Mornings


Jag hade faktiskt hoppats på snö... jag tycker det är på tiden nu...
I går i lilla Örebro  så snöade det en stund.. dock väldigt mycket slask som endast låg kvar på bilar och gräs.
I morse vaknade jag av synen av lite mer vitt... dock inte massa och fortfarande på bilar, gräs och träd.. det är dessutom -4 grader.. kallast hitills... i Oslo har det inte vart så kallt... tror jag? Passar ju ganska perfekt då jag i Oslo frusit rumpan av mig i enbart min skinn jacka... Fia har fått springa efter mig i varenda butik efter en riktigt vinterjacka utan någon som hellst fångst... Så kommer jag hem till älskade Örebro och hittar en direkt! Jag gick automatiskt ner på junior avdelningen, jag har under ett par år lärt mig att när det gäller jackor och dyligt spec på sportaffärer så är det ingen som hellst ide att tro att jag kan ha en vuxenstorlek.... så jag står där med alla småglin på junioravdelningen och hittar den perfekta jackan... storlekarna går upp till 164.... jag tar den direkt.. för stor?! går ner en storlek.. och ännu en... jag får ta storlek 152... det är 12 år... jo men jag är ju bara 22??!? Mamma vek sig av skratt... hur som hellst kostar jackan i vuxenstorlek 1200 kr och på junior 900 så lite pengar sparar jag.. men 152... 12 år... vet inte om det känns riktigt bra??
image292
Denna jacka blev det i alla fall, i brun så nu kan min lilla rumpa vara riktigt riktigt varm resten av vintern!!!
Morgonen har haft en riktig riktig seg start.. sitter i sängen med en kaffe och är allmänt slö och riktigt utråkad... Har ju dessutom flyttat in i min lillasysters lilla lilla så kallade rum, mer garderob? Då jag drog till Oslo tyckte mamma att då skulle lill sis få ta ett ordentligt rum och jag klagade inte... jag ska ju faktiskt försöka komma hemifrån när jag kommer tillbaka till Örebro för gott... Så jag får står ut i den lilla... garderoben??

Men nu är det dags för en uppryckning... ska träffa Sara vid 1 för att handla lite systemvaror så jag har god tid på mig att fixa lite i lugn och ro. Fest i kväll!






Later.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback