Jag ser det snöar!


Jag gillar snö och vill ha en riktigt vit vinter men kom igen!
Detta "töande" som startade i går. Det är visserligen ganska vitt ute men det är blaskigt och blött.
När jag cyklade hem från jobbet i går cyklade jag kanske en halv meter på en minut :p Det var så spårigt och halt.

dagen ska spenderas med plugg. Nu är första biten av utvecklingspsykologin över och vi har gett oss in os Sociologi. Ska inför två dagars föreläsningar och seminarium på Mälardalens Högskola läsa MASSA, bla vad är sociologi och Människans sexuallitet och en del till. Så det är bara att bänka rumpan o soffan och börja highlighta i texten!

I början av texten om vad sociologi är så tar det bla upp ett exempel om kaffedrickande. i sverige, som ni alla vet ses inte alkohol eller kaffe (koffein är ju beroendeframkallande) som en drog men det gör däremot hasch ock kokain. I flera kulturer accepterar man dock hasch och marijuana men man tar avstånd från alkohol och kaffe?
Man lär sig något nytt varje dag! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback