snart över


Nu är 2007 inne på sina absolut sista timmar.
Jag kan inte påstå att det är så värst mycket happenings detta år att se tillbaka på.
Ett bra år har det dock varit. Känns som att vi, jag och aldeles för många nära och kära, har vart igenom aldeles för mycket hemskheter de senaste åren, detta år har vi tack och lov blivit besparade på dessa hemskheter och det känns som det flytit på ganska bra. de första vekorna av 2007 spenderades med några av världens bästa, Sara, P.A och Emelie vilken resa!, i Thailand. Vi firade nyår där och dessa 3 underbara människor kommer förbi här i kväll innan nästa fest och spenderar kvällen med mig i år igen. Resten av 2007 tycker jag gått i ett rasande tempo. Massa jobbande. Våren och sommaren spenderades till stor del i Oslo men en speciell. Fick även någon helg tillsammans här hemma. Och hösten bjöd på flytt till Oslo. Får se hur länge vi stannar och vad som komma skall men det blir nog hur som hellst bra. Anywho så är mamma o C.O färdiga med mat och frberedelser inför i kväll så nu ska det slappas en liten stund innan det är dags att flasha till sig inför i kväll.

Jag önskar verkligen alla en helt underbar kväll,
hur det än spenderas, och, så klart,
Ett riktigt riktigt gott nytt år!

image321



Finaly


 image320

Efter lite mer än en veckas försök så lyckades jag i dag dra mig ner till videobiljarden för lite sol.
Härligt.
Nu sitter jag nerkurad i soffan och ser med stora ögon på när mamma, sambo och vän styr och ställer inför kvällens festligheter. Mamma fick för sig att ha nyårs fest. Good luck.
Nu har vårt vardagsrum förvandlats till något liknande en..hmmm.. matsal?
Det är bord och stolar inproppad i hela vardagsrumet. Men det blir bra. Det blir även SingStar.
Herrejesus!
Min mamma och hennes vänner har en vana, varje gång det är fest, att sjunga och gapa något ofantligt så hur det i kväll och natt blir vill jag nog inte veta. Tur jag bara skall vara här och äta lite mat, sen ska jag i väg på annan fest.

Later.


WHO IS CALLING


"Du har kommit till IQ svar som tillhör 07...."
Denna mening är just nu den värsta jag vet.
Har lyssnat till den hela dagen!


För en vecka sedan vaknade jag mitt i natten av att det ringde i mobilen.
Men jag var ganska så väck. Svarade och la på direkt.
Dagen efter kollar jag upp nr på hitta.se men numret är icke registrerat. fuck. (jag är extremt nyfiken)
Glömmer hela grejjen tills i dag då jag sätter i gång mitt norska sim kort.
Ett nytt sms. Julafton 00.03  "God Jul min sötis".
Detta sms kom från ett svenskt nr, samma nr som en vecka tidigare ringt mig mitt i natten.
(då på mitt svenska nr)
Kom ihåg att jag är extremt nyfiken!
Jag har hela dagen i dag ringt och ringt detta nr men kommer bara till IQ svar.. what the hell?!?!?!
Jag försöker febrilt lista ut vem denna person kan vara men jag är totalt lost.
Alternativen minimeras en bra bit dock för att;
. Denna person har mitt norska nr, inte så många i sverige som har.
.Ingen av mina närmaste tjejkompisar för deras nr har jag inlagt.
JAG ÄR EXTREMT NYFIKEN!!
Så snälla, snälla du. Om du skulle läsa detta och vet att det är du, slå på telefonen och ring för tusan!!!!!!!

Nog gnäll... eller fan.. lite till.
Klockan är strax efter nio och jag är sååå ready for bed.
Wheres the fun in that huh?!
Men det är söndag.
Så nu tänker jag ta mig en cigg, tvätta bort mitt smink och bädda ner mig med Good Luck Chuck.
Men jag känner mig själv. Det kommer sluta med fler avsnitt av sesnaste Simpsons ;)

Natt natt.





Oh my... Oh my...


image318

Ligger cosy i soffan framför en av mina absoluta favoriter Miami Ink.
OH MY!
Ami kollade rätt in i kameran med de där stora mörka ögonen.
I get all shaky....
Herregud. det är en mann ska se ut. OjOjOj.
Grabbar; släng er i väggen för fan!

image319



In Love....


Today I fell in love...
Jag är och har aldrig varit skogalen eller spec intresserad i skor.
Jag är nöjd och glad om jag har ett par snygga sköna pjucks att ha på mig.
Men i dag. I dag var jag ute o handla med mamma och lillsis.
Jag blev så totalt förälskad... I ett par pumps! Oh my va fina dem e.
Och ännu finare blir dem i morgon till nyårsoutfiten.

Haha Shark Tale på TV. Dock suger den med svenskt tal.
Men hajen som e vegetarian är störtskön när pappan försöker tvinga i honnom en räka ;)

Utgång i går alltså.
Vi kännde väll på oss innan att det antagligen skulle vara ganska så dött och dött var det.
Men det blir vad man gör det till och vi gjorde det bästa av situationen.
Drinkar från baren och dansgolvet resten av kvällen. Perfekt.
Nu ska jag försöka hitta nå bättre på tv. fan Angie gör ju en röst i den engelska shark tale. Då går det ju inte att se den svenska! ;)

Later.




Numer ONE fan


image317

Jag är sådan sucker för One Tree Hill.
Jag har otaliga timmar gråtit, skrattat och varit förbannad öven denna serie.
Beroende är till och med en för klen beskrivning...
Any who, jag har så klart inte följt serien på svensk TV, det går för segt.
Så jag har sett klart de säsonger som finns för länge sedan.
Den 8 januari är det åter dags för en helt ny säsong.
( i USA )
Sista säsongen så lämnar vi gänget efter deras High School avslutning.
Man kan tycka att kommande säsong får vi följa dem genom college, men icke.
Vi hoppar hela 4 år framåt och får följa deras liv som lite mer vuxna.
Så den 8 januari är det hela 2 timmar men nystart av denna underbara serie!!
Har jag inte internet då i Oslo så åker jag hem, omså bara över dagen för att få hem avsnitten!








Grått och trist



Ja ucsh va trist det är där ute, utanför fönstret.
Skulle lika gärna kunna legat kvar i sängen resten av dagen.
Men nu är jag uppe sedan länge, duschad, klädd och har myst ner mig i soffan med en kopp kaffe.
Men jag måste endå ut om en stund. Måste handla en grejj tills i kväll.
Funderar även på att dra mig ner till Video Biljarden och sola en sväng.
Jag har vart hemma i en vecka nu och tänkt dra mig ner varje dag men har forftarande inte kommit dit.
Tror banne mig att jag ska ta baken upp ur soffan och lägga mig i solariet.

På juldagen var vi som sagt riktiga SingStar Rockers och här har ni ett litet smakprov...
Det var som på bilderna i nåt inlägg längre ner, när Ulla gjorde allt för att jag skulle tappa greppet.
Men icke!






Later.



Tonight


Blir ännu en slapp kväll denna kväll. Trost att det är fredag, men det hjälps inte. Jag är trött och sliten.
Sitter ännu en kväll framför TV´n med mor. På spåret. Inte lika kul att glo på Karoline AfUgglas som det var att glo på Kjell  Bergqvist men men det får väll duga. Var på sånt segt och surt humör för en timme sedan. Var brist på mat och skrikande hunger som spelade ett spratt. Tänk vilket upplyft ett Pizzeria besök kan göra. Både för magen och psyket.
Drog mig ut i regnet ner till Pizzan nere på min gata. Där finner man min barndomsvänn Jakob bakom kassan. Oj vilket humörlyft han gjorde för mig! Jakob var nowhere to be seen när jag kom så jag beställde och satte mig ner med tidningen. Efter en liten stund kommer någon smygandes mot mig. Han hoppar på mig och ger mig en puss på kinden. Trots att jag faktiskt var där i går också ;) Men det varma välkomnandet och hans som alltid så otroligt glada humör och smile på munnen kan förgylla vilken grå dag som hellst :)
Nu börjar strax  Wallander med Rolf Lassgård. Tänkte mysa ner mig i soffan med poppcorn och Cola o se den.
Better hurry, 10 min till start ;) Ha en aldeles underbar Fredagskväll!

image316

Night.



Light shopping once again


Jepp, min plånbok mås så bra så bra...
Shoppingen i dag resulterade i en BH och ett par örhängen, inte farligt alls.
Får se om jag lyckas hålla mig lika duktigt när vi är tillbaka i oslo...

Hur som hellst så sitter jag och lyssnar igenom K´s Choice cd Cocoon Crash och inser att
vi under våra glansdagar som rockbrudar ;) inte bara körde en låt därifrån utan hela 4 st!
Detta är nostalgi på topp och de är banne mig fortfarande lika bra!

Här kommer 3 av låtararna vi spelade, Hide, Everything for free och Butterflies Instead. Vi spelade även Cocoon Crash, som för övrigt är en av de bästa men den fanns inte att hitta på youtube. lyssna och njut!












Ett helt år...


Jag nämade det för Sara och Emelie på juldagen men de ville inte höra...
Jag vill faktiskt egentligen inte heller tänka på det men i dag blir det svårt att låta bli.
I dag är det ett helt år sedan vi åkte till Thailand.
Tiden går så skrämmande fort och jag önskar så ofantligt att jag kunde åka tillbaka snart..

image315

Some more music


Nu var det riktigt länge sedan jag lyssnade på mina favoriter ;)
Örebros stolthet och en av mina största förebilder under mina tonnår.
Nu säger ryktet att de splitrats och lagt ner, får höra av mig till Sussi och se...

Hur som haver, vi rockade fett från vi var c.a 10 år gammla tills vi näsrmade oss 18.
5 tjejer, 10 år gammla bestämmer sig före att besök Rockskolan i varberga där vi så lägligt bodde.
Det resulterade i bandet The Girls, det första av många många namnbyten.
Vi startade smoooth som alla andra band. Första låten vi lärde oss var så klart Diana, "I´m so young and you´re so old" ni vet? Men det gick kanska snabbt och vi spelade allt mellan himmel och jord. Skunk Anansie, Alanis Morisette, The Beatels, Rolling Stones, Katrina and the waves, K´s Choise and the list goes on. Vi rockade helt enkelt ;) Och allt tack vare Sussi, Susanna Janjic. Den största förebilden jag någonsin haft tror jag under de åren. Sussi är fortfarande i dag skyldig till största delen för min musik smak och bär ensam skuld för mitt brinnande intresse och mitt djup i musiken. Vilket jag kommer vara evigt tacksam för.
User, eller, User of a common name, som de fick byta till när det började gå framåt för dem, mest i Asien, är så obeskrivligt bra att det går inte att göra annat än att lyssna och njuta.
Sussi, hon sitter som vanligt bakom trummorna. Enjoy!






Hillary


Från den lilla Lizzie McGuire till lite större...
Kom plötsligt att tänka på en gammal låt som jag verkligen (pinsamt nog) fastnade för en längre period.

image310

Resten av hennes musik är så långt ifrån vad jag någonsin kommer att lyssna på
men detta är värt ett par minuter;






Från det ena till det andra


Från Care Bears till Lizzie McGuire,
What a morgning!

image309



Morning glory...


image308

Det var fruktansvärt tungt att ta sig upp denna morgon.
Snäll som jag är så har jag hjälpt mamma.
Ett berg med tvätt och ingen tvättid efter hon slutat jobbet.
Vem erbjuder sigdå att stiga upp kl 7 denna morgon för att tvätta åt henne?
I bland är jag bra....
Är ganska cosy dock... det är helt stilla i huset....
Det enda ljuset kommer från vår gran...
Care Bears Movie på tv....
OK, Care Bears är faktiskt inte bra... men det var Beverlyhills innan ;)
Så här sitter jag en helt vanlig vardag, helt ledig men har endå vart uppe med tuppen...
En nybryggd kopp kaffe har dock gjort susen.
Nu ska jag slå över från Care Björnarna och se nå bättre.
Lunch och shopping väntar senare i dag!

Later.



Katastrof shopping... eller?


Katastrof i bemäkningen att jag kom hem med endast ett par strumbyxor.
Plånboken är dock ganska så glad med endast 49kr mindre ;)
Så mycket för den rean va? Men nu var det ju så mycket folk och jag orkade väll inte engagera mig så där jätte hårt.
Ger det en ny chans i morgon dock. Så blir det en hel dah med Maria och Ulla.
Ett försök till shopping och en lucnh. Det blir bra.
Nu sitter jag med mamma framför på spåret, väldigt intresant... njaae.. Men Kjell Bergqvist tycker jag endå e ganska ok att glo lite på ;) Har lyckats bränna ut I know who killed me på DVD så jag kan se den på tv ist för på datorn.
Nu ska jag och lill sis ner och handla kebab och mysa ner oss framför filmen :)
Ha en fortsatt härlig kväll!

image307

Later.



Banken kollad...


Yey, jag kan handla ;)
Dock tror jag mina kortköp här i sverige inte blitt registrerat än men det tar jag senare ;)
Summan som stod är den jag går efter ;) livsfarligt....

Mellandagsrea!!


I dag hade jag tänkt bege mig ut bland allt folk och försöka fynda.
Lär inte bli någon längre runda då jag får panik på för mycket folk, vilket det lär vara i dag.
Men jag ska göra ett försök. Drar med mig lillsis en sväng.
Först måste jag ta min lilla bak upp ur soffan och föna håret, det är inte så lätt som det låter ska jag lova.
Nu ska jag logga in på min norska nätbank och se hur mycket jag kan handla. Jag vet inte riktigt om jag vågar ;)

image306

Later.



Juldagen (kvällen)


image302



Tisdags kvällen (juldagen) var perfekt!
Sara stod som sagt för fetsligheterna och det var en massa härligt folk där.
Jag, Sara och nån mer hade bestämt att i år, struntar vi totalt i krogen!
Så när de felsta ganska så tidigt drog ut så var vi kvar. Perfekt.
Hela kvällen var det  SingStar för hela slanten och aj va skojj det var!
Klockan mitt i natten satt jag och Sara forfarande, ganska trötta och ganska slitna
och sjöng låt efter låt, herrejädrans va skojj det var!

Såhär såg det ut en stund under all sång. Ullis gjorde allt för att jag skulle tappa greppet ;)

image303
image304image305







Nej jag är inte 52, jag är 22.. jag lovar...


Update

Jag är inte så cool som man kan tro jag är...
Just nu sitter jag framför tv.. Tvillingarna tar körkort, och ska sätta igång med att sticka Fias vantar.
Jag stickar och se på Oslen tvillingarna. How about that!?

Men jag är duktig dock;

image301


And so this was christmas.


Är inte julen över nu?
Granen, vår aldeles för perfekta disney gran, som så många utryckts sig gällande denna,
står fortfarande ståtlig och visar att julen vart här. Men nu är det väll över? Jag ger det ett par dagar till... men granen kommer stå kvar över nyår... Jag säger som så många med mig denna jul, vart har spänningen, kännslan och framför allt, stämningen tagit vägen? Då jag vuxit upp som älst av 5 st så har det alltid varit så mycket barn här hemma, och det är väll endå barnen som gör julen på något vis. Så här har julstämningen alltid vart på topp. Massa massa klappar under granen, ivriga barn, tomte och ja, precis allt som hör julafton till. Perfekt.
Men med åren blir man visst äldre? Och mitt yngsta syskon, min Amanda, hon är nu 13 och det finns inte längre några barn här. Vilket enligt mig bidrar till mindre stämmning? Det enda som forfaranade var som det brukar var min nu 13 åriga syster som fortfarande inte kunde hålla sig längre än till kl 5 innan hon tjatade och tjatade tills mamma gav med sig och vi öppnade klapparna. Sen var julen över?

Hur som haver, jul var det och klappar fick jag.
Bästa hitills tror jag?
Mamma har de senaste åren varje jul förberett mig med  "Linn, du får sååå tråkiga julklappar i år"
Klapparna de senaste åren har till mesta dels bestått utav "flytta hemifån prylar", men det är precis vad jag önskat mig. Vilket nu har bidragit till att jag snart har ett komplett hem?
I år var det ingen ändring.
Jag fick det bästa, damsugare! Mamma kunde inte förstå varför jag blev så glad över just den men det var ju perfekt!  Perkylatorn och de hel svarta vinglasen gjorde mig ännu mer glad och nöjd :)

Nu blir det kaffe, cigg och kanske en film? Det visar sig.

 Later.



Christmas day


image300

Det är alltså i vanlig årlig ordning juldags firande i kväll.
Sara är i år den som står för festen :)
För min och enn par stycken till blir det  ingen utgång i kväll, skönt att slippa stressa.

Men nu har Maria ringt taxin som plockar upp henne, till Emelie, och sedan till mig.
Tur vi bor i en sträcka alla 3 ;)

Ha en fruktansvärt härlig kväll och ortsatt fin jul :)

Later.



Later


Sitter nerkurad i soffan med en stor kopp kaffe.
Hade tänkt befinna mig i denna ställning de kommande timmarna framöver men icke.
Mamma är på humör. Städar och donar. Hon ska ha med mig ut snart.
Min kusin städar ur lägenheten hon skall flytta ut ur och har en massa gojs som jag kan ha användning för i Oslo, tallrikar och dyligt. Så det är nu bara att hoppa in i duschen en snabbis och bege sig ut. Jag vill i-n-t-e.
Julaftons bestyr och klapparfår jag dra senare.


.Obsession.Loving.Needing.







Home!


image299

Denna frukost skulle sitta mer än fin just nu.
Har precis slagit på en kanna kaffe så snart ska jag få i mig lite.
Tänkte skriva en sväng först.

Sara, sorry för noll uppdatering.
Vi har i det sista jobbat nästan dygnet runt.
Det har varit helt sjukt!
Vi har jobbat på Vinmonopolet (Systembolagets) lager.
Där packar vi ordrar som företag och privatpersoner beställt och såhär
innan jul är det massiva mängder sprit som ska ut. Så vi har jobbat 7-22 de flesta dagar,
26 timmars övertid på en vecka, det är inte dåligt!

Men nu är vi hemma på "jul lov", vi stannar helt till 2 januari :)
Kommer mer senare, nu är jag så hungrig och kaffe sugen att jag vet inte vad ;)

Later.