Å kjaere Alta, her er vi igjen.

image162

Det där är en bild från Alta. Sådär ser det på riktigt ut hemma hos mig låååångt upp i nord norge under sen höst och under hela långa vintern. Kan ni förstå hur underbart det är? Bland det bästa jag någonsin upplevt var en sen vinterkväll under påsken förra året. Påsken där uppe spenderas på fjället med massa fiskande, festande och scooter körande. En kväll körde vi med scootern till en plats lite länge bort, tog ca 1 timme. Vi åkte rätt över fjället och det var kolsvart. Himlen var den mest stjärnklara jag någonsin sett och norrsken, Norlys.
Det var det mest intensiva norrsken jag sett, det var klart och stort och dansade över hela himlen. Där satt jag, på scootern, mitt ute på kala fjället i 1 timma och kunde inte sluta fachineras utav detta underverk och jag kom på mig själv att tycka något så fruktansvärt synd om de som aldrig kommer få uppleva denna naturkraft. Helt obeskrivligt.

Nog om det :) I dag bli lillebror 20. Stort. Storebror uppe i Alta skicka hälsning och jag saknar honnom.
Ligger i sängen nu med lapen och väntar på att min kära Fia och hennes karl ska bli klara så vi kan åka iväg. Ikea, Lager osv. I kväll funderar vi på en riktigt fancy candlelight dinner, får se vart det slutar :) INTE med utgång i alla fall.
Nu blir det en liten blogg runda sen ska jag ringa och stressa dem lite så vi kommer iväg :)

Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback