Chick Flick


Förändringar.
Min mamma är och har alltid varit manisk med att förändra saker så ofta som det bara går. Förr så handlade det mest om att möblera om ett rum sådär ca 5 gånger per år. När vi var mycket yngre, 5 små barn med varsitt rum på övervåningen. Ja då kunde hon självmant bara för att, byta rum åt oss. Vi hoppade in och ut mellan dessa sovrum flera gånger per år. Men det var skojj. På senaste år har vi blitt så pass gammla allihop att hon inte kan göra något med rummen. Kök och vardagsrum har hon till förfogande och det möbleras fram och tillbaka hej villt.

Men nu har hon, de 5 år vi bott här, fårr nojja på tapeter. Så på 5 år tror jag vi haft minst 4 olika tapeter i köket tex. Nästan en gång om året ska hon tapetsera om. Nu är det ett tag sedan sist så i förrgår kväll, ganska sent så får hon för sig från ingenstans, utan spackel, utan färg och ingen aning  om vad hon vill ha för tapet så börjar hon riva det gammla. Så nu har jag rivit ner tapeterna i köket, i går kom hon hem med spackel så i dag ska spacklet slipas och i morgon kan vi börja måla. en vägg skall tapetseras och hon har ingen aning om vad hon tänkt där. Men spontant och oplanerat brukar väll bli ganska bra? Hon är inte riktigt klok hon.....

Chick Flick.
Då det bara är ren skit på tv just nu gick jag igenom filmerna. Såhär mitt på dagen är jag inte så sugen på nå seriöst så en chick flick a la John Tucker Must Die passar perfekt! Efter den kanske det tom blir Mean Girls och efter det är jag väll hjärndöd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback