Lat...

133871-87


Klockan började ringa kl 7...
När kom jag upp? Kl 10...
Jag visste så väl att min längtan i går kväll till en tidig morgon promenad och
en halvtimme i solariet inte skulle slå in..
Jag blir så arg på mig själv!!!!!
Så nu ligger jag fortfarande i sängen, bloggar, msn:ar, dricker kaffe och glor på Tv...

Måste sätta igång med Geo arbetet också som ska va klart i kväll..
Har börjat men det e långt i från färdigt..
Har precis pratat med min kära Marianne uppe i Alta..
Hon försöker övertala mig om att komma upp till påsk...
Påsken uppe i Nord Norge spenderas på fjället..
Fiska på isen, grilla, åksa snö scooter och festa...Det är underbart..
Förra påsken där uppe var helt otrolig.. lite för mycket fylle slag men annars perfekt..
Hon hade även köpt ny snö scooter och tyckte ja skulle komma upp o testa ;)
Jag vill vill vill...
Att se norrskenet varje kväll är ju inte heller nå negativt..
Jaja.. blir nog inte denna påsk iafl..

Nu ska jag sätta fart och komma ur sängen...

Norrsken i Alta;
133871-8

Fiskrensning och Geografi

133871-86


God kväll :)
Nu ligger jag totalt utmattad och funderar på hur jag ska få kraft att flytta datorn från knät då det innebär att faktiskt resa sig från sängen... så slut e jag!
Känns som mitt huvud är överbelastat av Örebros historia och Geografi... blir väll så när man kör två prov på två dagar... men nu e det över.. o nöjd e jag :)
Cyklade i väg till skolan strax innan 5 för att skriva provet.. gick ganska snabbt och jag var hemma till 6.. hinner inte mer än in i hissen så ringer mamma och frågar vart jag är..
Jag hade totalt glömt bort att jag skulle jobba på gården i kväll.. så utan att hinna klä av mig ytterkläderna var det bara att bege sig dit... som tur var så var det riktigt dött i kväll.. ett par små knottar som sjöng sing star så det var lugnt... blev bara massa kaffe o snack med Steven... ska jobba på fredag igen.. då ska vi baka Pizza med ugarna ;)

Just nu är jag ett litet mail ifrån att dra med gänget till Bergen i Norge och rensa fisk :)
Det blir med största sannorlighet av... 3 månader och BIG money ;) men bara det att få komma till norge överhuvudtaget för mig ska bli helt underbart, nästan att jag skulle gjort det gratis :p

I kväll e en sådan kväll som många då jag ligger lat i sängen och faktiskt längtar tills i morgin bitti då jag ska ge mig ut och promenera... tänkte komma upp riktigt tidigt, gå en runda, hoppa in i solarit och sen hem till en dusch, nybryggt kaffe och frukost.. jag hör hur underbart det låter.. men jag vet lika väl att jag i morgon kommer sova länge och no way att jag beger mig ut.. jaja man kan ju alltid hoppas...

Nu ska jag återigen göra ett försök att resa på mig och få datoorn ur knät så jag kan sova!


Night people!

Ny vecka, nya tag...

133871-85


Jag är väll långt i från den enda som hatar måndagar...
Första dagen på en lång tung vecka...
Var uppe 7 i morse.. läste det sista inför provet och cykla iväg till skolan.
Gick väll sisådär.. men om jag inte klarat så får jag provet hemskickat och får besvara frågorna igen..

EN enda sak tänker jag nämna om Oscarsgalan..
Jag funderar på om min Angie var där och hur hon såg ut.. ska nog kolla upp det :)

Nu blir det ännu mer plugg... har geo prov i morgon.. usch!
Grått och trist är det ute.. och vart F*N kom all snö i från??

Prison Break i kväll ju!!! Har hållt fingrarna långt i från att ladda hem och kolla i förväg..Prison Break ska ses med Ulla hemma hos Ulla ;) And so it is tonight ;)

Få som komenterar men min statistik visar på att ni är en hel drös som e här och snokar :)
Kan ni inte lämna en komentar så jag vet vilka ni e och kanske får några nya favvo bloggar att följa??

Puss på er alla där ute och försök ha en trevlig måndag :p


Love.


Lördag!


Finaly saturday!!
Var sååå trött när jag gick upp i morse.. och då sov jag endå till halv 11...
Blev lite sent i går.. somnade nog inte fören vid halv 3..
Var hemma hos världens bästa Sara, käka pizza och kolla Tv.. mys i högsta grad..

Hittade inte mycket på stan.. en härlig tröjj klänning som jag antagligen har på mig i kväll och ett halsband..
Men det var riktigt ekonomi vänligt så d var ok ;)
Fick även ett par vita Converse av mamma, jag tok älskar mina svarta..
men de är väl använda och har nu börjat trasa sönder så¨ett par nya var välbehövda och med min ekonomi så var det perfekt att mamma kunde hoppa in ;)

I kväll blir det dock livat...
50 års fest här hemma för mammas sambo.
Hålls på och blandas välkomsdrinkar för fullt nu, San Francisco bland annat :)
Senare ska vi ut och fira vår L.A grabb, Tomas..
Blir karaoke o stuff innan utgång, kommer bli riktigt riktigt skojj :)

Hoppas ni får en super lördags kväll :)

Love!
133871-83


Vi går vid 11 och ses halv 12??


Det är så roligt att väcka Maria...
Hon vet inte riktigt vad hon pratar om...
Var bestämt att vi skulle ses 11 i dag så jag ringde nu..
Hon var lite pumsig  och ville nog sova en liten stund till så hon säger;

- Men om vi går vid 11 så kan vi ses halv 12?


Låter fullständigt normalt.. MEN
Både jag och Maria bor på stan och d tar inte mer än 5 min till där vi skall mötas..
Så att gå kl 11 och ses halv 12 är allt annat än troligt...
Hon är så go när hon "sover"  ;)


Britttney ringde mig...


Hon ringde i natt och det verkade som vi var världens bästa kompisar
som inte hörts på svin länge..
Så skulle jag precis fråga om allt som hänt..
Så vakna jag..
Och i morse gick jag in på
Catyas blogg och såg ett par bilder..
Britney´s talking to me.....
Jag måste nog ta första flyg till U.S.A och hjälpa till..
Nee men serisöt.. jag tycker det e hemskt...


Morgon stund har guld i mun..
Har aldrig riktigt fått kläm på det där uttrycket...
Inte fanken har jag det nå bra på mornar iafl!
O lika så denna... jag är så sjuuuuukt trött... har en grymt huggande mensvärk. så jag e nog tvungen att sno en av mammas riktiga värktabletter.... Men en stooor kopp kaffe gör nog susen ;)

Blir shopping i dag... jag har ju sånt sjuuukt stort bidrag från CSN (läs minimum) så jag kan nog handla hur myckt som hellst... mmm precis...
Ska upp och möta Maria kl 11, drar med mig lill syrran as well...
Håller på och tankar movies för fullt...
I går fick jag hem lilla sjöjungrun :) Och nu håller jag för fullt på att få hem A walk to remember.. hur underbar e inte den??
Såg bthw Little Miss Sunshine i går... och jaa.. i loved it!!

Men nu blir det mer kaffe och lite make up så är jag redo för stan!!

Love! 

133871-82

Mer vår!!!


Hittade dessa hos
KENZA
Jag SKA ha dem..

133871-80

F*CK


Jag blir äcklad av sådana mäniskor!!
Det är nästan så jag inte pallar att se CSI...
Sådana JÄVLA människor..
Det värsta är att det faktiskt finns sådana på riktigt också..
10-15 pers som helt obefogat misshandlar en ensam människa..
Och när denne ligger nästan livlös så fortsätter slagen och sparkarna..
varför??
För att det är kul!!

ÄCKLIGT! fan va förbannad jag e!!!!!!!!!!!!!!!!!

.

133871-70
                                                                                                     Gosh va skönt det kan vara med söndagar i bland! 133871-68
allt annat än baksmälla i dag :)
Fredagen tog jag en riktigt lugn hemma kväll med film och mys
Gårdagen bjöd på schlager och pizza hos My Lovely Ulla, Lovely!!

Och dagen har spenderats mest in bed med min nya darling.. (tyvärr ingen mänsklig) men min Laptop duger för tillfälet ;)

Britney Spears...
Många hyllar henne och tycker det e starkt att hon "går emot strömmen". ABSOLUT det hade jag också tyckt OM det inte hade varit för att jag tror (jag TROR) att hon inte gjort detta för att hon ville det och tyckte det skulle va en frän grejj...Nu vet jag att man kan aldrig lita på tidningarna och att mycket som skrivs inte är sant (det mesta kanske) MEN jag tror på att hon mår sjukt psykiskt dåligt och gjorde detta i ren desperation... hon ska
uppenbarligen ha ångrat sig grovt och brutit  ihop snart
efteråt... jaja alla har sina spekulationer men ingen vet ju
hur det faktiskt står till.. och det är väll inget jag tänker lägga
mer engergi att fundera över heller...


I kväll blir det riktigt riktigt lugnt...
Ulla sitter i denna stund och försöker tvinga mig upp på stan på en fika..
Men nooooo jag tror inte att jag orkar...
Dessutom försöker hon intala mig om att jag har sprit att sälja.. what???
Tror jag håller mig hemma i sängen och glor på Deja Vu i kväll :)

Hoppas ni får en underbart skön sunday night!

Love.

133871-69








Saturday

133871-66

Beslutsångest inför kvällen..
Utgång eller inte?
Men det är skönt att för en gångs skull inte stressa..
Suttit och degat i soffan heeeela dagen med min nya Laptop :)


Blir det inte utgång så blir det iafl hem till Sara och mysa lite,
det visar sig.
Ha en underbar lördags kväll!!




133871-67


??

133871-65


But why?!?!?!?!



.

133871-63



Nu har jag nästan hela veckan
självmant gått upp kl 8!
Jag är så jävla duktig!! :)                                                               133871-31
Anledningen är ju att jag ska plugga..
Men ICKE.. jag kokar kaffe, på med mys braller
och bänkar mig framför TV´n ;)


Tvättar som en galning, SJUKT
massa tvätt! Men strax e jag klar
och då ska jag baka scones och
koka kaffe, bädda ner mig i soffan
och bara mysa !! Håller även tummarna
för att jag får min Laptop i dag :)














133871-64

Så tränar vi i Örebro!


Plats: Systembolaget, Örebro

Man ~50 år lassar upp starköl på kassabandet på Systembolaget när mobilen plötsligt ringer.
Mannen (i telefonen): Hej älskling! Jag har lite bråttom nu, jag är precis på väg till gymmet!
Ja, jag handlar bara lite… sportdryck nu innan…


Kramer rocks!


Ligger och kollar på Seinfelt när Kramer kläcker ur sig;

"The air is cold, the water is boiling hot. It´s like Sweden, Sweeeeden!"

haha what?!?!

133871-61

Lite propaganda...


Hinner med detta också;

;)
"Ja, vi elsker dette landet"

133871-59

Dagens...


En snabbis...

Dagens;

Bästa; Gick upp självmant kl 8 och började med engelskan.
Värsta; Var tvungen att gå ut i kylan
Låt; Calmmit - Joik.  Norge nostalgi på topp!
Roligaste; så jädra kul vare ju inte
Längtan; Tills i morgon och min Laptop!


Ska möta upp Anna strax o hem till Ulla och mysa :)

Later!


                Buddha Tempel - Ko Samui - Thailand
133871-58

Sunday!!


133871-57

Ganska skönt idag.
Solen har vart framme hela dagen.
Förutom en ganska så jävlig bakfylla så har det vart bra..
Söndagar kan vara bra härliga ;)

Mando Diao i går var sjukt bra!!
Härlig stämmning, härligt folk och underbart uppträdande!!

Blir lugnt i kväll..
Var och sola med moster förut så nu blir det att trampa lite framför tv:n
(pallar väll så mycket som 10 min)
haha och sen in i duschen.
I kväll ska jag bädda ner mig under täcket med popcorn, dricka och film...
Det står i kväll mellan The Holiday och John Tucker must die...

Ha nu en fruktansvärt trevlig söndags kväll!!

Love!

133871-56

Lördag!!!!!


133871-55



Good morning folks!!!
Vaknade riktigt riktigt pigg kl 9 i morse..trotts väldigt lite och dålig sömn..
Men det är lördag och hur underbart är inte det??
Solen skiner som bara den!

I kväll blire livat...
My lovely Ulla har lyckats få tag i biljetter till Mando Diao i kväll!
Det var redan förra veckan (när vi fick för oss att gå och de inte spelade förens nu) heeelt slutsålt och det var omöjligt att  ta sig in...
Men Ulla hon kan... efter lite snack, snack och ännu mer snack med en kompis så har hon lyckats få tag på tvåst biljetter!
She rocks!

Ska klä mig snart och sedan bege mig ut i solskenet..
Ta en sväng upp på stan.
Ta en sväng förbi statsbiblioteket.
Ta en sväng förbi systemet.

Men nu; Kaffe!

Later!
133871-54

.



Nej nu vet jag inte vad jag håller på med...
Varför ska man envisas med att lyssna på alla jävla
mesiga heartbroaken songs för när man själv e lite nere?
Gör det saken bättre kanske? noo didn´t think so....

Sara, jag är ledsen men FAN vår idé funkar inte just nu..

nee.. är nog bara lite pms:ig och jävla kännslig just nu!

Uppryckning för fan!!!



133871-53



Ehhh??


Skumt och faktiskt lite läskigt...

Det ringde precis i hem telefon...
Jag svarar; Hallå?

-oj, vilket riktnummer har jag slagit? han
- 019... Jag
-Jasså har jag kommit till örebro? Han
-ja det har du?? Jag
- Vad har ni för väder i Örebro då? Han
- det tok snöar Jag
- jasså.. jag kom från Holland för några dar sedn.. där var det 17 grade varmt.. Han
- jasså?? jag
- ja jag var på modevisning, jag importerar skor... Han
- jasså? jag

ochså babbla han på lite mer...
Visst är det trevligt att man kan prata utan att man känner varandra.. bla bla

- vem är du då?? Han
- ja du.. jag är Linn?? ehh... Jag
- jaha.. tycker du om skor? Han
- Ja det är klart... Jag
- Vad gillar du för skor då? Han
- ja detberor väll på vilket tillfälle... Jag
-ja om du ska på en het date? Han..
-ehhh.... Jag
- hur ser du ut då?? Han
- ehh det är för mycket information som jag inte tänker ge ut! Jag
- nej förlåt, det är klart.. men ha en fin dag. Hej då! Han
- hej då....

alltså.. vad ska man tro??
Var det nån trevlig pratglad snubbe som faktiskt inporterar skor och bara är allmänt tok över social..
eller var d nån äcklig jävla gubbsjuk fan som ringer runt och försöker lura hem söta små flickor som älskar skor??
Dolt nummer ringde han ifrån också...

hmmmm!
vad tror ni???



I´m done!!!!

133871-51
Puh!!! Har suttit sedan kl 8 i morse med samhällskunskap...
NU e jag klar!!!
Nu ska jag ta en välförtjänt paus innan jag ska i väg till skolan...
Ville ville VILLE sola i dag men det hinns som vanligt inte med...

Mina skor har kommit i dag också.. ska ner och hämta dem om en stund!

Ajaj


OJ va hungrig jag e nu!!!
Har tvingat mig bort från kylen ett antal gånger den senaste timmen!!
Ska till My lovely Ullis kl 19 och äta så fy mig om jag äter innan!! ;)

Nu ska jag trixa lite sen i väg!!

Love!

133871-48

Trött & Sliten


Kan inte sova på nätter...
Eller när jag väl somnat så sover jag men det tar sin tid..
Låg vaken länge i natt...
Var riktigt riktigt trött men endå kunde jag inte somna..
Hann igenom 4 avsnitt av nya scrubs sen en massa tv...
Har ingen aning om vad klockan var när jag väl lyckats somna men
det var sen natt iafl.. ochså har detvarit de senaste nätterna...USCH...

Ska städa undan lite nu och sen ta tag i plugget...
Mormor e här och lagar mat :)
Ska till skolan vid 5 och hämta engelska böcker
Och i kväll bjuder Ulla på middag  :)
Tomas är hemkommen från L.A och han kommer förbi :)

Ska i väg och sola med mamma & moster senare,
Meddo har öppnat nytt här vid oss och denna vecka kostar det 10 kr..
Riktigt riktigt frächt är det :)

Later!

133871-43133871-44

SouthPark


Hänger på alla andra..
This is ME in south park ;)

133871-42

Måndag


Jag fullkomligt HATAR måndagar...                                                                       133871-40
Början på en lååång ny vecka, helgen är precis slut
och åter till verkligheten..

Ska ta tag i samhällskunskapen i dag...
Ska ha ett arbete inlämnat på onsdag som jag inte
ens kollat igenom riktigt vad man skall göra..
Och eftersom jag är såååå seg har jag fortfarande inga böcker...
Blir väll att dra sig till statsbiblioteket :(


I dag snöar det :)
De senaste dagarna med sol och bar backe har gjort mig pigg
och längtan efter våren har smugit sig på...
Men nu när det faktiskt snöar igen så är det ganska mysigt :)

Sara, jag älskar dig :)

Nu blire plugg :(

Love!


133871-41

I think

 
133871-39
   Baby...
I think you´re  everything
  I never knew I always wanted....














    

Natten


Blir låååång känner jag på mig...

Har haft en helt underbar kväll med flicksen..
HELA gänget minus bara EN enda.
Emmelie bjöd på tacos och vi drack vin.
7 tjejer med vin i kroppen, kan ni tänka er hur det lät??
Men hur som hellst så var det en helt underbart lugn och trevlig lördagskväll..
Världens bästa tjejer.. kan man nska sig mer??

Det har inte vart spec jobbigt på ett bra tag nu... kanske beror på Thailand och allt annat man styrt med..
Men nu börjar vardagen ta form och tankarna får så mycket mer tid.
Det gör ondare nu än någonsin och jag hoppas det snart blir bättre...
Ja vad ska man säga??
Det finns inte ett ord som kan beskriva..
It´s better left unsaid...

133871-38

Löööördag!


Blev riktigt riktigt lugnt i går..
Bara jag och lill sis  hemma...
Åt kebab rulle, glodde tv och sen Davinci Koden...
MEN jag somnade så klart innan den var slut och vaknade upp sent när
min bror ringde...
Då var det dags att hoppa i säng.. mmm...
Kommer upp och inser att jag ICKE lagt på sängkläderna som jag tidigare under dagen tvättat..
AJ AJ AJ va segt det var att fixa...
Somnade dock efter det omedelbums!!

Vaknade i morse av ett sms från min älsklings Sara...
Vi ska upp på stan senare och köpa present till vår Memmelie som skall firas i kväll..
Vi får se hur "hårt" firande det blir...
vill INTE ut i kväll!
Jag och ulla hade ju tänkt se Mando Diao på krogen i kväll...
MEN vi insåg i går kväll att det inte var förens nästa helg.. Lyckat!

Hade ännu ett oläst sms när jagvaknade... fick det sent i natt...
Och ett enda litet sms kan verkligen göra hela ens dag..
Jag är glad och pigg i dag, tack vare det!

133871-25

Mys!!


Var en snabbis på stan med Ulla...
Hittade en jätte söt liten tunika som var tok vänlig för plånboken ;)
Det duggade ordentligt ute och nu blir det nog bara blask och slask ute :/
Vi fundilerade lite på om man kanske skulle ta och gå på satin o se Mando Diao i morgon,
värt att fundera på!

I kväll ska jag mysa ner mig ordentligt...
Ska ner o handla kebabrulle för att sedan bädda ner mig till två avsnitt av
CSI och sedan slå på Davinci koden..

Lugna puckar med andra ord!!!

Love!

133871-37

Tvätt och Kaffe!


Jag tror jag tappat räkningen  på vilken kopp kaffe jag är inne på...
Mamma har köpt en perkylator (har NO idea hur det stavas) bryggare och
jädrans vilken skillnad det är från en vanlig!

Håller på för fullt med tvätten, är riktigt glamorös i dag... NOT..

Ska försöka komma mig in i duschen mellan springet ner till tvättstugan..
Ska möta upp Ulla när hon jobbat klart för en liten shopping runda..
En LITEN får det bli... tror inte min plånbok tillåter så mycket mer ;)

Here we are...
My beloved Ulla & Me :)
133871-19

Kväller


Nu blir det sängen...är helt slut!

Världens mysigaste
Fika.
Vi fick tag i Lina som gladerligen tackade ja till en
kaffe och lite skit snack ;)
Sen dök även jocke upp och gjorde oss sällskap en sväng.
Riktigt riktigt trvligt :)

Kom precis på att jag ska tvätta i morgon bitti också :(
Inte förens kl 10 så det e ju ok men jag har verkligen INGEN lust...

Nu blir det serier och sängen!

Natt natt!

133871-36

Kaffe & Mys

Fyyy va jag är dålig med skolan just nu!!
Inte ett dyft har jag gjort vad gäller skolan what so ever i dag...
Jag ska PINSAMT nog erkänna att jag suttit på min söta rumpa
HELA dagen...vid datorn, vid Tv´n och köksbordet...
Har stickat en del på nya vantar också ;)
A ville ha ett par svarta och vi får väll se, blir dom riktigt bra behåller jag dem för mig själv :p


133871-35





















Sol sol sol


Riktigt fint ute i dag, solen skiner och det är inte
speciellt kallt.
Perfekt då jag och Fia ska ut på en liten power walk ;)

Ska sätta på en kopp kaffe.. var precis nere och skulle hälla upp en kopp...
SÅ iriterande när man får en pytte liten skvätt så är det slut...
I-lands problem eller vad????

Jag vill tillbaka...
Klarar knappt av att tänka på veckorna i Thailand...
Vill bara tillbaka..

För knappt två veckor sedan befann jag mig precis här;

133871-33