Ja, vi elsker dette landet, som det stiger frem

image161

I dag firar jag och heeeela mitt norge nationaldag :)
Nu har jag inte varit i Norge till 17 maj sedan jag var liten, tror inte jag varit där just då efter att vi flyttade till sverige.
Nästa år kanske det är dags att få fira tilsammns med mina landsmän? haha! Jag ska flytta till norge. Mina barn ska vara norska, jag vill att de ska ha samma rötter som jag men dem ska dock växa upp här i sverige ;)
Att ha två "hem" är helt underbart. För dem som inte vet så är jag född och bodde mina 3 fösta år i Norge. Pappa var därifrån och mamma är halvnorsk. MEn när jag var 3 så flyttade vi alltså till Sverige. Här har jag en väldigt liten släkt men i norge har jag en fruktansvärt stor familj och släkt. Jag känner mig mer hemma i norge än här.
Ojoj nu får jag sluta med snacket, jag längtar dit något fruktansvärt!

Har precis varit nere och solat, börjar få ordentligt med färg nu. Var planerat att glo på film hos Fia men hon svek mig för sin boy. Det gör ingenting. De spenderar så lite tid med bara varandra att det faktiskt får dissa mig för att ha lite tid tillsammans ;) Kanske blir film hos Maria eller Ulla ist. Ska kolla upp det där.
Men nu blir det duschen!

HEJJA NORGE!!


Kommentarer
Postat av: Sara...=)

hoppas du har haft en bra nationaldag...=) Vi kan ju fira den i efterskott när vi åker ner...ha en underbar kväll hos vem det nu blev..=) puss puss

2007-05-18 @ 21:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback