Nostalgia


Mellan springet upp och ner till tvättstugan så
kryper jag ner i soffan med kaffe och macka och
slår på nostalgi till tusen.
Lejon Kungen.
Spännande att se om jag grinar lika mycket nu som för flera år
sedan då jag så den sist....


Följder


Följderna av mina vurpa i går var;

- Jag har i dag sjukt ont i benet
- Mitt bankort. Det hittades i 2 delar

Bankortet fick jag nytt för inte alls så länge sedan då jag hade en ganska stor spricka i det. Nu fick jag beställa ännu ett nytt. Hoppas affärerna inte blir griniga när jag kommer in med ett kort i två delar och de får ta betalt manuellt.....
Nu ska jag betala räkningar och slänga in en tvätt i maskinerna. Kul start på fredag och helg. yey!


Nu får det väll endå vara nog!


Denna snö alltså...
Under jul veckorna är jag överlycklig om det är snö som nu men efter det... not so...
Hela veckan har det faktiskt gått att cykla. Det har vart riktigt bra plogat.
I går sken solen hela dagen och himlen var klar blå.
Och så i dag då....
Började snöa lite smått på väg till jobbet men inte så farligt och jag hade bra väglag... jo eller...

Gjorde årets första vurpa med cykeln. På parkeringen vid jobbet.
Raklång låg jag på marken, farligt nära en mötande bil, stackarn i förarsätet såg vettskrämd ut men som alltid när man (jag iafl) ramlar känns det bara pinsamt och man hoppar upp på fötter igen, leénde och låtsas som ingenting. Även denna gång. Jag log och hoppade på cykeln igen men aj aj aj!!!!!!!!!
När jag runt 22 snåret kom ut från jobbet så var det kört. Bra många cm med snö och självklart har det inte hunnits plogats än... jag tror vi kommer snöa inne när som!!!!!!

Nu ska jag slänga i mig en chiabata med skagen till en film innan jag däckar.

I går var marken slät och fin...
Nu drunknar mina skor igen...


Magic Magic


Nästa vecka har Tim Burton´s
Alice i underlandet
premiär och jag väntar med spänning.
Det är sällan Tim Burton misslyckas och ännu mer
sällan när han gör det med Johnny Depp!



Soon To Be Mine


Va roliga ni e!
Ni är i bland fler här inne och kikar när jag inte uppdaterat på länge än vad ni är när jag uppdaterar med jämna mellanrum, de senaste dagarna är inget undantag och när jag såg hur många ni va som vart inne utan något nytt att läsa så var jag väll tvungen att slänga ihop något ;)

Har suttit med ett gammalt armband och knipsat av lite berlocker från det, peacemärken bla.
Ska bege mig ut strax på jakt efter nå slags läderband som jag kan fläta och göra ett nytt, fint armband av.
Att komma ut i den strålande solen gör ju inge heller, passar nog på att ta en sväng förbi mamma också och se om det bjuds på något gott till middag ;)

Som ni redan vet så är jag ca 13 år igen när det gäller Twilight.
Nu är det inte länge kvar tills New Moon släpps på DVD och jag har precis bokat en specialutgåva, Bellas Box och detta är vad som kommer dimpa ner i brevlådan (eller kanske hämtas ut på filkedjan;)


Göteborg!!


Vi är och har sedan i går varit, hos Memmelie i Götet.
Fantastiskt va glada å goa götborgarna är :)
Dock är det ett helt sjukt galet snö oväder så det blev en härlig inne
kväll då vi inte vågar gå utanför dörren. Men i morgon blir det att åka hem
så vi hörs väll då eller nå ;)


Speechless


Har precis suttit och grinat.
(jag och musik lixom)
Kolla hela det är så värt de.

Som sagt, speechless


För Tusan!!!


Jag drömde i natt att jag vaknade och det var helt kalt på backen.
Det spö regnade och inte något vitt överhuvud taget så långt ögat nådde.
A-L-L snö var borta.
Jag var glad. Men så vaknar man i morse. Stapplar ostadigt ut i vardagsrummet.
Det tok snöar. GE SIG!!!!!!
Jag är så trött på vinter nu, trött på snö!!! Dessutom kommer jag inte kunna cykla
till jobbet om det tok snöar och de säkerligen inte plogat tills dess.
Så det blir att gå. Lika bra det kanske.

Detta gjorde inte humöret på topp precis......
Men jag ska ta tag i lite. Upp på stan, en tröjja som var fruktansvärt fin satt as dåligt (som vanligt) och mamma som fyller år på lördag skall det handlas present till. Dock är jag inte hemma och firar henne i helgen.
Jag, Maria och Sara packar picket och packet och drar tilll Göteborg över helgen.
Så nu ska jag fortsätta med kaffe koppen och försöka motivera mig till at gå utanför dörren i detta väder!


Follow Me


Så finns det ännu en sak man måste ge sig in i.
Nu kan ni följa mig på
Twitter (länk)

Nu blire gymmet med Snabba Cash i lurarna!


The Boys Are Back!!!!


ÄNTLIGEN.

The Boondock Saints
är en av tidernas bästa film.
Nu, efter 11 år har uppföljaren äntligen kommit!
den gick på bio i oktober i USA men nu först går den att få hem.
Släpps på DVD 17 mars och JA vilken lycka!

The Boondock Saints II - All Saints Day.
The Boys are Back :)


You´ve Got Mail!


Jag tycker alltid det är lika spännande när posten dimper ner.
Dock är det sällan annat än reklam och räkningar, men man vet ju aldrig?
I dag var nog den största besvikelsen.

Ett ynka litet kuvert var allt jag fick.
El räkning.
Den högsta el räkningen hitills dessutom.
Spännande med post!


Blank


Nu kommer dunder förkylningen.
I-G-E-N
Herre.
Har inte så mycket roligt att raportera faktiskt och som vanligt därav
den dåliga uppdateringen. Det är min jobb helg men i kväll är jag ledig
och det ska jag ta vara på. Tänkte ta en tur till mamma i e-m och se om dom äter
nå gott till middag. Svänger väll in i någon butik på stan på vägen dit också...
Dessa två vill jag hitta.

Tröjja Gina och linne BikBok


Underskattad


Varför jag inte hört talas om denna film
och varför ingen annan i min närhet heller inte har det är
ett stort mysterium. Denna film borde vart en stor slam och omtalad.
Jag såg den då Hampus i somras fått hem den. Annars hade jag säkert
fortfarande inte hört talas om den.
Franklyn är genialisk.
SE!

 

Nu är klänningen på och vinet i glaset.
Ska på med lite make nu innan Sara kommer och hämtar upp mig.
Det bär av till Maria för Thai mat, vin, melodifestival och sedan en eventuell
utgång. Det visar sig ;)

 


LOVE







Fina


Ni är ju här inne och kikar även fast jag inte skrivit.
Sorry. Nu är ni ju inte miljoner st men tillräckligt för att jag
får dåligt samvete. Men vad göra?
Precis som detta inlägg (som är ointressant) så är det så jäkla
trist att skriva bara för att och inspirationen flödar ju inte direkt.

Hur som så kan ni få en bit av något underbart.
John Meyer ska jag gifta mig med.
Jag väntar bara på att han ska ringa.

"But then again, I don´t remember you"

 

 

 

 


And Sometimes You Make Misstakes


Började sticka ett par vantar i höstas.
De finaste hitills faktiskt men av någon anledning
så stannade jag efter en hel och en halv vante.
I går tog jag tag i saken och stickade klart den sista.
Det var jätte kul när jag var klar och insåg att jag satt
tummen på samma sida på båda bantar. JIPPI.
Så i dag var det bara att börja om från början med en ny.
Men fina bli dom!


OJOJOJOJOJ!!!!!!!!


Jag får ont i hjärtat av denna låt.
Ont för den är så obeskrivligt fantastisk!
Rösten, stämmorna, musiken.
åhhhh lyssna på stämmorna.
Jag dör nog lite.


Sitter i...

0-42b7418ccdbf101ca2b89398f94b14bf.png

Kolla varifrån!

Sitter i tvättstugan och väntar på att tvätten ska bli torr. Öbo behöver inte skriva på lappar ;)